Et lite dilemma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et lite dilemma

Hei!

Har et lite dilemma. Jeg fikk en hegel hd2 til jul, som jeg bruker mye via wimp og spotify fra en liten bærbar asus one pc. Greit nok det, men viften i pcen gir fra seg en høyfrekvent lyd og ødelegger derfor en god del av lytteopplevelsen. Siden hd2 bare har usb-inngang blir det jo vanskelig å bruke noe annet enn data til å spille av musikken.

Noen som har et tips til hva jeg bør gjøre? Selge hd2 og kjøpe en dac med flere innganger? Prøve å bygge en slags boks eller noe med isolasjon som vil dempe lyden eller rett og slett bare leve med det?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støv i vifta? Prøvd å blåse den ren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Støv i vifta? Prøvd å blåse den ren?
    Skal prøve når jeg kommer hjem, men frykter at det er mer enn støv. Det er nok ikke noe gale, men veldig irriterende når jeg hører på musikk og jeg hører støy fra dataen i bakgrunnen...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sndrem
    Skal prøve når jeg kommer hjem, men frykter at det er mer enn støv. Det er nok ikke noe gale, men veldig irriterende når jeg hører på musikk og jeg hører støy fra dataen i bakgrunnen...
    Gammel installasjon?
    Om du har mange programmer som kjører, så bruker PC'en flere prosesser og trenger dermed mer kjøling. Deaktiver mest mulig av kjørende programmer, eventuellt kan du også vurdere å bruke en enklere avspiller om du f.eks bruker en avansert og ressurskrevende avspiller. Mange prosesser, dårlig avspiller og en støvete vifte produserer mye viftestøy
    Er det en litt eldre PC, så kan du jo også vurdere å kjøre den med Ubuntu, den krever ikke så mye Ubuntu Norge...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tusj76
    Gammel installasjon?
    Om du har mange programmer som kjører, så bruker PC'en flere prosesser og trenger dermed mer kjøling. Deaktiver mest mulig av kjørende programmer, eventuellt kan du også vurdere å bruke en enklere avspiller om du f.eks bruker en avansert og ressurskrevende avspiller. Mange prosesser, dårlig avspiller og en støvete vifte produserer mye viftestøy
    Er det en litt eldre PC, så kan du jo også vurdere å kjøre den med Ubuntu, den krever ikke så mye Ubuntu Norge...
    Er klar over alt dette. Det er kun enten spotify eller kun wimp som kjører. Er nok redd for at det er jeg som er for lydfølsom.... Har litt overflødig glava isolasjon jeg tenkte å bygge en kasse rundt på en måte, men at den samtidig får nok luft.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny pc! Det er jo den som støyer. Jeg bruker ipad og Apple tv til musikk.
    Det er helt lydløst og meget brukervenlig...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •