Valg av hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Jurge92 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av hjemmekino

Hei.

Vet ikke om jeg poster dette i feil kategori, i såfall er det bare å gi en lyd.

Familien min har tenkt å gå til anskaffelse av et hjemmekinosystem. Ingen av oss er spesielt lydentusiaster, så det er ikke snakk om noe til 10 000+. Vi vil bare ha et bra anlegg for stuen helst med Blu-Ray spiller. Vet ikke hva som er best valg, om det er lurt å vente til noen nye kommer, eller hva enn det måtte være. Trådløse bakhøyttalere er et stort pluss, med mindre det går ann å skaffe en trådløs adapter av en eller annen sort. Bare å ha noe å gå etter vil være veldig greit.

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg valgte å heller spytte i litt mer penger en 10.000,- var jeg å hørte på dette anlegget fra Sony
    Sony 5.1 hjemmekino Blu-ray BDV-N790W - Elkjøp

Her får du alt i ett samt trådløse høyttalere bak.
    Lyden var helt ok og subben ga nok smell til at de fleste i blokk og rekkehus kan få naboklage om de vil.
    Etter min mening ett helt ok anlegg til prisen.
    PS: Det finnes også en annen versjon som koster en tusing eller to mer der du får med større fronthøytalere (Gulvstående) om dette er ønskelig.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så faktisk på det anlegget etter en annonse i Elkjøp i dag. Det jeg stusset litt over var den ene anmelderen som ga det tilnærmet stryk-karakter. Enten har vedkommende ingen peiling, eller så er det et dårlig produkt...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller han sammenligner det med ett stort dyrt anlegg.
    Beste tips er å ta seg en tur og lytte. Jeg syntes det var helt ok til prisen, og helt på linje med hva man kan forvente seg å få for 5000,-
    Men klart er man vant til lyden av høytalere, subber osv for 20-30.000,- så vil jo dette være en nedtur.
    Men som sagt, ta deg en tur like før stengetid (da er det større rom for å dra på litt lyd med lite folk i butikken) så hører du på det.
    Om ikke det faller i smak så hør også på Harman kardon 2.1 anlegget disse kjedene har på tilbud, det spiller hakket vassere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Jeg har det anlegget han sier er mye bedre på hytta, dette er billigere og en del mindre, men det låt merkbart dårligere en sony anlegget.
    Men når det var snak om anlegg til hytta og at jeg fikk det LG anlegget til 1990,- på komplett sitt hjemmekino tilbud så valgte jeg det. Hadde de kostet det samme hadde jeg kjøpt sonyen.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så til den prisen(~5000) er det Sony anlegget det beste å velge?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har råd til å gå opp litt har du jo dette:Pioneer VSX-922 /Dynavoice Magic F-6 EX FX-4 5.1 Pakke Black High Glossy - Surround

Finnes også i hvitt.
    Med dette vil du nok få en god del bedre lydbok mye større muligheter senere ved evt utbyttinger. Det er ikke trådløse bakHT her men det finnes masse diskrete kabler.

Ikke sikkert dette er det du er ute etter men jeg syns det er verdt å nevne det da det ikke koster all verden mer.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jurge92
    Hei.

Vet ikke om jeg poster dette i feil kategori, i såfall er det bare å gi en lyd.

Familien min har tenkt å gå til anskaffelse av et hjemmekinosystem. Ingen av oss er spesielt lydentusiaster, så det er ikke snakk om noe til 10 000+. Vi vil bare ha et bra anlegg for stuen helst med Blu-Ray spiller. Vet ikke hva som er best valg, om det er lurt å vente til noen nye kommer, eller hva enn det måtte være. Trådløse bakhøyttalere er et stort pluss, med mindre det går ann å skaffe en trådløs adapter av en eller annen sort. Bare å ha noe å gå etter vil være veldig greit.

På forhånd takk!
    Jeg ville sett på dette om jeg var deg, Komplett.no - Samsung HT-E6750W hjemmekino med Blu-ray

Mer en bra nok for dem aller fleste som vil ta første skritt inn i surround verden. Den har trådløse bak høyttalere og bluray spiller.

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innleggene!

Jeg vil bare få lagt til at priser over 5000 kan bli litt i dyreste laget etter litt diskusjon. Jeg hadde satt pris på om jeg kunne fått noen alternativer til det Sony anlegget i den prisklassen

Tatt i betraktning at ingen av oss er vandt til mer enn rimelige anlegg, ville vi hørt forskjell på det Sony anlegget og det Samsung sitt? Ville nå tro at lyden i et anlegg til 5000 ville vært godt nok for de aller fleste. Er også mulig vi kan få litt avslag på det hos Lefdal siden vi kjenner noen som jobber der. Da blir pris/ytelse enda bedre igjen. Liker også støtten for Music Unlimited i Sony anlegget, kjøpte nettopp et års abonnement til 106 kroner, så det ville kommet godt med!

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut at jeg kan få over 30% avslag på Lefdal på ordinære varer, noe som gjør Lefdal klart førsteprioritert. Så utifra disse:

Hjemmekino - Lefdal

Hvilket er det beste valget? Så litt på denne, men vet ikke om den er spesielt mye bedre enn de andre Sony anleggene der:

Sony 5.1 hjemmekino Blu-ray BDV-N990W - Lefdal

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jurge92
    Har funnet ut at jeg kan få over 30% avslag på Lefdal på ordinære varer, noe som gjør Lefdal klart førsteprioritert. Så utifra disse:

Hjemmekino - Lefdal

Hvilket er det beste valget? Så litt på denne, men vet ikke om den er spesielt mye bedre enn de andre Sony anleggene der:

Sony 5.1 hjemmekino Blu-ray BDV-N990W - Lefdal
    Ingen av disse linkene fungerer.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den[/QUOTE] dynavoice/pioneer pakken var da ikke dyr da men.. en bluray til 400kr så har du det flott, og kabler kan skjules alleveier om man bare har bry

Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linkene fungerer fint for meg. Er bare hjemmekino hos lefdal.com