BD-spiller til stereooppsett, Denon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BD-spiller til stereooppsett, Denon?

Har en kompis som skal ha et stereoppsett. Han har høyttalere fra B&W som han er fornøyd med og skal beholde. Disse er gulvstående.

Som forsterker ender han med enten PMA1510 eller PMA2020 fra Denon.
    Pga dette vil han gjerne ha en BD spiller av samme merke, både for at de skal matche utseendemessig og at han skal spare seg en fjernkontroll. DBT-1713UD og DBT-3313UD det er snakk om.

Har luftet Cambridge 751 for han et par ganger, men pga utseende/fjernkontroller så er han ikke noe særlig hyppen på det. Muligheten er selvfølgelig 751 sammen med en Cambridge forsterker, men han har en forkjærlighet for Denon.

Spørsmålet er om det vil være såpass forskjell på lyd ut på de analoge utgangene fra de to Denonspillerne til at det forsvarer prisforskjellen på disse to spillerne?

Edit: La inn link til de to aktuelle spillerne
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke to Denon spillere er det?
    Alternativt kan han jo gå for en billigere BD spiller og ha ekstern dac.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greide jeg å glemme det ja ...

DBT-1713UD og DBT-3313UD det er snakk om. Er de eneste fra Denon jeg finner på HFK også nå.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ekstern DAC vil han ikke kunne spille av HD-lydformatene.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to spillerne som det refereres til har heller ikke noen annen utgang enn RCA og HDMI, så på dem er DAC ikke aktuelt, og jeg tror i utgangspunktet at mannen er ut etter minst mulig bokser.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke uttale meg om forskjellen på lyd, kanskje man finder noen tester, men den dyreste er som regel den beste jo...på papiret.
    Angående HD lyd, på mer vanlige spillere, uten Denon Link, og med vanlig digital utgang, da kan man bruke dac på den digitale utgang, og da koble rca kabler på Front Out for HD lyd via spillerens interne dac, det bruker jeg. Som regel bruker jeg dog Bryston sin dac og blåser i spillerens innebygde dac, det lyder bedre, selv når HD lyd er valgt som lydspor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •