Hvilken høyttaler passer for militæret (og...)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken høyttaler passer for militæret (og...)

Hei! Har per dags dato et hjemmekino oppsett jeg er veldig fornøyd med, men som mange av dere sikkert har erfart, det hjelper ikke hvor bra anlegg du selv har i stua/caven når alle rundt deg har bare dritt, eller ingenting i det hele tatt.

Jeg trenger et system som jeg kan bruke i helgene i militæret (reiser om 3 dager) og i hverdagene der jeg har noen fri timer. Leste håndboken og der sa de at det var veldig populært med "iPod høyttalere".

Dette kommer også til å bli brukt utenfor militæret, om noen av vennegjengen har vors men har ikke NOE høyttalere så hadde det vært kjempekult om jeg kunne dratt med meg en liten høyttaler som fyller rom med brukbra mp3 lyd og litt dunk i bassen.

Det er ingen lettvint måte å flytte på 7.1 anlegg og forsterkere, DAC-receiver og 200 meter ht kabler, så jeg må nok skaffe meg en iPod høyttaler jeg også.

Jeg låner per dags dato en Sonos play:5 som koster 2998,-

Jeg fikk lånt den i går av Hifiklubben selvom kampanjen egentlig gikk ut før 31.

Er veldig god den, er det bedre alternativer i denne prisklassen? Ønsker ikke å bruke mer enn 3000,-

jo mer bærbar og lettvint systemet er, jo bedre. bass er veldig viktig, og lyden skal kunne fylle rom.

Om ikke det er andre produkter for mitt behov, så tror jeg at jeg kommer til å betale fakturaen i steden for å levere tilbake.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som skal inn i militæret om 3 dager ja. Sjøforsvaret@madla?

Flott noen prioriterer lyd, tror du burde satse på noe som kan gå på batteridrift, og er meget portabel!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Flere som skal inn i militæret om 3 dager ja. Sjøforsvaret@madla?

Flott noen prioriterer lyd, tror du burde satse på noe som kan gå på batteridrift, og er meget portabel!
    Sjøforsvaret Madla er helt riktig! 7. januar

Jeg er med cirka 5 kompiser fra I. Østfold så er god sjangs for at jeg møter kjente.

Jeg har alltid prioritert god lyd, og synd at ingen rundt meg gjør det.

Har som sagt maks budsjett på 3 lapper, dette skal kun brukes for utenfor mitt hus der folk bruker PC-høyttalere eller TV-høyttalere til holde fest

Kravet er ikke høyt, bare spille høyt med dunk i bassen.

Hvordan er lyden på batteri drevne systemer? Hvor lenge varer de etc...

B&W A5 frister det også, men koster nesten 4 lapper. For mye å bruke på et bærbart/sekundært anlegg

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal ta en titt på denne. Likte prisen, ikke designet :L

Tror jeg legger ut en annonse, har ikke noe imot å kjøpe brukt!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her! 08.00....

Har god erfaring med logitech sine løsninger, god lyd og grett trykk. Ikke så ille pris på heller. Men trolig hakket under nivået du ønsker, virker det som.

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iKicker er verdt å se på

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg dimmiterte fra 2. BN på Skjold i Indre Troms nå i Desember, og det som reddet meg i en ellers utrivelig hverdag, kaldt og for jævlig var - "en eller annen høyttaller gris/panda til noen få hundre kroner, med imponerende bra lyd og trøkk! Skal sjekke navnet på produktet hvis interesse. Ikke verdens beste mini høyttaller, men de får gjerne gjennomgå en del juling på fredager etter man har tredd av for helg, så greit med noe som ikke koster for mye.

OT: Synes litt synd på dere, BlackkoZ og UltimaNoctus. Ikke gøy å tenke på at annlegget står å samler støv i ett helt år. Jeg savnet det noe helt forjævlig! Men tenk positivt, så blir verneplikten ett godt minne for livet, både som livserfaring og masse nye venner og opplevelser. Lykke til!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som eks sjøforsvar-soldat vil jeg bare si; utnytt tiden på Madla! Det er den tiden jeg savner mest fra sjøforsvaret

Og ta gjerne initiativ til ting, det legger befalet merke til, og hvis man blir blant de tre beste i troppen får man prioritet for hvor en vil dra etterpå

edit: skriveleif
    Mvh Faller

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje sett på et par aktive høyttalere. Får mye bra der for 3k, og du kan koble til andre ting enn bare Ipod/Apple-produkter. En variant med USB-input, RCA og minijack hadde jeg ville gått for.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres for meg ut som om du er en potensiell kunde for Jawbone. Jambox BIG har 10-15t avspillingstid på batteri, støtter streaming via blåtann, samt via minijack. Usikker på om du kan spille fra pc via usb på den. Du kan i alle fall oppgradere software og div apps via usb.

Jeg fikk en slik i går og har bare testet litt til nå. Virker veldig bra på meg foreløpig!

De fleste webshopper har den til rundt 2k.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL OnBeat Xtreme dokkinganlegg - Sort
    JBL OnBeat Extreme dockingstasjon - Elkjøp
    En kamerat har en slik, kan virkelig anbefales, har ikke hør noe i samme størrelse med så "stor" lyd og mye bass!
    Nå er den i tillegg på tilbud, mener han ga nærmere 5000 for sin for et års tid siden...
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •