Ferdigtrukket (trekke-)rør som høyttalerkabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ferdigtrukket (trekke-)rør som høyttalerkabel?

Hei!

Holder på å bygge hus, og har planer om takhøyttalere i "alle rom", med trekkerør tilbake til teknisk rom hvor jeg (på god sikt) stabler en haug med Sonos-connect-bokser.

Lurer i den sammenhengen på om det er noe problem å benytte "strømkabel" i ferdigtrukket rør som høyttalerkabel? ...

Tenkte jeg skulle få byggmesteren til å legge opp trekkerørene, og dersom de slipper å trekke de med høyttalerkabel sparer jeg nok en god del penger på arbeid og styr... Og siden dette høyttalersystemet kun er til "ambient background music", så bør det vel gå i orden?

Har sett på følgende kabel:
    Ferdigtrukket rør Ø 16mm med PN 3G1,5mm2-50 Pm - Elby - Nettbutikk, og skal bruke disse høyttalerene:
    B&W CCM362 takhøyttaler | Hi-Fi Klubben.
    Velger billigste høyttalersort til å begynne med, og så kan jeg eventuelt bytte de ut med tyngre saker etter hvert. Det viktigste er uansett å få det "tekniske" på plass med en gang - det som er vanskelig å gjøre noe med senere :-)
    Setter pris på alle tilbakemeldinger :-)

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om valg av kabler til lyd og bilde - DinSide

Såfremt strekkene er under 10 meter er det helt uproblematisk. Skal du lengre enn det kan du plusse på en mm2 på kobberen - Ferdigtrukket rør Ø 16mm med PN 3G2,5mm2-50 Pm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •