Skal kjøpe nytt anlegg - trenger hjelp til å velge riktige oppsett / komponenter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Omnislash
    J
    Noen hensikt? Har en kompis som mener at dagens receivere i 15k + har nok effekt til å drive alene... hva mener dere?
    Hvis jeg får lov til å være slem kan det hende at han har rasjonalisert det ut ifra at han ikke har råd til noe dyrere? :twisted:
    Selv mener jeg at alt utover 2 kanaler er bare bortkastet penger, det holder med 2 kanaler..................................... akkurat som ørene våre........... :twisted:

150-200 watt er rikelig til den høytalersettet, men det avgjør hvor ofte en spiller høyt, hvis du hører at lydbildet roter til når du skrur opp, eller i visse scener med mye bass, etter at romauistikken er blitt kompensert for, er det for lite effekt.

Sett litt av penger til mekanisk romkorreksjon, korrigere eller dempe stående bølger i rommet, det gjør underverker for renheten til lydbildet.

Sitat Opprinnelig postet av http://www.soundstagehifi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=380:f ocal-chorus-836-w-prestige-loudspeakers
    Focal claims for the 836 W a frequency response of 40Hz-28kHz, +/-3dB, a sensitivity of 92dB (2.83V/m), and a nominal impedance of 8 ohms
    Jeg kan ikke vurdere dette skikkelig så jeg håper at andre kan hoppe inn, men de er ikke spesielt lettdrevne, mest pga 8 ohm.
    Er +/-3dB frekvensrespons bra nok?

Ta en titt på aktive høytalere, der får man +6dB mer dynamikk,
    en god test av noen slike i Lyd og Bilde før jul (nr 11 eller 10, jeg slukte det!)
    "tomme tømmer buldrer mest"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kort fortalt endte jeg opp med:

Denon 3313 Receiver 7.1
    Nad C275BEE Effektforsterker
    B&W PV1D 400W digitaleffekt subwoofer
    Focal Chorus 836V

Har ikke fått testet så mye ennå, siden jeg kjøpte dette rett før jeg dro på jobbturnus.

Hva synes dere om valget mitt?

Lyden virker å leve veldig godt opp til forventningene, men jeg har brukt meget mye tid på kalibrering og fintuning av innstillinger.. det er jo slik at det varierer veldig med musikken, og kilden samt forskjell mellom stereo og filmtitting (kjører 5.1 som holder i massevis for meg)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •