Bose Lifestyle V35 til 20K

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bose Lifestyle V35 til 20K

Hei

Jeg ser at Elkjøp har tilbud på Bose Lifestyle V35 til 19.995 kr er dette et bra kjøp til den prisen eller finnes det andre anlegg til samme pris som gir mer for pengene?
    Må også ta i betraktning WAF på BOSE sammeliknet med andre anlegg

Newcomer viz0id sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et ganske stort Bose-hat ute blant folk som er glad i god lyd.

De er helt hinsides overpriset i forhold til hva du får.

Jeg ville tenkt meg om en del ganger før jeg brukte 20tusen på et boseanlegg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svigermor og svigerfar kjøpte et Bose anleggntil TVen. 7000 spenn for to satelitter og en sub, med proprietære tilkoblinger. Eneste som var standard var optisk inngang. Det holdt noen måneder før det ble tilbakekalt pga brannfare. Tok en mnd å få nytt. Anslår verdien om alt var standard til pc f.eks. til rundt 1500. Det meste gir mer for pengene enn Bose spør du meg.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BOSE har vel aldri vært et godt kjøp til prisen..

Det er mye WAF i hi-fi jungelen til 20 laken som låter mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, da er BOSE ut altså:-) (fryktet det)

Noen som har forslag på komplette anlegg til under 20k? med høy WAF faktor?

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rbfalt

Ta en tur på hifiklubben og se på fazon sat systemet og en grei forsterker... Mye bedre, billigere og du kan utvide senere.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har det noengang vært in da? Ikke noe å frykte, Bose er overpriset så det holder. Som nevnt her er Fazon noe du kan sjekke ut, veldig mye bedre lyd enn Bose. Harman Kardon har og noen fine sett. Jeg hadde selv Harman Kardon hkts 11 kombinert med Denon 1909 for noen år siden. Det var veldig bra syns jeg, kostet 8 lapper tilsammen og låt bedre enn Bose til 30k. Sjekk ut hkts 30 eller 60. Focal Dome 5.1 er og et flott sett men en del dyrere enn HK.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner kanskje litt inspirasjon i vedlagte link.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF 5.1 høyttalerpakke KHT3005 Black 16 995 6 995 Demo

Demo set selges fra ryddesalget til Soundgarden Oslo Centrum.
    7000,- må vel sies å være en grei pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt lei og ikke helt enig med alt

Hei nå ser jeg meg litt lei av den ensformige ned rakkingen av bose systemet. Husk det at folk har forskjellige smaker og jeg kan ikke si meg enig i alt som blir sagt. Det er sykt mange stuer i Norge hvor det vil være perfekt med et bose system. Man kan ikke sammenligne fazon høytalerne til hi fi klubben og bose. Min svoger har fazon høytalerne og med forsterker senter og sub havner man fort over 20k. Ja man kan sikkert si at det er bedre lyd. Men for sikkert 85% av norges befolkning holder lyden i Bose systemet mer en godt nok. Jeg er sikker på det at inne på slike forumer som dette sitter det en haug med folk som tror dem har sykt peiling, men putter du mange av disse folkene inn på et lytte rom hører dem ikke forskjellen på et system til 15 tusen og 80 tusen. Dem vil bare si at dem gjør det fordi det høres tøft ut. Ja da jeg har lest disse testene på bose systemet om mangel av mellom toner og at det er høytalere som man kan kjøpe i kina for 56,8 kroner pr stk:grin: men det er ikke det folk lurer på.

Jeg mener det at Bose ser fantastisk bra ut i en stue mye finere en masse annet der ute av de systemene dere anbefaller. Jeg mener det at man kan komme med litt mer subjektive holdninger en bare og slenge seg på Bose mobbingen. Jeg er selv ingen lyd ekspert men er litt mer en normalt glad i lyd. Jeg har ikke Bose selv og jeg selger heller ikke Bose. Har selv yamaha 3010 og Apex 40 monitor audio vegg høytalere.

Så reis prøv Bose hvis du liker lyden i dem og synes det ser bra ut så kjøp dem og drit i hva andre mener og hva det koster for, og lese på slike forumer får du bare like mange meninger som det er medlemmer og du blir bare rar i hode.

Jeg selv søkte rundt og stilte spørsmål på forumet når jeg handlet men var ikke mye til hjelp bare surr.:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo faktisk rbfalt som spør om dette systemet er bra til prisen ikke 85% av landets befolkning. Regner med han et ute etter litt mer enn vanlige folk siden han spør her og ikke bare gjør som andre og ukritisk kjøper noe som har et kult navn. Til flertallet er nok Bose bra nok ja og at de har det beste til den prisen de har gitt tror de nok og. Er ikke noe mobbing av Bose fordi en foretrekker det som er bedre og mer for pengene. Er ikke dumt å ta en lytterunde selv som du sier og gjøre seg opp en mening. Jeg har hørt Bose og mye annet og syns selv at Logitech anlegget jeg har til pc låter bedre enn Bose
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stephan
    Hei nå ser jeg meg litt lei av den ensformige ned rakkingen av bose systemet. Husk det at folk har forskjellige smaker og jeg kan ikke si meg enig i alt som blir sagt. Det er sykt mange stuer i Norge hvor det vil være perfekt med et bose system. Man kan ikke sammenligne fazon høytalerne til hi fi klubben og bose. Min svoger har fazon høytalerne og med forsterker senter og sub havner man fort over 20k. Ja man kan sikkert si at det er bedre lyd. Men for sikkert 85% av norges befolkning holder lyden i Bose systemet mer en godt nok. Jeg er sikker på det at inne på slike forumer som dette sitter det en haug med folk som tror dem har sykt peiling, men putter du mange av disse folkene inn på et lytte rom hører dem ikke forskjellen på et system til 15 tusen og 80 tusen. Dem vil bare si at dem gjør det fordi det høres tøft ut. Ja da jeg har lest disse testene på bose systemet om mangel av mellom toner og at det er høytalere som man kan kjøpe i kina for 56,8 kroner pr stk:grin: men det er ikke det folk lurer på.

Jeg mener det at Bose ser fantastisk bra ut i en stue mye finere en masse annet der ute av de systemene dere anbefaller. Jeg mener det at man kan komme med litt mer subjektive holdninger en bare og slenge seg på Bose mobbingen. Jeg er selv ingen lyd ekspert men er litt mer en normalt glad i lyd. Jeg har ikke Bose selv og jeg selger heller ikke Bose. Har selv yamaha 3010 og Apex 40 monitor audio vegg høytalere.

Så reis prøv Bose hvis du liker lyden i dem og synes det ser bra ut så kjøp dem og drit i hva andre mener og hva det koster for, og lese på slike forumer får du bare like mange meninger som det er medlemmer og du blir bare rar i hode.

Jeg selv søkte rundt og stilte spørsmål på forumet når jeg handlet men var ikke mye til hjelp bare surr.:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
    Greit å si at man kan like lyden, men på et lydforum må man regne med endel tilbakemelding når de er såpass svake som de er. De lager et stort lydbilde, men hvis man måler, komer det frem store svakheter. Jeg mener å ha lest at satelittene ikke går lenger ned enn 200Hz, og subben leverer ikke så høyt. Da år du et hull i frekvensgangen, og det vil man jo ikke.

I tillegg er suben isolert sett ikke veldig bra, en rimeligXTZ W10.26 til 3k rundspiller den. På toppen av det er det lite brukervennlig, med oppkobling og slikt, så prisen er ikke i nærheten av fornuftig.

Bose var særdeles tidlig ute med et designfokus og flyter mye på det, men i dag er det mange andre som også fokuserer på design OG god lyd, så det er ikke vanskelig å finne noe som låter bedre, og ser like bra ut ( selv om det er mer subjektivt.)

Forslag:

5 stk Gallo Micro Fra 1500,- pr stk ( Avhengig av farge) Gallo Micro - Norsk Audio Teknikk

1 stk XTZ 10W16 3500,-
    1 Stk yamaha RX-V771 3000,-

Da ender man på rundt 13 k. Legger man på en drøy tusenlapp for en Gallo A'Diva som senter, får man en som spiller lenger ned. Har selv hatt Gallo, sammenlignet dette med Bose selv for endel år siden, og de spiller skjorta av Bose.

Jeg anbefaler dette hver gang noen jeg kjenner begynner å fable om Bose. Selv om man ved en demo på Elkjøp syns at "jo, det høres bra ut", så er det jo ikke noen grunn til ikke å velge noe som er bedre? Dårlig argument.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med å finne et godt stueanlegg selv. Selv om jeg ser argumentet med lyd kontra kroner så klarer jeg ikke å få meg til å plassere en gigantisk reciever og subwoofer i stuen.

Her er Bose gode, og så får man heller ofre litt hifi-kvaliteter. Det er uansett milevis bedre enn TV'ens innebygde høyttalere.

Bose-diskusjonene minner meg ofte om Apple-menigheten VS PC-selvbyggerne. Klart man kan får det bedre for samme pris, men da får man diskolys og vindturbiner på kjøpet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Bose spiller greit jeg. Men det finnes jo alternativer også:

Harman/Kardon BDS7773W Blu-ray anlegg - Hvit

Men jeg er relativt imponert over hva bose får til med små bokser..

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei nå ser jeg meg litt lei av den ensformige ned rakkingen av bose systemet.
    ok

Husk det at folk har forskjellige smaker og jeg kan ikke si meg enig i alt som blir sagt. Det er sykt mange stuer i Norge hvor det vil være perfekt med et bose system.
    Hvorfor vil bose være perfekt fremfor alle de andre som gir mer for pengene og like bra, eller bedre, design?

Man kan ikke sammenligne fazon høytalerne til hi fi klubben og bose. Min svoger har fazon høytalerne og med forsterker senter og sub havner man fort over 20k. Ja man kan sikkert si at det er bedre lyd. Men for sikkert 85% av norges befolkning holder lyden i Bose systemet mer en godt nok.

Fazon er i en annen liga, og et komplett 5.1-oppsett med en god receiver og sub kommer man opp i ca 23k. Da er dog lyden milevis unna hva bose stiller med.

Harman/Kardon og Definitive technology har sett som vil kunne settes sammen til komplette sett med receiver, til under 20k.

Jeg er sikker på det at inne på slike forumer som dette sitter det en haug med folk som tror dem har sykt peiling, men putter du mange av disse folkene inn på et lytte rom hører dem ikke forskjellen på et system til 15 tusen og 80 tusen.
    Snakker vi da om et H/K anlegg til 15k kontra et bose-oppsett til 80k? Pris alene sier ingenting definitivt om kvalitet.

Kilde til undersøkelser som viser at alle på forumet bare bløffer og er kunnskapsløse?

Du er også en bruker her på forumet, skulle tro du visste at å angripe alle andre har og si at folk ikke har peiling bare fordi flertallet er uenig med deg.

Et lite tips: Det er svært sjeldent at man har rett når man sitter med følelsen av at 'alle andre har feil, og jeg har rett'.

Ja da jeg har lest disse testene på bose systemet om mangel av mellom toner og at det er høytalere som man kan kjøpe i kina for 56,8 kroner pr stk:grin: men det er ikke det folk lurer på.

Neivel, man skal altså bare køpe bose fordi det er bose? At det er dårlig er ikke viktig?

Jeg mener det at Bose ser fantastisk bra ut i en stue mye finere en masse annet der ute av de systemene dere anbefaller. Jeg mener det at man kan komme med litt mer subjektive holdninger en bare og slenge seg på Bose mobbingen.
    Bose har ikke spesielt bra design. Det er lite, som mange andre, men designet er virkelig ikke noe å rope over. Subjektivt såklart, men jeg kan virkelig ikke si at jeg liker de fæle Jewel-kubene, ei heller den langt fra elegante subben.

Sitat Opprinnelig postet av fayed
    Jeg sliter med å finne et godt stueanlegg selv. Selv om jeg ser argumentet med lyd kontra kroner så klarer jeg ikke å få meg til å plassere en gigantisk reciever og subwoofer i stuen.

Her er Bose gode, og så får man heller ofre litt hifi-kvaliteter. Det er uansett milevis bedre enn TV'ens innebygde høyttalere.
    Bose er ikke alene om dette. Onkyo, Philips, LG, Samsung, Sony og mange fler tilbyr kompakte hjemmekinoanlegg med små subber og ulike løsninger for forsterkeri innebygget i slik som BD-spiller, ala bose i sine DVD-spillere. . .
    I dette lifestyle V35 har vel bare en 'kontrollboks' (kremt, receiver!), som man selv må koble til sin egen BD-spiller til. Så mao en boks mer enn hva man må med konkurrentene.

Eksempelvis H/K-settet skorob linket til over.

Bose-diskusjonene minner meg ofte om Apple-menigheten VS PC-selvbyggerne. Klart man kan får det bedre for samme pris, men da får man diskolys og vindturbiner på kjøpet.
    Hvorfor velge apple som eksempel? Hvorfor ikke selvbygg mot ferdigbygg generellt sett?

Alle som bygger selv kan jo velge materialer, farger og størrelse, samt hvor mye/lite belysning de ønsker, strømtrekk, støynivå osv. Selvbygg er ikke synonymt med diskolys og vindturbiner.

Akkurat som valget IKKE står mellom enten eple eller selvbygg i PC-verden, så står ikke valget mellom bose eller en egen sammensetning av større komponenter i hi-fi/hjemmekinoverden. Der fins mange komplette pakker, med bedre design og lyd til lavere pris. Bose lever på uvitenheten til sine kunder og deres kunders krav til merkevaretilhørighet. Akkurat som prada, og likn, der logoen gjør at selv dobling og en ekstra null i prislappen gjør det attraktivt for en viss gruppe personer. Greit for dem, men ikke noe man anbefaler folk flest med hodet på rett plass.

Så til det med WAF. Er satelitter skrudd fast i veggene WAF? Ikke for min kones del. 295kr per veggfeste eller bordstativ er jo også helt på trynet. Gulvstativene til 1500kr er ikke noe bedre og ei heller er det vakkert designet. Spesielt sammenlignet med Harman/kardon som tilbyr litt mer elegante stativ til sine satelitter, til en lavere pris enn hva bose tar for sine spjæle stenger. Bose sine stenger har tilnærmet akkurat samme design som stativ til under 400kr for andre satelitthøyttalere.

Høyttalersett som dette kan man fint ha i selv små stuer. Nokså mange kompakte subber tar forøvrig en del mindre plass enn de lange bose-subbene.
    Disse igjen, kan både stå på TV-benken, stativ eller (grøss) skrus i veggen.

Om man på død og liv må ha satelitter er HKTS 60 og Definitive Technology ProCinema 600 koblet med en av nedenforstående receivere bedre og mer fleksible valg.

Receivere til slike sett behøver ikke være noe større enn 'kontrollboksen' til bose. Slik som denne, denne og denne
    Samtlige med flere HDMI-innganger enn hva bose byr på med sin lifestyle v35.

Hvilke krav stiller konen/damen din rbfalt? Noen spesiell farge? Må de være veggfestet, kan de stå på TV-benk eller stativ? Evt. kan det være veldig slanke gulvstående i front og resten på vegg bake og fremme (evt senter på tv-benk)? Må receiver være av slankeste sort i benken?
    Denne (finnes også i sølvfarget) fillerister samtlige receivere nevnt over og kan matches med all ovennevnte høyttalersett, store som små.

Favoritten min av de hittil nevnte er SA-settet (finnes også i sort) som + sub og receiver havner på 16.000kr eksl kabler. Ikke satelitt, men definitivt WAF.

HKTS60 + Onkyo 616, eller en av slankingene vil nok også gi deg knallgode opplevelser. Da med mange kroner til overs. På lsound.no har de svært mange kompakte vegghøyttalere fra definitive technology som sammen med en av deres subber og en rimelig receiver vil kunne by på enda mer lyd enn hkts 60, da nærmere de 20k kronene.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei nå ser jeg meg litt lei av den ensformige ned rakkingen av bose systemet.
    Som om det er synd på Bose? De unnlater å levere produkter til seriøse tester, og har en historie med å saksøke pressen for negativ kritikk. Slike selskaper har ikke livets rett. Det sier vel litt at de bruker mye forskningsmidler til å finne ut hvordan man kan "lure" hjernen til å tro at den hører godlyd, i stedet for å rett og slett finne ut hvordan man presenterer et lydbilde riktig. Men klart, da ville de kanskje konkludere med at de måtte lage produkter som faktisk er dyre å produsere, og det ville jo gått ut over marginene. For mer å hente på prisen kan det da umulig være nå.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må jo ha en subwoofer med Bose også? ikke akkurat lekker den heller...

Hva med denne?

Finnes jo produkter i dag som ikke er bokser.

Når det gjelder receiver, så er den gjengse budsjettreceiver i dag ikke spesielt stor, og som nevnt lenger opp i tråden, det finnes minde utgaver også.

Ellers er det fascinerende at folk på død og liv skal ha Bose, spesielt etter at de blir fortalt at det faktisk ikke er så bra. " Kommer jo mye lyd ut av de små boksene da..." Mye lyd er gjerne ikke ekvivalent med god lyd, en sammenheng mange har gått glipp av.

Bose har vært dyktige på merkevarebygging, det skal de ha. Når Ola Dunk tenker hjemmekino og design, er det Bose man skal ha.

Her er en test av Bose:

Bose Acoustimass 15 | Lyd & Bilde

Ikke akkurat mye skryt...

Gallo, som jeg gjerne slår et slag for:

Gallo A-Diva Ti 5.1 | Lyd & Bilde

Men for all del, verden vil bedras, og kjøp gjerne Bose hvis det gir en god magefølelse. Hvis man etter å ha lest denne tråden, kjøper Bose og fortsatt har god magefølelse, så er det vel på tide å bestille time til kirurgisk inngrep for fjerning av fastvokste og overdimensjonerte skylapper.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det eget kinrom en vakker dag er jeg ikke i tvil om hva som kommer i stua:
    Hørt demo av de og med sammen med apex subben er det vanskelig og overgå dette tror jeg.

TEST: MONITOR AUDIO APEX - Lekre høyttalere på veggen - tu.no/tester
    Monitor Audio Apex | Lyd & Bilde
    Apex - Hi-Fi Huset AS

Ikke uvanlig at HIFIhuset kan gi en bra pris heller

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper virkelig folk skjønner at dette var ment for å provosere litt. Selv om jeg mener litt av det. Som sagt tidligere har jeg selv monitor audio synes det er drit bra. Men flere her kommer med type anlegg som man ikke kan sammenligne bose med. Ikke kom med store gulv høytalere når folk spør etter bose. Da vil dem ha små vegg høytalere. Når jeg snakker om sammenligne høytalere til 15 og 85 er selvfølgelig ikke bose dee. Jeg mener heller ikke at 85% inne her ikke har peiling. Men en ting er og lese teknisk data om ting noe annet er å høre forskjell

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0