Lyden skurrer, dac synderen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyden skurrer, dac synderen?

Hei,

oppsettet er som følger: PS3 -> Abrahamsen V6UP Dac -> Abrahamsen V2UP -> Klipsch 82. Fra PS3 til Dac går det optisk.

Før brukte jeg mest PS3 til å se dvd, og valgte da i lydoppsettet på PS3 at den skulle bruke pcm 44.1 og 48. Men nå når jeg spiller bluray så skurrer lyden, spesielt på et par filmer, MenInBlack3 og en musikkvideo med Celine Dion. Har valgt å huke av for pcm 88.2 og 176.4, men det skurrer fortsatt. Det skurrer også på 1 musikkdvd med samme Celine Dion.
    På celine dion coveret står det: Mastered in High Definition | PCM uncompressed Stereo 96khz/24-bit | Dolby TrueHD 5.1 Surround Sound 96khz/24 bit. Kan det være at jeg kjører optisk som er feilen?

Har jeg valgt feil, evt hva annet kan det være som plager oppsettet?

Blir ikke helt klok på hva man bør velge, pcm eller bitstream, og vil helst ikke ødelegge noe (kommer advarsel på ps3'en når man velger).

Alt av tilbakemeldinger om best mulig oppsett blir satt pris på.

Edit: Kan hende jeg har lagt denne under feil kategori, beklager isåfall det.
    Edit2: Kan det være ps3'en som er synder her?

Edit3... : Prøvde å spille dvd'en av på xbox, og der skurrer det overhodet ikke. Bytta tilbake til ps3 og det skurra når celine dion er på de aller øverste tonene. Er ps3 så dårlig på å dekode signalet??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er virkelig noe som skurrer når du har Celine Dion konsert på dvd

Men for å prøve å hjelpe; Pass på å velg stereolyd fra lydmenyen på dvd. Prøv med PCM fra PS3. Prøv en annen digitalkabel. Gå gjennom alle mulighetene for lyd ut fra PS3 og lytt på konsertdvd hver gang. Du kan umulig skade noe, bare husk hvilke innstillinger du startet med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •