Julemusikk med god lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Julemusikk med god lyd?

Prøver meg på en juleutgave av denne tråden:
    http://avforum.no/forum/cd-sacd-dvd-...itets-lyd.html

Hvilke låter er det som kimer på deres anlegg i disse ribbe- og pinnekjøtthøytider?

Sitter selv og hører på bl.a. disse for øyeblikket:
    Silent Night (Long Version) [2009 - Remaster] by Sinead O'Connor on Spotify
    Stjernesludd by Various Artists on Spotify
    We Wish You A Merry Christmas by Enya on Spotify
    Away In A Manger by Susan Boyle on Spotify
    When You Wish Upon A Star by Kurt Nilsen & Kringkastingsorkestret on Spotify
    ...og naturligvis klassikeren (som sikkert mange av dere er dritlei av ) Fairytale Of New York by The Pogues on Spotify

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så veldig julete kanskje, bortsett fra Ave Maria, men jeg lytter veldig mye til "Cafè del Mar Aria Best of" i disse dager. Klassisk musikk med en vri, utrolig lekker dybbass og fin musikk for sjelen. Julemusikk lytter jeg lite til egentlig, eneste er Mannheim Steamroller og da den obligatoriske Travellin Strawberries
    The Støvel Dance.

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify, komprimerte MP3 og slikt er ikke på lista mi over mulige kvalitetslydbærere.
    Ekte CD-plater, med innspillinger fra Kirkelig Kulturverksted er imidlertid et realt sikkerstikk med hensyn til god lyd. Finnes vel en del andre studioer med omtrent like gode krav til lyden på dette som legges ut også, men der må du bare leite litt.
    Men spotify? mmmmmmmmmmmmm Skeptisk.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TANDBERGEREN
    Spotify, komprimerte MP3 og slikt er ikke på lista mi over mulige kvalitetslydbærere.
    Ekte CD-plater, med innspillinger fra Kirkelig Kulturverksted er imidlertid et realt sikkerstikk med hensyn til god lyd. Finnes vel en del andre studioer med omtrent like gode krav til lyden på dette som legges ut også, men der må du bare leite litt.
    Men spotify? mmmmmmmmmmmmm Skeptisk.
    Men for oss som ikke lever i steinalderen er det kansje interessant og høre hva det finnes av god lyd på spotify...noe som det faktisk gjør

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    Men for oss som ikke lever i steinalderen er det kansje interessant og høre hva det finnes av god lyd på spotify...noe som det faktisk gjør

For oss som er opptatt av lyd så er ikke Spotify stedet kanskje?

Hva som er steinalder er ofte et definisjonsspørsmål som på ingen måte er utdebattert, men jeg ser ikke helt relevansen her?

Newcomer Erthor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Christmas Songs" albumet fra denne damen, Diana Krall. Den sto på som bakgrunnsmusikk på selve dagen og mye i forbredelsene til julefeiringen. Jazz vocal for de som lurte på det.

Ikke sjekket om den ligger på Spotify da jeg bruker Qobuz hjemme med go-lyden og Spotify på reisefoten..

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TANDBERGEREN
    For oss som er opptatt av lyd så er ikke Spotify stedet kanskje?

Hva som er steinalder er ofte et definisjonsspørsmål som på ingen måte er utdebattert, men jeg ser ikke helt relevansen her?

uten å starte en krig her, så tror jeg du skal ha veldig vanskelig for å høre forskjell på det samme albumet på cd og i 320 ogg vorbis som er på spotify. Gitt at det er det samme albumet selvsagt. Spotify har en tendens til å legge ut album som ikke er veldig godt innspilt. Men på samme album er det svært vanskelig å høre forskjell på tapsfritt og 320ogg vorbis.

streaming er det nye og jeg er sikker på at det kommer noe annet enn et fransk streamingselskap som benytter tapsfritt istedefor komprimert musikk på banen om ikke lenge.

Er forøvrig enig med kirkelig kulturverksted. Det pleier å være veldig gode innspillinger
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er heller ikke ute etter å lage krig, men 320 og Vorbis er greit nok.
    Har vel noe tidlig spotify her siden jeg har en del med langt grovere komprimering enn det. Streaming er nok "det nye" og som du sier, tapsfritt.
    Innen den tid så finner jeg karakteristikken som ble tillagt meg lengre oppe her for heller sterkt overdreven. Men ja, jeg har vinyl også ja. Ingen digitalmedier har sålangt helt klart å overbevise meg at steinkakene er "ute"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ikke så veldig julete kanskje, bortsett fra Ave Maria, men jeg lytter veldig mye til "Cafè del Mar Aria Best of" i disse dager. Klassisk musikk med en vri, utrolig lekker dybbass og fin musikk for sjelen. Julemusikk lytter jeg lite til egentlig, eneste er Mannheim Steamroller og da den obligatoriske Travellin Strawberries
    The Støvel Dance.

Har nå hørt ett par sanger av albumet, jeg liker det.
    Er det politisk korekt og kalle dette for klassisk musikk? Isåfall så liker jeg sånn klassisk musikk

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en veldig fin intro til klassisk musikk for samtlige spor er opprindelig klassiske verker, men for den der syns ekte klassisk er kjedelig er Cafè del Mar en åbenbaring, og virkelig god musikk, og som du skriver kan man nå virkelig nyte de klassiske verker, "with a twist". men nei, ekte klassisk er det ikke.
    Der er dog mange kunstnere der lager nye versjoner av de klassiske verker, Jaques Louissier er èn av de, der får Mozart og andre et tilskudd av jazz.

Trådstarter nevner selv Spotify, de der vil ha "god lyd" uten Spotify må jo kjøpe albummet om de vil høre musikken da, vanskeligere er det ikke. Vi andre har, hva er det?, 18 millioner låter vi kan lytte til før vi evt. kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Det er en veldig fin intro til klassisk musikk for samtlige spor er opprindelig klassiske verker, men for den der syns ekte klassisk er kjedelig er Cafè del Mar en åbenbaring, og virkelig god musikk, og som du skriver kan man nå virkelig nyte de klassiske verker, "with a twist". men nei, ekte klassisk er det ikke.
    Der er dog mange kunstnere der lager nye versjoner av de klassiske verker, Jaques Louissier er èn av de, der får Mozart og andre et tilskudd av jazz.

Trådstarter nevner selv Spotify, de der vil ha "god lyd" uten Spotify må jo kjøpe albummet om de vil høre musikken da, vanskeligere er det ikke. Vi andre har, hva er det?, 18 millioner låter vi kan lytte til før vi evt. kjøper.
    Tror jeg kommer til og høre det albumet flere ganger, jeg likte det gått.

Så likte jeg de siste setningene dine der, jeg mener spotify holder i massevis til meg til hverdags bruk. Men hører på gode gamle cd`er også.
    Har kjøpt mange flere gode plater etter at jeg fikk spotify, slipper og bom kjøpe mere

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her to utgivelser som har fått spilletid så langt i jula

Vince Guaraldi Trio A Charlie Brown Christmas LP (Green Vinyl) by morten.teinum, on Flickr

bugge wesseltoft - it's snowing on my piano by morten.teinum, on Flickr

NB! Ingen tjenester tilbyr streaming av vinyl, så her må det nok handles

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen av oss er det ikke jul uten Nils Landgren og hans venner som holder konsert i Odensala middelalderkirke (på DVD)

Christmas concert with my friends DVD | Nils Landgren

.....og/eller denne:

Snow Angels by Over The Rhine on Spotify

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Her to utgivelser som har fått spilletid så langt i jula

Vince Guaraldi Trio A Charlie Brown Christmas LP (Green Vinyl) by morten.teinum, on Flickr

bugge wesseltoft - it's snowing on my piano by morten.teinum, on Flickr

NB! Ingen tjenester tilbyr streaming av vinyl, så her må det nok handles

Fy FLATE, for en fin grønn plate!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •