Surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Surround

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På tide å bytte ut lommediskoen

Fikk to stk Jamo E850, og sitter her og lurer på hva jeg skal skaffe meg i tillegg til de to. Har null peiling, men har lest litt rundt på forumet og div litteratur.

De fleste nevner at det er en stor fordel å ha center i samme "serie".
    Derfor lurer jeg litt på JAMO E8CEN (lurer på om PSB Image C40 / C60 passer?)
    Bakhøyttalere: null anelse
    Reciever: Yamaha RX-V750 (greier det seg med 650'n kanskje?)
    Sub: Yamaha YST-SW315 evnt PSB Alpha Subsonic 5

Rommet der de skal stå er 3x3 meter, så selv om dette ikke er de mest sinnsyke komponentene .. skulle det vel duge til en film eller to?
    Har en god del penger "utestående" hos mpx .. derfor prøver jeg å handle det meste der .. bare synd de har så begrenset utvalg i merker og modeller

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en god del penger "utestående" hos mpx .. derfor prøver jeg å handle det meste der .. bare synd de har så begrenset utvalg i merker og modeller
    Har du tilgodelapp hos MPX? Isåfall kan du jo la venner & kjente handle via deg, så får du kontanter istedefor. Du burde ikke tape noe særlig på det, og valgmulighetene dine blir større...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Har du tilgodelapp hos MPX? Isåfall kan du jo la venner & kjente handle via deg, så får du kontanter istedefor. Du burde ikke tape noe særlig på det, og valgmulighetene dine blir større...
    Og daaa har jeg lurt meg vekk fra MPX. I tillegg har jeg fått meg en Pioneer VSX-1015-S. Denne forsterkeren har 7.1? Vil jeg merke drastisk forskjell, eller burde jeg gå for "vanlig" 5.1? Rommet er 3x3m
    Så jeg "må" vel ha meg høyttalere, sub, dvd-spiller (helst med hdmi)
    Jamo høyttalerne kasta jeg til reven ..

Har tenkt å bruke .. tja .. 30.000? Hører en god del på musikk og ser endel på film .. Ingen spesiell genre

Jeg er forsatt fersk .. men jeg håper at det er noen som kan peke meg i riktig retning?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på det lille rommet holder det nok med 5.1 eventuelt 6.1
    7.1 vil bli for samlet og opplevelsen kan bli mer grøtete enn funksjonell.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forgjenger 1014 og oppgraderte nå til 7.1 etter å ha brukt 5.1 i over ett år. Merket godt forskjell etter oppgraderingen, men så er også rommet 7,2 meter langt og 3,6 i bredden. Tror at du med dine 3 x 3 får et godt nok lydbilde med 5.1 og hvis du vil utvide senere er jo dette enkelt.
    HDMI er riktig, har selv 668 og denne blir vel oppgradert i løpet av høsten, er også å fåå kjøpt brukt. 575 mangler HDMI men er rimelig og meget bra så det går an å starte med en slik inntil at du eventuelt kjøper projektor med HDMI (Hmm..kanskje PE7700 :wink

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    har selv 668 og denne blir vel oppgradert i løpet av høsten, er også å fåå kjøpt brukt. 575 mangler HDMI men er rimelig og meget bra så det går an å starte med en slik inntil at du eventuelt kjøper projektor med HDMI (Hmm..kanskje PE7700 :wink
    Pioneer kommer iallefall til å holde på 668/868 en stund framover .. 575 blir 585 (litt estetiske forskjeller, but thats it) .. så da kan jeg kanskje skaffe meg en billig 575. Men da tror jeg at jeg går for 5.1 "for now".

Leste i Lyd & Bilde, der de hadde satt opp denne løsinngen:
    DVD-Spiller: Pioneer DV-575A
    Reciever: VSX-1015-S
    Fronthøyttalere: PSB Image T55
    Senterhøyttaler: PSB Image C60
    Bakhøyttalere: PSB Image B25
    Subwoofer M&K V760

Dette til den nette sum av kr 30.476
    Står at de valgte T55 fordi at det skulle brukes på et lite rom, og da "trengte" man ikke T65.
    HDMI hadde vært kjekt ja .. siden jeg har en Pioneer 434HDE, men det er vel ikke et MUST .. dette kan vel oppgraderes etterhvert.

Noen som har noe input her? Evnt forslag på annet utstyr? Må helt og holdent basere meg på hva folk sier, ettersom jeg ikke har mulighet å prøve / lytte på utstyret før jeg kjøper det .. (jobb, jobb, jobb, jobb, etc)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan PSB låter med Pioneer vet jeg ikke, men å kjøpe Pioneer komponenter når du har 434HDE føles helt riktig 8) Felles fjenkontroll kan brukes også :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsetter i denne tråden jeg, siden det er samme "prosjekt"

Nå har jeg skaffet ett par B&W 805. I tillegg har jeg fått tilbud om en pent brukt Harman/Kardon AVR-7300 til 11.000 .. den er vel kanskje ikke den beste forsterkeren til disse høyttalerene(?) men til den prisen kan jeg vel egentlig ikke si nei. Så var det DVD/CD-Spiller. Hører mest musikk, men det blir jo en og annen DVD, så da tror jeg at det blir en Pioneer 868, eller en Denon 3910 (Er det sånn at Denon'en er bedre til musikk, eller er dette bare noe jeg inbiller meg?).
    Siden rommet er av moderat størrelse, og jeg vil ha muligheten til litt ekstra "trøkk" når jeg ser film, tror jeg at jeg går for en subwoofer også. Her er jeg ganske ubestemt .. tror dere at PSB Subsonic 8 vil passe? (Sikler litt etter SVS .. men er så mye styr å importere).

Grunnen til at jeg har valgt en surroundreciever er at jeg blir nok muligens til å gå for surround etterhvert (hvis jeg får lov av sjefen .. hehe).
    Klør i fingrene gitt, vil jo bare si ja og ordne resten .. men håper å få litt input av personer som i motsetning til meg, kan hifi

Er dette komponenter som passer sammen?

EDIT: Når jeg ser på mine forrige poster, ser jeg at jeg har vingla no innmari. Får håpe at dette blir det endelige oppsettet .. hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •