Nybegynner stereo pakke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Nybegynner stereo pakke

Hei

Håper det er noen der ut som vil hjelpe meg.
    Jeg har vært å sett en del på anlegg hos flere forskjellige butikker. Jeg fant noen høyttalere hos soundgarden som jeg likte veldig godt. De heter MANTRA60. Jeg ble også tilbudt en forsterker(PRIMARE I22) der, denne syns jeg ikke levde helt opp til mine forventninger, men jeg fant en forsterker hos hifiklubben som heter cambridge 851A. Denne likte jeg alt ved. Til og med utseende var rått.

Noen som har prøvd disse høyttalerne sammen men denne forsterkeren??

Jeg ble også tilbudt høyttalere av typen Dali IKON7MK2 hos hifiklubben. Likte disse også, men syns det var bedre lyd i MANTRA60.

Når det gjelder cd/blueray spiller, tenkte jeg å kjøre cambridge751 BD. Noen som har erfaring med denne?

Til å streme musikk, tenkte jeg å investere i et sonos system. Dette syns jeg virket meget interessent. For å kunne kjøre denne via fiber til forsterkeren ble jeg også tilbudt en ARGON mini DAC. Siden DAC'en i sonos systemet er så god, trenger jeg vel ikke noe annet en slik mini DAC! Eller???

Jeg vil også ha muligheten til å se en film og kjøre lyden ut til høyttalerne. Men regner med dette ikke blir noe problem så lenge en har sonos!

Espen andre

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kombinasjon av Mantra60 og Cambridge 851A er noe jeg tipper kan fungere godt selv om jeg ikke har hørt kombinasjonen(men har hørt begge hver for seg).

Velger du en 751BD har du en spiller som du ikke nødvendigvis trenger en dac oppgradering til.

Sonos derimot har ikke veldig gode Dac, og ville jeg selv vurdert en Cambridge DacMagic Plus eller 100, eller tilsvarende fra annen leverandør.

Ikon 7 en en flott modell fra Dali. Etter min mening den beste i forhold til pris. Men den er forholdsvis stor. Både denne og Mantra vil være gode kandidater.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Takk for raskt svar:-)

Kanskje du da kan svare meg på hvordan det er best å koble opp alt sammen, med tanke på at jeg vil ha tv og dekoder koblet opp mot anlegget.

Jeg vil ha ett system som gjør at det er lett brukervennlig på en slik måte at jeg ikke må koble om for hver gang jeg skal enten se på tv/ film eller streame musikk via sonos..vil gjerne kunne bruke anlegget uten at tv står på. Noen gode tips her?

Mvh

Espen andre

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil ha det enkelt ville jeg koblet 751BD direkte til anlegget(åpenbart da denne ikke trenger dac). Sonos ville jeg satt sammen med en dac som kun brukes til sonos(altså ingen "kanalskifter" på dacen). Og så koblet resten via vanlig rca. Det er somregel godt nok.

Hjemme har jeg det ganske likt i stuen om dagen. TV boksen koblet direkte i integrert. Platespiller koblet direkte. Derimot er PS3, og evt pc når jeg bruker dette, koblet via dacen i cd-spilleren. Men denne har automatisk svitching slik at dette nå er så enkelt at mor også kan bruke det(selv om "mor" er 21år og passelig oppegående når det gjelder dette).

Håper det ga noen mening.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk for tilbakemelding.

Gleder meg til å kjøpe. Venter til etter nyttår, itillfelle de kjører en kampanje på noe av dette jeg skal ha...

God jul8)

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Ikon 6 har fått bedre tilbakemeldinger en ikon 7. Kan være hvert en lytting på de og heller bruke mellomlegget på forsterkeri

Har selv god erfaring med 6'erne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innkjøp av anlegg

Hei

Har når kjøpt meg anlegg.

Rett over nyttår kom det ett kjemp godt tilbud hos soundgarden, mantra 60 til 8990kr. Så jeg dro til. Var veldig i stuss på PRIMARE I22 men fikk ett knall tilbud på denne med innebygget DAC. Kr 8990kr..

Kunne nesten ikke si nei til dette. Gleder meg til å få koblet det opp og høre lyden hjemme i min egen stue..

Espen andre 8)

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med anlegg! Kom med innlegg her når du får testet litt
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med flott anlegg.

Du nevnte noe om og koble div komponenter til anlegget...

Jeg har selv stereoopsett med Densen B-110+ m/innebygd dac.
    Jeg bruker en Clux 41AT hdmi switch, og det fungerer utmerket!!
    Eneste minus jeg kan påpeke er at fjernkontrollen til switchen også fungerer på dekoder.

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Cypress CLUX 41AT

En fordel med denne et at du kan kjøre hdmi -> Clux -> TV
    parallelt med toslink/coax -> Clux -> dac/forsterker

(Har du toslink inn, må du også bruke toslink ut, eller coax inn coax ut, evt toslink<>coax konverter)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •