Hva bør bli neste oppgradering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva bør bli neste oppgradering?

Hei, har i dag ett anlegg jeg er veldig fornøyd med slik det allerede er. Men oppgraderingsspøkelse, sniker rundt likevel. Dermed lurer jeg på hva som blir det neste jeg bytte ut/oppgradere for å få anlegget enda bedre.

Anlegget brukes 90% film, og 10% musikk. Altså film blir alltid førsteprioritert.
    Med en oppgradering nå, så ønsker jeg enda bedre kinolyd. Jeg er på jakt etter en "større" lydopplevelse, av mangel på bedre ord. Jeg ønsker generelt sett en "tøffere" kinolyd. Om noen her forstår hva jeg mener hehe.

Opsettet består i dag av en XTZ 95 serie høyttalerpakke, 2stk 10" XTZ subwoofere, og 1stk Yamaha 673 Reciver. http://www.fyndborsen.se/xtz/hogtala...nytt-objekt_12

Står litt fast på hva jeg burde bytte ut i førsteomgang her. Ser for meg at en større reciver kanskje vil gi meg litt av den oppgraderingen jeg er ute etter?
    Kunne også kanskje spedt på med ett par nye subber etterhvert? litt større, og som går litt dypere? Eller hva med ett sett med stativer til, og bruke i front. som precense?

Sier takk til alle som kommer med forslag.
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanksje bruke litt penger på selve rommet?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo absolutt et godt anlegg i det du allerede har! En sterkere reciever enn det du har vil nok gjøre sitt for å løfte lyden, men det kan jo absolutt hende du har mere å gå på ved å forsøke et par absorbenter i førsterefleksjon, og bak sitteposisjon. Dersom du ikke har lyst til å kjøpe noe nytt med en gang, men heller se om du klarer å få mere ut av det du har vil jeg absolutt anbefale deg å lese kalibreringstråden til kringlyd.

Den finner du her

Lykke til og god jul!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er det desverre fint lite jeg får gjort noe med, da jeg fremdeles bor hos foreldre, og siden jeg snart skal flytte ut, så tror jeg ikke jeg går i gang med noen større prosjekter sånn sett her.

Har eksperimentert noe med demperplater, flytting av høyttalere etc. Og siden jeg nå har holdt på med anlegg og sånt på dette rommet en del år nå, så føler jeg meg egentlig relativt sikker på at slik jeg har det nå, er en forholdsvis god kompromiss når det kommer til lyd og waf. Er optatt av at det skal se pent ut også hehe. Hadde det vært et dedikert rom derimot, så hadde det jo vært flere ting jeg sikkert kunne testet ut.

Men vurderer å slenge opp en center bak meg også, så det blir ett 6.1 system i stedet. Skulle gjerne kjørt 7.2/"9.2" med to ekstra høydekanaler foran. Men slik det er nå, så er det rett og slett ikke plass til det, så 6.1 er nok det meste jeg kan ha her.

Hva kan jeg forvente dersom jeg bytter ut reciveren med f.eks en Yamaha a1020. Evt en Onkyo 818 dersom jeg finner en brukt etterhvert? Og er det noen som har erfaring med det å gå fra 5.1 til 6.1? Er det noe særlig å hente på det?

God jul til dere også
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •