Den beste CD-platen!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 91
    Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rart ingen har nevnt Jeff Buckley - Grace. Det er den beste platen jeg har hørt på meget lenge. Meget følelsesmessig plate. Ellers så like jeg veldig godt spor 5 på Jennifer Warnes - Hunter (gjerne med siste minutt av spor 4) Roger Waters Amused top death er også veldig bra.
    Beth Gibsons soloplate (89kroner på platekompaniet) er også veldig bra (vokalisten fra Portishead).

Ellers så har jeg vært på desperat søken etter en plate med ett band som het "Lock Up" - vet ikke tittelen men vi brukte den som demoplate tidlig på 90 tallet på HFK. Forgjengeren til Rage Against The Machine.

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har nevnt Reign in Blood, nei?
    Da får jeg gjøre det, da.
    Akkurat passe lang og passe rå lyd.
    Ett av metallens desiderte mesterverk.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Rart ingen har nevnt Jeff Buckley - Grace. Det er den beste platen jeg har hørt på meget lenge. Meget følelsesmessig plate. Ellers så like jeg veldig godt spor 5 på Jennifer Warnes - Hunter (gjerne med siste minutt av spor 4) Roger Waters Amused top death er også veldig bra.
    Beth Gibsons soloplate (89kroner på platekompaniet) er også veldig bra (vokalisten fra Portishead).

Ellers så har jeg vært på desperat søken etter en plate med ett band som het "Lock Up" - vet ikke tittelen men vi brukte den som demoplate tidlig på 90 tallet på HFK. Forgjengeren til Rage Against The Machine.
    Må si meg helt enig med Jeff Buckley å "Grace"!!En av nitti-tallets beste skiver!Den kom ut nå for en stund siden Remastret og med en ekstra disk med mye uutgitt matriale,DVD og en helt ny booklet på 24 sider.
    Rett å slett en NYDELIG utgivelse.
    Skal du teste diskanten i dine høyttalere bør du guffe på cover`n av Cohen låta "Hallelujah" på full guffe.

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeff Buckley`s Grace... Ja, meeeeget bra plate! Sjekket ut Legacy Edition av Grace? Re-mastret pluss en del ekstra låter, blandt annet "Forget her" som egentlig skulle vært på Grace når den kom ut, men ble erstattet av "So Real", også en killer låt.

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kom meg i forkjøpet der Børni!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fire poster og ingen som prøver å beskrive musikken..? Er det hiphop eller barokkmusikk?

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Fire poster og ingen som prøver å beskrive musikken..? Er det hiphop eller barokkmusikk?
    Eh....... litt usikker, men det går nok under rock (synes generelt det er vanskelig å sette musikk i bås). Jeff er sønn av Ted(?) Buckley som var en kjent musiker på 70 tallet. Musikken er til tider ganske sentimental, med mye interessante krumspring både stilmessig og oppbygningsmessig. Special Edition platen med DVD fikk jeg tak i Frankrike da jeg var der på ferie, hørte ikke på annet under 280 mil rundtur med bil fra Paris.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner meg ikke helt på folk som hører på musikk kun pga. lydkvaliteten, hvis de ikke har noe følelse for musikken i seg selv. Klart god kvalitet (stort sett) er et pluss, men det er tross alt musikken som teller. Ville aldri investert i bra lydutstyr bare for å sitte og høre på komplisert musikk(ikke å forstå at jeg ikke liker avansert musikk) jeg ikke liker og test-plater...
    Det har av og til virket for meg som om enkelte audio/videofile blir "blinde" for det de egentlig ville oppnå, og at teknologien blir et mål i seg selv.
    Men selvsagt er det stas med et par ekstra duppeditter som strengt tatt ikke er nødvendige, men ser jævla proft ut

Uansett, cd-er jeg liker:

Tom Waits - Det meste, men spesielt Blue Valentines, Rain Dogs, Mule Variations. Kongen av whisky-stemme-skranglerock.

Emperor - Prometheus; the Discipline of Fire&Demise
    "Prog black metal" Hardt, kaotisk, symfonisk, genialt album. Krever tilvenning, men er verdt det.

Immortal - At the Heart of Winter
    Tungt, hardt, kaldt og majestetisk.

Nile - In their Darkened Shrines
    Death metal med en "egyptisk" vri, uten at det blir for påtrengende.

King Diamond - Abigail og The Eye
    To gromalbum fra skrekkmetal'ens konge.

Deep Purple - Made in Japan
    Tidenes kanskje beste livealbum.

Pink Floyd - Meddle, Dark Side of the Moon, The Wall.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker du litt rock kjøp denne.
    http://www.epinions.com/musc_mu-452950

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne tråden bump'et opp igjen kan jeg jo og hive meg på...

Det er ikke lett å hoste opp ET album, mange genre, mange muligheter. Her er noen av mine gjengangere:

Tom Waitz - Swordfishtrombones; Deilig røff og var (og fremdeles er) en motpol til mye rart i musikksamlingen. (...og den første som dukket opp i mitt hode når jeg leste tråden)

Dead Can Dance - Spiritchaser; DCD er blitt voksne og selvsikre, ikke bare sære

Björk - Alle utgivelser

Nick Cave - The Good Son; ...er favoritten blant mange utgivelser (CD'en hvor jeg oppdaget herremannen)

Smashing Pumpkins- Siamese Dream

Indigo Girls - Indigo Girls; Onde tunger kategoriserer dem som Lesbe-Gitarpop - To piker med kassegitar og budskap...

Yello - har fulgt meg i nå over 20 år...

Vivaldi - 4 årstider med Nigel Kennedy; Klassisk-light

Sorten Muld - Mark II; Danske, snille slektninger av Hedningarna og Gåte?

...og jeg kunne fortsette lenger men stopper nå....

OT & Digresjon: Rart hvilket bilde en danner seg av forummedlemmer utfra tåder som denne og denne. Det er mangfold blant oss, vi er ikke helt ensartet og enssporet som enkelte av våre bedre halvdeler hevder.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Skjønner meg ikke helt på folk som hører på musikk kun pga. lydkvaliteten, hvis de ikke har noe følelse for musikken i seg selv. Klart god kvalitet (stort sett) er et pluss, men det er tross alt musikken som teller. Ville aldri investert i bra lydutstyr bare for å sitte og høre på komplisert musikk(ikke å forstå at jeg ikke liker avansert musikk) jeg ikke liker og test-plater...
    Det har av og til virket for meg som om enkelte audio/videofile blir "blinde" for det de egentlig ville oppnå, og at teknologien blir et mål i seg selv.
    Men selvsagt er det stas med et par ekstra duppeditter som strengt tatt ikke er nødvendige, men ser jævla proft ut
    Amen.

Spørsmålet en kan stille (seg): Skal man la musikken være et redskap for å formidle teknikken eller er teknikken et redskap til å formidle musikken?

Newcomer Kakemann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får vel liste opp noen da.

Marillion - Misplaced Childhood er den absolutte favoritten.
    Dream Theater - Metropolis Ps. 2: Scenes From A memory er et ekstremt bra album...
    Luca Turilli - Prophet of the Last Eclipse anbefales sterkt. er en slags italiensk pompøs elektrosymfonisk semiprogresiv powermetal. om du liker den liker du også bandet Rhapsody som spiller noe de kaller Symfonisk-Episk Hollywood-metal :lol:

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Spørsmålet en kan stille (seg): Skal man la musikken være et redskap for å formidle teknikken eller er teknikken et redskap til å formidle musikken?
    Definitivt det siste. Det er musikken det handler om. Når det er sagt, jeg kan finne på å sette på en hiphop-plate for å sjekke bassen, men det er ikke noe jeg lytter til for musikkens egen del. Men det utgjør vel ca 0,5% av spilletiden den tiden jeg bruker på "testkjøring".

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mark Knopfler "Sailing to Philadelphia"..........

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luca Turilli - Prophet of the Last Eclipse anbefales sterkt. er en slags italiensk pompøs elektrosymfonisk semiprogresiv powermetal. om du liker den liker du også bandet Rhapsody som spiller noe de kaller Symfonisk-Episk Hollywood-metal
    Det er kvalitetsmusikk ja. Nå har vel Rhapsody gått over til å spille "Film Score Metal", uten at det er noen forskjell å høre på musikken

En annen anbefaling er Angra "Temple Of Shadows". Kongeskive

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nesten nødt til å vekke denne gamlingtråden jeg..

grunnen er disse to nyinnkjøpte platene, som nå har fått plass øverst i bunken.

HURT vol. I

HURT vol. II

Smaken er som kjent delt, men for meg er dette ny referanse i samlingen hva angår god rock/metal med god lydkvalitet. får ikke roset hverken det ene eller det andre nok. Følelsesladet, dynamisk, kraftfullt, vakkert, kreativt etc.

Anbefaler en prøvelytt f.eks. på amazon.com

sitat fra review på amazon.
    Coming completely out of left field, what do we have here? A bold, diverse and original debut album. You may not know of Hurt yet, but you soon might. What "Vol. 1" brings to the table are detailed, textured songs that are often beautiful and bleak at the same time. Influences are abundant. Some will hear a prominant Tool influence at first, but it goes deeper than that. Make no mistake, Hurt are not your run-of-the-mill cookie-cutter act.

If you already know them from their unconventional first single, "Rapture," then you kind of know what to expect. To put it simply, Hurt don't fit in any category. Sure, they could share the stage with hundreds and thousands of different bands, but to nail their style down to a genre is useless. Songs like "Overdose" and the engaging opening track, "Shallow" make great use of orchestral pieces and truly help Hurt stand out among their peers. "Forever" is probably the hardest song on the album, but not aggressive, which is exactly what you can describe Hurt as. They have an edge. They are a bit heavy, but not really. They aren't aggressive. Not angsty. They are emotional without going emo. How many bands can pull off such a trick?

Hurt's debut is an incredible and professional piece. I think all rock fans could find something to appreciate here. It's not an instant hit for sure. It's a spacey, more mature rock album, and it definitely takes a few good listens to sink in. Surely, they aren't just "another one of those bands." It's hard to find music that is simply pure. A band that offers something new is tough to come by, so don't pass up some Hurt.

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Definitivt det siste. Det er musikken det handler om. Når det er sagt, jeg kan finne på å sette på en hiphop-plate for å sjekke bassen, men det er ikke noe jeg lytter til for musikkens egen del. Men det utgjør vel ca 0,5% av spilletiden den tiden jeg bruker på "testkjøring".
    Det kommer jo helt ann på hvor interessen din ligger?
    Noen er mest musikk interesserte, mens andre er mer teknisk interesserte...
    Med meg varierer det litt.... I perioder er jeg mest opptatt av musikken, og omvendt. Selv om det nok oftest er musikk interessen som styrer mest...

Ellers kan det jeg jo si at de platene som oftest er i/på spilleren er bla:
    Pink Floyd- Momentary lapse of reason
    Dire Straits- Brothers in arms
    Slayer- God hates us all
    Old man's child- Pagan prosperity

Edit: Lagt til musikk liste

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leftfield - Leftism
    Mew - Frengers
    Nirvana - Unplugged Live at MTV
    Timbaland and Magoo - Welcome to our world (1997, lenge før han ble "kjent", fantastisk bra plate)
    TOOL - Det aller meste

Vanskelig å komme på alt som er bra, men disse er noen av mine favoritter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mew-frenger
    Arcade Fire-funeral..
    Yeah Yeah Yeahs....
    PJ Harvey- to bring....
    Sigur ros -ægalis....
    Modest Mouse-moon eller good...
    Jeff Buckley-grace/live
    Amy...
    Menomena
    Broken social scene-people
    Block Party-cities/Dears/Liars
    Led Zeppelin-nesten alle
    Pretty things- sorrow
    U2-joshua/achtung
    REM-automatic
    Radiohead-alle
    Jack Johnson
    Marillion
    Pink Floyd-moon/wall
    Tom McRae-1/2
    Bright Eyes-morning/lifted
    Anthony and...-bird
    Wilco-ghost
    Zelmani-sing
    Lhasa
    Katie Melua
    Rickie Lee-pop pop
    Rockettothesky
    Draumir
    Thomas Dybdahl

Ja det var vel favoritt plata mi :-D ........

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Amen.

Blir litt høna og egget kanskje.

På den annen side: en av verdens beste gitarister, Brian May, har stort sett spilt alt av sine gitarsoloer og harmonier på en hjemmesnekret gitar - kjent nå som Red Special og brukte ofte en mynt som plekter.
    Ikke noe fancy og dyrt, men god musikk, det ble det!

Musikken går foran alt annet - men for mesteparten av musikken og brukerne herinne: ingen strøm, ingen lyd!

Men - hvordan vil Dark side of the Moon låte på denne:

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •