Hjelp til akustiske tiltak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til akustiske tiltak

Heisann!

Trenger litt hjelp til akustiske tiltak. Rommet det er snakk om er ca 2,5m x 3 m og 2,40 m i takhøyde. Som dere kan se på bildene, så har jeg ikke mye rom å gå på når det gjelder høyttalerplassering, men det må vel gå an å dempe litt refleksjoner uansett?

Har i første omgang tenkt meg denne pakken Vicoustic SL SuperKit MD55 Light 32 stk plater Ã* 30 x 30 x 5,7cm - Prolyd

Vil dette hjelpe noe på lyden?

Nå skal det sies at jeg ikke er veldig kritisk i utgangspunktet og har ikke hørt så mye at jeg kan skille mellom hva som er veldig bra og dårlig, men tenker at litt demping må til uansett pga størrelsen på rommet.

All hjelp mottas med takk!

Vedlegg 98646
    Vedlegg 98647
    Vedlegg 98648

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, ikke akkurat det beste utgangspunktet , men en høyttaler klistret opp i et hjørne, og ikke mye plass å gå på...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det ikke er mye plass, men vi tar det vi har. Som sagt så er jeg ikke veldig kritisk, og jeg er mer enn nok fornøyd sånn som det er foreløpig, men så har jeg hørt om mange som demper feks bakveggen og førsterefleksjon, og merker et veldig løft. Er dette noe jeg og vil merke?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sideveggene blir vanskelig å dempe med symmetri her p.g.a ovnen. Jeg ville derfor ha konsentrert meg ved å dempe taket mellom høyttalere og sitteplass (f.eks 3 absorbent) og en aborbent på langs på veggen bak lytteposisjon. Skal du dempe taket må nok spottene flyttes.....
    Et par absorbenter på vegg bak høyttalerne er heller ikke dumt.

Rockfon Industrial på 80 mm eller 100 mm og DIY er en bedre løsning. Bruk søkefunksjonen.
    Industrial Nature : Industri : Spesialområder : Systemhimlinger : Produkter : Rockfon

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •