Trådløst gaming headset til xbox 360?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløst gaming headset til xbox 360?

Da resten i huset er lei av å høre på når jeg spiller er jeg på jakt etter et bra headset til bruk sammen med xbox 360.

Vil helst ha det trådløst, må ha en form for surround lyd så en kan høre hvor andre befinner seg i spillet. Det må også ha mulighet for chat slik at en kan snakke med andre underveis. Der må også være en form for støydemping på mikrofonen slik at den jeg snakker med slipper å høre hver minste lyd som er i leiligheten.

Xbox er tilkoblet forsterker via hdmi, så jeg må få lyd i fra forsterker til headset vil jeg tro. Hvordan bli da dette mot chat delen?

Det aller beste hadde vært om der var avtakbar mikrofon slik at headsetet kan brukes til andre ting enn bare xbox 360, men det ser jeg på som en bonus dersom noe slikt finnes.

Så noen som vil anbefale et slikt headset til rundt 1000,- kroner? Greit om det ikke er lukket slik at jeg kan høre litt av hva som skje i hjemmet også på kveldene, unger som våkner osv.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

2 stk jeg spiller en del med har headset fra Turtlebeach. Har ikke prøvd disse selv men de skrøyter iallefall.

Turtle Beach, Inc. - Xbox Headsets
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, skal få sett på de:-)

Men ser der er en del som selges som har 5.1 eller 7.1 lyd. Hvordan vil det bli å bruke et stereo headset koblet til forsterker og kjøre en for for virtuel sourround der? Vil dette gi samme opplevelse som disse 5.1 og 7.1 headsetene?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Turtlebeach XP500 og er veldig fornøyd!

Om du har stereo forsterker gjør ingenting da denne får lydsignalet fra Xbox og rett inn i sin egen forsterker for så videre til din forsterker. Så det er bare å sette Xbox på 5.1 lyd så får du liksom 7.1 i Turtlebeach XP500.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ligger jo det langt over mitt budsjett for headsett.

Har en Onkyo TX-SR508 reciever, men vet ikke om denne sender ut "Virtual surround" via utgangen til hodetelefoner.

Viktigste er at det kan brukes til musikk og film i tillegg til spilling, så der må nok være tilkobling til både xbox og forsterker.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lette etter headsett i sommer etter å ha knekt to turtle beach px 21. Aldri mer TB hadde jeg bestemt meg for. Fant ut at trådløst ble både dyrt og klønete. Orker ikke drive på med lading av alt mulig. Endte til slutt opp med Tritton AX 720. Det er simulert surround og bare ett element per klokke. De settene med "ekte" surround er ikke prisgunstige, og med flere element er det mer som går feil. Har slitt nok med sprengte hodetelefoner til at jeg ikke gidder å øke sannsynligheten for at det går galt. Tritton har egen forsterker og dekoder. Receiveren kan du bare mute.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ledning er ikke noe alternativ, må være trådløst.

Ja skjønner at jeg kan skru ned lyden på reciveren og bruke lyden direkte i fra headsett koblet til xbox. Poenget var om jeg kunne få "virtuel surround" ved å koble det til reciever og på den måten slippe å betale for et headsett med ekstra funksjoner som jeg ikke trenger.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Ledning er ikke noe alternativ, må være trådløst.

Ja skjønner at jeg kan skru ned lyden på reciveren og bruke lyden direkte i fra headsett koblet til xbox. Poenget var om jeg kunne få "virtuel surround" ved å koble det til reciever og på den måten slippe å betale for et headsett med ekstra funksjoner som jeg ikke trenger.
    Du betaler jo allerede for trådløst og surround som du imo ikke trenger og muligens kommer til å angre på. Tror ikke du får kjøpt headsett med de spesifikasjonene du nevner som gir deg virtuell surround fra receiveren. Utvalget av xbox kompatible headsett er mye dårligere enn man kunne forvente.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, der finnes jo stereo headsett som kun gir ut stereo og har to elementer. Så er der stereo headsett som har virtuel surround grunnet en omformer som kobles mellom xbox og headsett.

Siste alternativ er headsett med flere elementer, gjerne fire på hvert øre som gir ekte surround.

Om en velger et som kun er stereo uten noe ekstra så skulle en jo tro at en får et bedre headsett enn på de andre gitt at de koster det samme. Og om en da kan via reciever sende ut virtuel surround til headsett så vil en jo ha et bra headsett som dekker alle krav.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, der finnes jo stereo headsett som kun gir ut stereo og har to elementer. Så er der stereo headsett som har virtuel surround grunnet en omformer som kobles mellom xbox og headsett.

Siste alternativ er headsett med flere elementer, gjerne fire på hvert øre som gir ekte surround.

Om en velger et som kun er stereo uten noe ekstra så skulle en jo tro at en får et bedre headsett enn på de andre gitt at de koster det samme. Og om en da kan via reciever sende ut virtuel surround til headsett så vil en jo ha et bra headsett som dekker alle krav.
    Jepp, og hvis du dropper livechat kan du velge i masse fete headset. Men du vil vel kunne prate med folk, og da må du ha en integrert løsning. Du trenger et headset som ikke sender omgivelseslyden over chatten for eksempel. Og har du en uoriginal håndkontroll som f.eks. Razer Onza TE som jeg har, kan det være du må tilpasse ledningen for mic som går til håndkontrollen også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går vel å kjøpe en mikrofon til å feste på et vanlig headset, så kjøre lyden i fra chat via headset?

Har fått tilbud om et Turtle Beach PX5 til 800. Noen som har erfaringer med dette og om det er et bra kjøp til den prisen?

Kanskje jeg skal holde headset til musikk/film for seg, så ha et eget til spilling om det gjør saken litt enklere.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går vel å kjøpe en mikrofon til å feste på et vanlig headset, så kjøre lyden i fra chat via headset?

Har fått tilbud om et Turtle Beach PX5 til 800. Noen som har erfaringer med dette og om det er et bra kjøp til den prisen?

Kanskje jeg skal holde headset til musikk/film for seg, så ha et eget til spilling om det gjør saken litt enklere.

Jeg landet på det selv. Headsettene jeg hadde lyst på kunne ikke brukes til Xbox. Hadde aldri kjøpt Tritton til hifibruk. Skjønt lyden er forbløffende bra. Langt bedre enn Turtle Beach. Hvis PX5 er beregnet på PS3 så styr unna. Ellers må du hente strøm til det fra USB på receiver. PX21 funket ikke med Xbox uten å hente ekstern strøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt endring i prioritering her ser jeg

Kommer til å kjøpe meg et Sennheiser RS180 til musikk, så får det bli et dedikert headset til kun spilling. Kommer aldri til å finne et headset som dekker alt og som skal ha chat om ikke.

Hvordan er PX5? Fornøyd? Ser der kan kjøpes et adaptert som gjør at en får chat trådløst også, testet dette?

Ser ut som selger av PX5 trekker seg nå, så da må jeg opp i 1000,- kroner for brukt av denne modellen. Vurderer også dette Turtle Beach Ear Force PX3 COD MW3 Edition - Hodetelefon - Finn laveste pris, omtaler og informasjon som varierer i fra 999,- til 1999,-.

Vurderer også disse som er i ca samme prisklasse

Razer Chimaera 5.1 - Hodetelefon - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Turtle Beach Ear Force X42 - Hodetelefon - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

SteelSeries Spectrum 7xB Wireless Headset - Hodetelefon - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ha trådløst jeg også og kjøpte Turtle bBeach XP42.. Har sendt det tilbake.
    + veldig god mic
    + Lett
    + Bra surround lyd
    + Trådløst

- Lekker mye lyd
    - Støy
    - Dårlig til film/HIFI

havnet på Tritton 720+ Utrolig bra lyd til Spill og film.
    + Passform
    + Lyd

- Kablet
    - Ikke like bra surround

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg det. Mitt begynner å få mange timers bruk bak seg. Alt er like tight som da det var nytt. Eneste som irriterer er de blå led-lampene på forsterkeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tritton 720 er dessverre ikke aktuelt da det er med ledning. Må vel opp i 1999,- for å få Tritton Warhead som er trådløst, noe jeg ikke har spesielt lyst å betale.

Har kjøpt TurtleBeach x42 som et midlertidig headset frem til jeg finner det perfekte:-) TurtleBeach var billig og er i grunn ok til spilling. Ikke testet til noe annet enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker det er på tide å bytte ut x42 etterhvert. Har funnet ut at jeg ikke trenger trådløst lengre da jeg har fått på plass eget spillrom.

Jeg testet tritton 720, men synes det var mer støy i dette, samt surrounden ikke var i nærheten av like bra.

Så noen som har noen gode alternativet til gaming headset til xbox med chat?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker det er på tide å bytte ut x42 etterhvert. Har funnet ut at jeg ikke trenger trådløst lengre da jeg har fått på plass eget spillrom.

Jeg testet tritton 720, men synes det var mer støy i dette, samt surrounden ikke var i nærheten av like bra.

Så noen som har noen gode alternativet til gaming headset til xbox med chat?
    Var på Expert her om dagen og så et Sennheiser lagd for 360. Husker ikke hva det het.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •