Vits med DAC? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44

Tråd: Vits med DAC?

Rune Bakke
    Guest

DAC ER bedre enn innebygget lydkort!

Så å si alle konvertere er bedre enn et innebygget lydkort. Uten tvil!

Dersom du ikke hører forskjell, da er det på tide å enten gjøre annet med anlegget ditt eller oppgradere litt! Eller kanskje Q-tips? :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Så å si alle konvertere er bedre enn et innebygget lydkort. Uten tvil!

Dersom du ikke hører forskjell, da er det på tide å enten gjøre annet med anlegget ditt eller oppgradere litt! Eller kanskje Q-tips? :twisted:
    har du noen tips til hva jeg kan oppgradere. har en hk980 på concept 6 så burde hvertfall ha nok effekt.
    høytalerkabler?
    signalkabler?
    strømkabel til forsterker?

mest sannsynlig er vel ikke annlegget godt nok til å gi alt for god og detaljert lyd, eller at lydkortet i macen er i utgangspunktet brukbart?

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sniker meg inn på denne tråden. Har en mac mini som jeg kopler optisk til min Lexicon pre. Låter helt fint det,men ønsket på prøve en dac. Har på prøve en Calyx dac som er tilkoblet via usb. Denne har ikke en optisk inngang, kun usb og coax. Calyxen er relativ kostbar, ca10k. Men her er det et eller annet som ikke stemme. Mister veldig mye dynamikk når jeg bruker dacen. På mac mini er det ingen driver som er nødvendig. Kun plugg and play. Er det noe på Mac'n som kan gjøres, eller er det dacen som rett og slett ikke duger? Er egentlig ganske fornøyd med Dacen på min lexicon. Men den er fra 2004, så jeg tenkte at det kunne være litt å hente på å få meg en kvalitets dac

Rune Bakke
    Guest
    Tips er vanskelig.
    Jeg vet lite om anlegget ditt, rommet ditt og musikk smak.

Generelt vil jeg si, stol på dine egne ører og test!

Kabler er spesielt vanskelig å råde noen om igjen med. Glem kablerttil du har fått anlegget opp på et nivå du kan leve med. Så kan du begynne å tweake og tune anlegget med kabler.

Sitat Opprinnelig postet av karl91
    har du noen tips til hva jeg kan oppgradere. har en hk980 på concept 6 så burde hvertfall ha nok effekt.
    høytalerkabler?
    signalkabler?
    strømkabel til forsterker?

mest sannsynlig er vel ikke annlegget godt nok til å gi alt for god og detaljert lyd, eller at lydkortet i macen er i utgangspunktet brukbart?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •