Har i dag en Densen B400 som nærmer seg 10 år. Har "alltid" hatt noen småproblemer med den (reparert to ganger, "spiller" uten lyd, "No disc" når jeg setter i ny CD, plutselig bytting av hva som vises i desplay, i det hele tatt levd sitt eget liv til en hvis grad, tror nå også kanskje det er den som bidrar til litt vreng i diskanten på noen pop og rock produksjoner, det er på slik musikk jeg har registrert det. Antydninger til vreng på mer musikk når jeg bruker cd-spilleren på hodetlf-forsterkeren (derfor tenker jeg at feilen ligger i cd-spiller). Forsterkeren er en enda eldre Densen beat 100 og høyttalerne er 3 år gml Vienna Acoustic Mozart Grand. Anlegget låter fenomenalt i mine ører, spesielt på akustisk preget musikk. Begynner å bli lei av cd-spiller som lever eget liv og kunne tenkte meg noe som er litt mer å stole på. Muligheten for innbytte hos Densen-forhandler er tilstede, men økonomien tilsier at jeg må ned i prisklasse. Audiolab 8200CD virker interessant. Har ikke behov for DAC enda, er CD-tilhenger, bør man allikevel kjøpe denne fremfor en "ren" cd-spiller til omtrent samme pris? Marantz og Rotel er også muligheter hos samme forhandler. Noen tanker fra folk her? Vil beholde et rent, luftig, nøytralt og detaljert lydbilde så mye som mulig. Tenker etterhvert på ny forsterker også, for mer kontroll. Ble litt mye her kanskje, men om noen har noen tanker om dette er det hyggelig.