klipsch til 60k og mcintosh til 300k = overkill? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 144 av 144
    Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ta en god klasse D amp som måler så og si snorrett med enten innebygget eq eller en eq ved siden av. Finn målinger av Mcintosh blokkene og plott inn EQ på klasse D ampene så det blir seenes likt ut. Voila så er det så og si likt. Men jeg skjønner eiergleden må være enorm av disse blokkene da de ser skikkelig stilige ut, hvertfall i mine øyne
    Også ser ikke de fleste Klasse D amper veldig stilige ut om man ikke gjør endel ut av det ved DIY og de fleste ferdige bråker også en del.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Du får ikke nødvendigvis en McIntosh lydende forsterker (de har jo sin egen "house sound"), men en forsterker som måler bedre med mer nøytral og åpen gjengivelse og mer kontrollert bass. Hypex Ncore. Ca. 15k i deler med kabinett. Legg eventuelt på noen tusen hvis noen skal bygge for deg. Under 20k altså. Betydelig bedre enn f.eks Mark Levinson sine klasse D monoblokker, de er jo direkte dårlige hvis målingene til Stereophile stemmer.
    https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=4466
    https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=4664

Å kopierer McIntosh sin "sound" er fult mulig, men ikke med vanlig EQ.

Spennende.. Men hvordan vil den forsterkeren se ut ferdig bygget? Så lenge du har fullmaskert kino der ingen ting syntes så gjør det ikke noe om det ser helt stygge ut, bare de leverer lyden, men om de skal stå ute på visning bør de helst ha god design og ikke se ut som billig møkk :-D

Men jeg skjønner ikke hvorfor dere er opphengt i målinger.. Jeg trodde målinger var TOTALT feil? altså, de skrives hundrevis av artikkler hver uke om at presis lyd =/= god lyd og at "forbrukere vil ikke ha bedre lyd" og beviset de bruker i sånne tråder/artikler er at under blindtester eller åpne tester så velger man oftere et produkt med dårligere målinger enn andre. Men det er sikkert hundre skribenter som er uenige i de påstandene.

noen eksempler:

Who wants perfectly accurate sound? | The Audiophiliac - CNET News

Are Objective Headphone Measurements Relevant to Audiophile's Subjective Experience? | InnerFidelity

Men jeg er forsatt 100% i den oppfattningen at det er fasit svar på hva som er best i lyd verdenen, og ikke bare subjektivt, men objektiv fakta.. Men målinger avslører ikke det svaret (mener nå jeg)

Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Jeg tenkte hovedsakelig på brukt/DIY klasse D forsterkere Det finnes mange som er enormt kraftige samt måler ekstremt bra og disse bør derfor klare jobben meget godt som orso også påpeker

Har du noen eksempler på det? Kan være relevant for trådstarter og meg selv i framtiden

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Har du noen eksempler på det? Kan være relevant for trådstarter og meg selv i framtiden
    Du har jo som orso nevner Hypex Ncore modulene, ellers har du UcD serien til hypex som er billigere men også er veldig kompetente. Du har også Crown Itech serien f.eks som BEF bruker i sin kino og som jeg selv har bestilt. For å nevne noen.

Men jeg skjønner ikke hvorfor dere er opphengt i målinger.. Jeg trodde målinger var TOTALT feil? altså, de skrives hundrevis av artikkler hver uke om at presis lyd =/= god lyd og at "forbrukere vil ikke ha bedre lyd" og beviset de bruker i sånne tråder/artikler er at under blindtester eller åpne tester så velger man oftere et produkt med dårligere målinger enn andre. Men det er sikkert hundre skribenter som er uenige i de påstandene.
    Fordelen med en flat kurve i utgangspunktet er at du kan bruke en EQ til å lage et lydbilde du selv ønsker veldig enkelt. så om du liker mye bass så kan du bare ratte enkelt på det i en EQ istedefor å kjøpe en "varm" forsterker. Så slipper du også og bytte alt om du skulle flytte og finne ut at neste rom ikke passer i det hele tatt.

EDIT: når det er sagt så er jeg usikker på om jeg ville valgt en helt nøytral forsterker om jeg ikke hadde noe mulighet for akustiske tiltak i rommet det skulle spille i.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende.. Men hvordan vil den forsterkeren se ut ferdig bygget?
    Finnes mange kabinetter man kan kjøpe. Eller man kan få noen custom made noe. Så det kan se ut slik du vil.

Lavest mulig forvrengning vil gjøre at en forsterker slipper lyden uhindret gjennom i større grad. Da blir det resten av anlegget (primært høyttalere og rom) som står for lyden. Sammenligning med hodetelefoner blir ikke spesielt god. Både fordi det er vanskelig å måle hodetelefoner (p.g.a. utforming av øret) og det blir dessuten mer som høyttalere.

Euforisk forvrengning kan man alltid tilføre på kontrollerte måter.

Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •