klipsch til 60k og mcintosh til 300k = overkill? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 144
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Lyd er subjektivt... Ellers hadde det vært fasit svar på alt i alle prissegmenter, det er det dessverre ikke!

Bilde syntes jeg er objektivt. Et bilde SKAL ha farger så nærme D65, gamma SKAL være 2.2 / 2.4 .. en sort nivå på 0.003 cd/m2 betyr bedre sort enn 0.12 cd/m2 PUNKTUM FINALE. Hvordan "tester" man lyd kvalitet?

Mer "korekt" lyd =/= "bedre" lyd. Steve Guttenberg lager artikkler om det her hele tiden, de er verdt å lese. Kanskje du kan ta deg tiden i å lese de.

Er det ikke sånn at CDer er mer "korekte" enn vinyler? Men det er ingen som syntes CDer låter bedre? Det samme gjelder akkurat rør vs solid state. SS forsterkere er mye mer korekt, likevel velger mange rikinger, hi-fi experter, media/studio/kino rom å bruke rør. Hvorfor? varmere og bedre lyd slår kaldere og mer realistisk lyd, sier dem.

Hva jeg liker best? Njaaa, vet egentlig ikke.

Men vi er enige alle sammen at Mcintosh til 300K blir sløs, det jeg reagerer på er at du sier Mcintosh ikke er high-end og at du anser de produktene som søppel (ved å sammenligne de med det man finner i elkjøp, eller det vanlige forbrukermarkedet..)

Rør er kanskje gammelt, men enkelte ting var bedre før høyttalere er analoge beist
    Kipnis bruker forresten både rør og solid state. 48 Mcintosh (4 stykk per Snell THX Reference = 12 kanaler) og 8 Crown Macro Reference 2800 watt / 2 Mark Levinson 160 Watt No. 33H. Rør er visst foretrukket her.

Når Stevie G snakket om korekt vs ukorekt så nevnte han det at produkter som fikk f.eks 3/5 på lydkvalitet hadde langt mer nøyaktig lyd enn de produkter som fikk til og med full 5/5...

Hvis man ikke jobber mot et mål, hvordan vet man da om et produkt er bedre en et annet?

Hvis man er ute etter lyd som oppleves som god så er man ute etter et system som har litt ekstra guffe i bassregionen og litt mindre guffe over 16khz. Folk opplever det og som mer behagelig med et system som har dempet de dynamiske toppene litt. Men alt dette regnes som forvregning, og på et system som ikke innehar disse egenskapene, men som teknisk ansett som bra så kan man reprodusere disse "behagelige forvregningene".

Å når det kommer til fasittsvar så tror jeg det er en årsak til at disse ikke finnes. Bransjen er bygd opp rund synsing og subjektivitet, og forbrukerne virker som forbløffede barn første gang de ser magi. produsentene lager nye produkter, men feiler med å vise til resultat som forsvarer nytt innkjøp. Jeg tror ikke høyttalere eller forterkere har blitt noe bedre de siste tiårene, og ei forstår jeg hvorfor noe av det koster så mye, de beste matrialene er jo billige!

Ønsker du forvregning, da klarer billig utstyr det fint!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg tror ikke høyttalere eller forterkere har blitt noe bedre de siste tiårene, og ei forstår jeg hvorfor noe av det koster så mye, de beste matrialene er jo billige!
    Hva er de beste matrialene lagt av?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vdv
    Håper du blir bedre fornøyd enn det jeg ble Når er kinoen ferdig? Har du en byggetråd?
    Håper med jeg blir fornøyd ja. Den Adcomen jeg har kjøpt er jo tross alt en god del kraftigere enn den du var misfornøyd med.

Byggetråd kommer snart. Akkurat nå bygger jeg ny garasje, slik at jeg kan få kino i den gamle garasjen.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til å lede elekronikk så vil jeg påstå kobber. Å lage komponenter så aluminium, keramikk og plastikk.

Deter en grunn for at det er så stor fokus på disse matrialene. Platina leder strøm marginalt bedre en kobber, men den marginen er så liten at den er neglesjerbar.

Til høyttalersystemer så har Plast, papir, kevlar, neodynium og tungt limtre tilnærmet 100% av egenskapene til mer eksotiske matrialene.

Ser ofte at høyttalerprodusentene bruker eksotiske ting for å selge og for å presse opp prisen. B&W prøvde seg på diamantstøv lagt som et belegg på diskantene, men komprimert karbonduk har mer styrke, stivhet og lavere pris. Uansett så holder aluminium evig nokk til en diskant. Så reklamerte Focal med beryllium, den eneste fordelen med beryllium er at det holder styrken sin oppe ved tusen grader.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Turkise wattmetere er noen av de beste materialer man kan oppdrive til hifi-elektronikk!:-D

Syns det er helt konge at du vurderer såpass kostbart McIntosh-utstyr. Den gnålingen om at McIntosh ikke er ekte highend syns jeg er latterlig.

Andre høyttalere ville også jeg vurdert, personlig ville jeg vel valgt noe fra JBL hadde jeg hatt ditt budsjett. Studio Monitor 4365 f.eks.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen av dere om det fins forhandlere i norden som selger både klipsch og mcintosh så det er mulig å høre dem sammen. Norge/dk/swe?
    Stereofil i grensen Oslo, mener jeg har begge.
    De har sykt mye kunnskap også,og vil hjelpe deg i din søken på hifi nirvana.

de går ikke av veien for å gi deg en svært god pris i tillegg.
    Lykke til..........
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Håper med jeg blir fornøyd ja. Den Adcomen jeg har kjøpt er jo tross alt en god del kraftigere enn den du var misfornøyd med.
    Testet 5x300w fra Adcom på mitt gamle RF-7 oppsett, å det spillte ihvertfall veldig tøft.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Testet 5x300w fra Adcom på mitt gamle RF-7 oppsett, å det spillte ihvertfall veldig tøft.
    Det er L-sound sin 5X300 watter demo jeg har kjøpt. Så da er det vel samme som du testet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her syns ( ) jeg at du synser temmelig kraftig selv 8)

Å når det kommer til fasittsvar så tror jeg det er en årsak til at disse ikke finnes. Bransjen er bygd opp rund synsing og subjektivitet,
    til å lede elekronikk så vil jeg påstå kobber. Å lage komponenter så aluminium, keramikk og plastikk.

Deter en grunn for at det er så stor fokus på disse matrialene. Platina leder strøm marginalt bedre en kobber, men den marginen er så liten at den er neglesjerbar.

Til høyttalersystemer så har Plast, papir, kevlar, neodynium og tungt limtre tilnærmet 100% av egenskapene til mer eksotiske matrialene.

Ser ofte at høyttalerprodusentene bruker eksotiske ting for å selge og for å presse opp prisen. B&W prøvde seg på diamantstøv lagt som et belegg på diskantene, men komprimert karbonduk har mer styrke, stivhet og lavere pris. Uansett så holder aluminium evig nokk til en diskant. Så reklamerte Focal med beryllium, den eneste fordelen med beryllium er at det holder styrken sin oppe ved tusen grader.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er litt urovekkende at noen påstår at det er bortkastet...
    Uansett hvordan man vender og vrir på det, så vil MC'ene bringe mere kraft og ikke minst holografi i forhold til feks Adcom.
    Adcom er ikke noe dårlig merke, men når man hører på enkelte musikkstykker eller HDfilmer vil du finne ut hvor mye bedre dempefaktor, lavere støynivå og stille en bra forsterker er.

Men, klart... Er man ikke kresen så er det ikke så nøye...
    Å kalle Klipsch lite "riktige" er på en måte feil sånn jeg ser det.
    Når det gjelder dynamikk, så er de blandt de mest presise som blir masseprodusert.

Uansett kan vet vel være greit å se på bla Inmiles som bla BEF bruker som ett alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RS-62 får i alle fall veldig lite informasjon under film. Eg kan ikkje forestilla meg at dei treng noko særleg med kraft. Eg driv mine med receiver, og syns det fungerer godt nok. Det er vel frontrekkja som treng mest, men om ein høgtalar til 10 000 (RC-64) treng kraft til mange gongar prisen, veit eg ikkje.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om jeg har hørt det eller ei har lite å si, ørene til et menneske er ikke gode nokk til å bedømme om et produkt er bra eller ikke.
    Hva er det da som bedømmer om et lydprodukt er bra eller ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    Stereofil i grensen Oslo, mener jeg har begge.
    De har sykt mye kunnskap også,og vil hjelpe deg i din søken på hifi nirvana.

de går ikke av veien for å gi deg en svært god pris i tillegg.
    Lykke til..........
    Takk for tipset og takk for det

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Hva er det da som bedømmer om et lydprodukt er bra eller ikke?
    Dagsform och öronen på den som lyssnar till produkten. Har man en dålig dag generellt kan precis allt låta piss för många.

Korrekthet är det nog enbart mätningar som kan avgöra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Stereofil har ikke RF7 i demo om dagen, men har MC amper.
    Men hvis du skal ta turen ditt så er det ikke noen vei utenom ASR emitter 2. Den har strømreserver nok til å "rive i filler" det du skulle måtte kaste på den og med full pot med batteripakker så ligger du godt under 300 løk. Men hvis du absolutt skal ha ut 300løk så kan du kjøpe deg MBL amper som etter mitt inntrykk spiller med mye mer headroom på alle områder enn det MC gjør. Men heldigvis er lyd subjektivt så jeg har bare en vinkling av det
    Men husk at putter du ett anlegg til en mill i en svømmehall får du fortsatt svlmmehall lyd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    når man hører på enkelte musikkstykker eller HDfilmer vil du finne ut hvor mye bedre dempefaktor, lavere støynivå og stille en bra forsterker er.
    Et spørsmål angående Damping Factor.

Fins det noen anslått verdi eller definisjon på hvor mye en "god" forsteker bør ha:-? . På siden linket under står det at vanligvis har forsterkere mellom 50-200, og jo høyere jo bedre. "A high damping factor means the amplifier has a better ability to control the woofer cone after the signal has stopped."

Men MC601,MC303,MC302 og sikkert flere har "bare" >40 Wideband. Mens feks MC1201 og MC2kw har 100. Dette sier meg ingenting , det er derfor jeg spør. Bør jeg tenke på dette tallet?

Damping Factor Definition - What is Damping Factor

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Syns det er helt konge at du vurderer såpass kostbart McIntosh-utstyr. Den gnålingen om at McIntosh ikke er ekte highend syns jeg er latterlig.

Andre høyttalere ville også jeg vurdert, personlig ville jeg vel valgt noe fra JBL hadde jeg hatt ditt budsjett. Studio Monitor 4365 f.eks.
    *Like*

Liker høytaler tips og, selv om det er litt lengre vekk i fremtiden. Jeg har lyst å finne alt utstyret som kan være aktuelt for å så bruke 1 uke til å dra rundt omkring over alt for å høre på demoer, sånn at det er kort intervall mellom hver gang så jeg ikke glemmer lyden.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W prøvde seg på diamantstøv lagt som et belegg på diskantene
    Tror nok du bommer litt her. Les før du uttaler deg.

Diamond Tweeters

*Like*

Liker høytaler tips og, selv om det er litt lengre vekk i fremtiden. Jeg har lyst å finne alt utstyret som kan være aktuelt for å så bruke 1 uke til å dra rundt omkring over alt for å høre på demoer, sånn at det er kort intervall mellom hver gang så jeg ikke glemmer lyden.
    Har selv hatt McIntosh, og kan klart anbefale dette. Selv hadde jeg MA7000 (som ikke kan sammenlignes direkte mot større modeller/monoblokker), og jeg likte den svært godt lydmessig. At noen mener den ikke er "high-end" vil jeg ikke si meg enig i. Lydgjengivelse er subjektivt, og den tilfredstilte alle mine krav lydmessig. At jeg nå kjører rør på mitt eget oppsett er bare for å teste noe helt annet enn tidligere. Kommer garantert til å kjøre Mc på et senere oppsett (sannsynligvis B&W CT8-kino).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du får et godt svar siden jeg har stusset litt på dette selv. En del receivere ligger på rundt 60-70. Parasound har jo fra 1000 og oppover på de største forsterkerene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baggen
    Men hvis du skal ta turen ditt så er det ikke noen vei utenom ASR emitter 2. Den har strømreserver nok til å "rive i filler" det du skulle måtte kaste på den og med full pot med batteripakker så ligger du godt under 300 løk. Men hvis du absolutt skal ha ut 300løk så kan du kjøpe deg MBL amper som etter mitt inntrykk spiller med mye mer headroom på alle områder enn det MC gjør. Men heldigvis er lyd subjektivt så jeg har bare en vinkling av det
    Men husk at putter du ett anlegg til en mill i en svømmehall får du fortsatt svlmmehall lyd
    "300løk"

Har ingen planer om å bestemt bruke 300løker ^_^ Det var det jeg fikk i tilbud på det spesifikke oppsettet av McI hos Soundgarden inkl mx121. Har ikke planlagt et budsjett, men det bør stå i forhold til de høytalerene jeg har Jeg har bare fått intrykk av at McI uansett ikke kan bli feil.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •