klipsch til 60k og mcintosh til 300k = overkill? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 144
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syns du 250w på din surround er tilstrekkelig, og 500w på center? Dolbytor.

Og hvordan er Palladium subben i forhold til svs me tanke på film?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har jo nylig byttet importør der Mono AS overtok etter Audiocompaniet. Audiocompaniet har solgt ut hele lageret sitt med stort sett 40-50% avslag. Vet de hadde 3-4 par med Palladium P-39F til 75K (koster 140K nye), og tviler på at de har solgt alle parene. Hvis det er disse du vil ha kommer du nok aldri til å få et bedre tilbud enn dette. De hadde en del annet i Palladium serien, men jeg vil tro at det begynner å minke på dem etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Klipsch har jo nylig byttet importør der Mono AS overtok etter Audiocompaniet. Audiocompaniet har solgt ut hele lageret sitt med stort sett 40-50% avslag. Vet de hadde 3-4 par med Palladium P-39F til 75K (koster 140K nye), og tviler på at de har solgt alle parene. Hvis det er disse du vil ha kommer du nok aldri til å få et bedre tilbud enn dette. De hadde en del annet i Palladium serien, men jeg vil tro at det begynner å minke på dem etterhvert.
    Takk for tipset. Jeg har ikke bestemt meg for høytalere enda, det er så fryktelig mye jeg ikke har hørt. Men siden jeg er fornøyd med klipsch i utgangspunktet ser jeg Palladium som en sterk kandidat for å si det på den måten. Men jeg er jo ikke kjent med noe annet forsovidt. Jeg tenkte å reise rundt til våren å høre på alt jeg kunne før jeg tok en HT beslutning, men 50% avslag er jo ganske vilt. Vet du hvor lenge siden det var de startet med 40-50% avslagene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Virker rimelig overkill på såpass "lite hifi korrekte" høyttalere. Ville selv prioritert noe bra til frontene, og en veldig god kilde.
    hehe hvis hifi korrekt er flat kjedelig lyd så JA da er ikke rf7 hifi korrekt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vdv
    Takk for tipset. Jeg har ikke bestemt meg for høytalere enda, det er så fryktelig mye jeg ikke har hørt. Men siden jeg er fornøyd med klipsch i utgangspunktet ser jeg Palladium som en sterk kandidat for å si det på den måten. Men jeg er jo ikke kjent med noe annet forsovidt. Jeg tenkte å reise rundt til våren å høre på alt jeg kunne før jeg tok en HT beslutning, men 50% avslag er jo ganske vilt. Vet du hvor lenge siden det var de startet med 40-50% avslagene?
    Nå står det vel et par Klipschorn billig på sentralen! disse låter rått på små forsterkere og du skal betale MYEEE for og matche den dynamikken og trykket med abdre høytalere. Palladium p39 kan også trykke men da med 100 ganger elektronikken

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse med 15-20w og oppover spiller råere enn det meste enn kan få plass til i en normal stue alt fra noen få tusen lapper til 30-40 så er du i mål med forsterker Klipschhorn - en klassiker

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en gang en Adcom gfa-5500 og hørte 0 forskjell når jeg brukte den i forhold til om jeg kjørte direkte fra recieveren til RF-7. Den ga 200w.

Kanskje derfor jeg er så power hungry, men det er godt mulig det var noe gale med den jeg fikk. Sendte den i retur ivertfall relativt raskt.
    Hadde du et annet nick før? Fikk litt deja-vu til en kar som kalte seg cvpowah når jeg leste dette.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Hadde du et annet nick før? Fikk litt deja-vu til en kar som kalte seg cvpowah når jeg leste dette.
    Isåfall så er jeg og "cvpowah" :P Hører ikke forskjell når jeg bytter mellom reciever og preamp, ei heller om jeg kjører høyttalerne rett på reciever eller om jeg bruker monoblokkene på 1kw rms eller om jeg bruker en PA amp.

Men det kan sikker forklares med at jeg er meget depresiv og derfor ikke har forhåpninger som kan påvirke meg til å oppleve en forbedring som følger av forventning.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke helt, men det må vel være et par måneder eller noe rundt der.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epson
    Nå står det vel et par Klipschorn billig på sentralen! disse låter rått på små forsterkere og du skal betale MYEEE for og matche den dynamikken og trykket med abdre høytalere. Palladium p39 kan også trykke men da med 100 ganger elektronikken
    Nå ville han vel ha nytt, men dette er et veldig godt kjøp. Hadde vært morsomt å hatt K-horn en gang, men jeg har aldri hatt plass til dem.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Isåfall så er jeg og "cvpowah" :P Hører ikke forskjell når jeg bytter mellom reciever og preamp, ei heller om jeg kjører høyttalerne rett på reciever eller om jeg bruker monoblokkene på 1kw rms eller om jeg bruker en PA amp.

Men det kan sikker forklares med at jeg er meget depresiv og derfor ikke har forhåpninger som kan påvirke meg til å oppleve en forbedring som følger av forventning.
    Det blir ikke nødvendigvis bedre med effektforsterker, særlig ikke om en har lettdrevne ht.

Selv gikk jeg tilbake til ren reciever, og solgte Doxaen min, siden jeg syntes lyden ble for tam med den ampen.

Nå har jeg kjøpt Adcom. men den får jeg ikke brukt før kinoen min er ferdig.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en gang en Adcom gfa-5500 og hørte 0 forskjell når jeg brukte den i forhold til om jeg kjørte direkte fra recieveren til RF-7. Den ga 200w.

Kanskje derfor jeg er så power hungry, men det er godt mulig det var noe gale med den jeg fikk. Sendte den i retur ivertfall relativt raskt.
    Totalt motsatt av hva jeg følte når jeg hadde RF-7 surround oppsett,og en liten periode måtte kjøre uten effektforsterker å kun på en Reciever (20k klassen) Jeg ble ihvertfall kjempeskuffet. Film på moderat nivå var ikke så helt galt, men når man guffet litt på så falt hele lydbildet sammen. Musikk ble også elendig når man guffet litt på.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.
    Ok. Bare lurte siden det var samme utstyr det var snakk om, og jeg har lest det meste om Adcom innpå her i det siste.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Kane: Jeg merker jo at jeg har mer effekt hvis jeg kjører høyttalerne fullrange og spiller bass musikk på høyt volum. Men deler jeg bare litt høyere så er prisen av en dyr effektforsterker vannskelig å rettferdigjøre. Men nå som jeg først har effektforsterkerne så bruker jeg jo dem.

Men variert musikk ved normal til normalt-høyt volum så merker jeg ikke forskjell på å ha effektforsterker eller ei.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Kane: Jeg merker jo at jeg har mer effekt hvis jeg kjører høyttalerne fullrange og spiller bass musikk på høyt volum. Men deler jeg bare litt høyere så er prisen av en dyr effektforsterker vannskelig å rettferdigjøre. Men nå som jeg først har effektforsterkerne så bruker jeg jo dem.

Men variert musikk ved normal til normalt-høyt volum så merker jeg ikke forskjell på å ha effektforsterker eller ei.
    Er selvsagt ved litt volum man merker det mest ja, for er jo da recieverene går tomme for krefter. :-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller enda værre; når høyttaleren går tom for høyttaler hjelper det ikke med forsterker på forvrengningen :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er selvsagt ved litt volum man merker det mest ja, for er jo da recieverene går tomme for krefter. :-)
    Fordelen med Heritage er jo at du kan spille over 120db uten og stresse hverken receiver eller høytaler

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Lyd er subjektiv: Nei det er det ikke. Korekt er korekt, om du liker det eller ikke. Og hvis lyd er subjektiv så kan jo helt egentlig ingen ting være best, da folk kan trone sine egne vinnere ut fra helg egne kriterier.

2. Byggekvalitet: Det har fint lite å si hvem som har laget det eller hvordan den er laget. Det er sluttresultatet som teller. Kan du lage god lyd med billige komponenter så kudos, og det er faktisk tilfelle med de fleste forsterkere nå for tiden. Hvis du må bruke komponenter av høy kvalitet for å få god lyd så har du et søppeldesign.

3. Er det prisen: Nei det er sluttresultatet, jo mer det koster for samme resultat jo dårligere vil jeg anse et produkt.

4. Er det ytelsen: Den må jo yte nokk til å drive høyttaler ved den vanskleigste lasten den repsresenterer. Og watt er watt, finner ikke noen egen måleenhet som heter "Hi-Fi watt".

Om jeg har hørt det eller ei har lite å si, ørene til et menneske er ikke gode nokk til å bedømme om et produkt er bra eller ikke. Jeg baserer hatet mitt på lite bang4buck. Lyden en forsterker har kan lett resproduseres sålenge du har effekt nokk til å drive høyttaler, du har sikkert lest om Carver chalange, det er høyst reelt.

Ang Kipnis, jeg anser han som en med mer penger en vett. Han påstår han er ute etter renest mulig lyd med mest korekt gjengivning, men så bruker han en utdatert teknologi fra 1930, RØR, som en del av lydkjeden.

Så hvis du er ute etter opplevelse og behagelig lyd etter ditt øre så velger man hva som helst som tilfredstiller deg. Er du ute etter renest mulig og mest korrekt lyd så velger du etter standardiserte målinger.

Og når du sier at lyd er subjektivt, hva hvis vi sier det samme om bilde da? Blir det riktig å anbefale en TV til 300.000 til en person som foretrekker rødskjær i bildet og dermed konsekvent stiller TV'n inn feil?

Å ikke ser jeg hvorfor jeg må forsvare meg når jeg mener det er et dårlig valg å bruke så mye penger på noe som kan oppnås billigere.
    Kan ikke du istede forsvare hvorfor han skal bruke såmye penger på disse ampene. Og da vil jeg poengtere at anenhåndskunskap ikke er tillat.
    Lyd er subjektivt... Ellers hadde det vært fasit svar på alt i alle prissegmenter, det er det dessverre ikke!

Bilde syntes jeg er objektivt. Et bilde SKAL ha farger så nærme D65, gamma SKAL være 2.2 / 2.4 .. en sort nivå på 0.003 cd/m2 betyr bedre sort enn 0.12 cd/m2 PUNKTUM FINALE. Hvordan "tester" man lyd kvalitet?

Mer "korekt" lyd =/= "bedre" lyd. Steve Guttenberg lager artikkler om det her hele tiden, de er verdt å lese. Kanskje du kan ta deg tiden i å lese de.

Er det ikke sånn at CDer er mer "korekte" enn vinyler? Men det er ingen som syntes CDer låter bedre? Det samme gjelder akkurat rør vs solid state. SS forsterkere er mye mer korekt, likevel velger mange rikinger, hi-fi experter, media/studio/kino rom å bruke rør. Hvorfor? varmere og bedre lyd slår kaldere og mer realistisk lyd, sier dem.

Hva jeg liker best? Njaaa, vet egentlig ikke.

Men vi er enige alle sammen at Mcintosh til 300K blir sløs, det jeg reagerer på er at du sier Mcintosh ikke er high-end og at du anser de produktene som søppel (ved å sammenligne de med det man finner i elkjøp, eller det vanlige forbrukermarkedet..)

Rør er kanskje gammelt, men enkelte ting var bedre før høyttalere er analoge beist
    Kipnis bruker forresten både rør og solid state. 48 Mcintosh (4 stykk per Snell THX Reference = 12 kanaler) og 8 Crown Macro Reference 2800 watt / 2 Mark Levinson 160 Watt No. 33H. Rør er visst foretrukket her.

Når Stevie G snakket om korekt vs ukorekt så nevnte han det at produkter som fikk f.eks 3/5 på lydkvalitet hadde langt mer nøyaktig lyd enn de produkter som fikk til og med full 5/5...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjøpt Adcom. men den får jeg ikke brukt før kinoen min er ferdig.
    Håper du blir bedre fornøyd enn det jeg ble Når er kinoen ferdig? Har du en byggetråd?

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •