Fersking ønsker seg platespiller etc.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fersking ønsker seg platespiller etc.

Hei

Mitt første innlegg. Ganske grønn på dette med lyd, men vet å verdsette god lyd.

Rukket å bli 40++ og med plass i egen stue har jeg lyst til å kjøpe meg utstyr for å kunne lytte på vinyl.

Ønsker derfor å kjøpe meg platespiller igjen. Har kikket litt på
    Pro-Ject Debut Carbon, virker som en grei inngangsbillett til vinylverdenen.

Har en gammel Pioneer forsterker fra ungdomstiden stående på loftet og vet denne har phono inngang, tenkte å prøve den, men ønsker meg en rørforsterker med tiden. Ønsker derfor forslag til noe som ikke ruinerer en.

Har kikket litt på Musik Angel KT 88, men litt usikker på om det er veien å gå. Lest litt om denne på div. forum, kanskje ikke noe for meg som amatør?? Er dette "plug and play"? Bør jeg styre unna?
    Nå er det vel slik at jeg trenger noe mellom platespiller og rørforsterker for å få dette til å spille. Trenger forslag/innspill her og.

Da mangler det bare høytalere. Nok en gang ganske kunnskapsløs, men bør vel vektlegge noe som kan jobbe fint sammen med en rørforsterker. Noe spesiellet en bør vektlegge da?

Fint om noen har råd/tips rundt dette.
    Som sagt relativ grønn, men lærevillig.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Carbon er bankers, kanskje lurt å oppgradere pickuppen litt, avhengig av hva den er solgt med, men ellers er det en fin spiller.
    Din Pioneer vil sikkert duge fint, hvilken er det du har?
    Music Angel er plug-and-play, ikke noe å være redd for, de dukker også opp på bruktbørsen av og til.
    MUSIC ANGEL KT88 XD800MKIII - Torget
    Om din forsterker ikke har inngang for platespiller trenger du en riaa, disse finder du også av og til på brukten.
    Clearaudio Nano Riaa, ubrukt! - Torget
    Høyttalere, ja, ikke så lett, men her er noen forslag:
    Snell Jiii m. Atacama-stativer - Torget
    Patos Lyric 401 mk.2 - Torget
    Om du ønsker noe nytt og rimeligt ville jeg kanskje sett på Dynavoice sine modeller, Tannoy eller Kef, men du får melde tilbake hva du har tenkt, stativ, gulv, pris osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Funnet frem Pioneeren fra loftet, type A-Z570, fant og en Nad 3140 samt en Tandberg Sølvsuper 12. Phono inngang på alle disse.

Når det gjelder høytalere så må det bli noe gulvstående, gjerne litt smale med tanke på plassering. Prismessig så vil jeg nok sette et tak på ca. 4000,-

Planen er da og anskaffe platespilleren, den er jo grei. Så får jeg holde utkikk etter høytalere. Koble dette opp mot en av forsterkerne jeg har, lytte litt, og vurdere en MA KT88 etter hvert. Er litt ekstra stas med rørforsterker da, fyrer litt i peisen på en måte..
    Jammen fant jeg noen av LP'ene der oppe og, på loftet.
    Da føler jeg at jeg er litt på vei her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •