Kan pre-out monteres på ABRAHAMSEN V2.0?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan pre-out monteres på ABRAHAMSEN V2.0?

Hei!

Har et par Klipsch RF-62 MKI som jeg driver med en uoppgradert Abrahamsen V2.0. Dette låter veldig bra, men flere jeg har snakket med, inkludert meg selv, synes disse trenger mer effekt for å spille optimalt.
    Har derfor tenkt å kjøpe en effektforsterker som jeg eventuelt kan bi-ampe med, eller bare kjøre i vanlig oppsett med Abrahamsen med pre-amp.
    Men for å kunne gjøre dette trenger jeg naturligvis pre-out fra Abrahamsen, som ikke er der originalt, lurer derfor på om dette er noe man kan få montert hos ECS Holding uten store problemer.
    Noen som har noen synspunkter rundt dette?

Takk for svar!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler du bytter til en større forsterker da, kanskje Hegel H200/300.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Anbefaler du bytter til en større forsterker da, kanskje Hegel H200/300.
    Hva dette koste omtrent?
    Har blitt forelsket i designet til Abrahamsen, den matcher Klipsch'ene bra kosmetisk sett, men litt
    lite effekt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel an på. Du finder jo mange Abrahamsen V4.0 effektforsterkere på markedet, da trenger du forforsterker også pluss at du må selge den du har.
    Ellers, ikke sikkert du merker mye forskjell med en større forsterker....

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel an på. Du finder jo mange Abrahamsen V4.0 effektforsterkere på markedet, da trenger du forforsterker også pluss at du må selge den du har.
    Ellers, ikke sikkert du merker mye forskjell med en større forsterker....
    Snakket med Per idag, han sier at det er mulig, de bare kobler tape-out opp mot volumstyringen. Da kan jeg jo bi-ampe med V4.0 f.eks.
    Men er fristet til å spørre om de kan fikse det slik at jeg kan brokoble begge, da V4.0 og V2.0 er identiske i effektdelen, kun en forforsterker ekstra hos 2.0.
    Hva ligger V4.0 vanligvis ute for på bruktmarkedet?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det eventuelt noen effektforsterkere som gir bedre valuta for pengene enn V4.0 mens som passe Klipsch bra?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brokobling er vel ikke så lur en ide på din integrerte? Først og fremst tviler jeg på du kan bruke den som både forforsterker og som brokoblet effektforsterker, da skal den ene forforsterkerutgangen (via Tape out) gjøres inaktiv sammen med halvparten av høyttaler terminalene, og du må du da sende forsterkeren til modifikasjon igjen om du skal selge den. Det må du jo sikkert også ved bare modifisering til forforsterker.
    Vet ikke hva du skal betale for modifisering til forforsterker men om du vil brokoble må du sikkert kjøpe 2 stk V4.0 i tillegg.
    Husk at med brokobling vil forvrenging dobles og forsterkeren vil kun se den halve impedansen av høyttaleren.
    Abrahamsen Effektforsterker V 4.0 - FINN Torget
    Abrahamsen V3 Forforsterker - FINN Torget
    Man kan få bokser der omformer høyttaler utgangen til line-level signal, altså så man kan koble på effektforsterker, som i en bil, men jeg anbefaler virkelig ikke disse: Speaker to RCA Line Level Converter Adaptor High Low | eBay
    De fleste er beregnet til biler men søker du finder du sikkert noen bedre.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brokobling er vel ikke så lur en ide på din integrerte? Først og fremst tviler jeg på du kan bruke den som både forforsterker og som brokoblet effektforsterker, da skal den ene forforsterkerutgangen (via Tape out) gjøres inaktiv sammen med halvparten av høyttaler terminalene, og du må du da sende forsterkeren til modifikasjon igjen om du skal selge den. Det må du jo sikkert også ved bare modifisering til forforsterker.
    Vet ikke hva du skal betale for modifisering til forforsterker men om du vil brokoble må du sikkert kjøpe 2 stk V4.0 i tillegg.
    Husk at med brokobling vil forvrenging dobles og forsterkeren vil kun se den halve impedansen av høyttaleren.
    Abrahamsen Effektforsterker V 4.0 - FINN Torget
    Abrahamsen V3 Forforsterker - FINN Torget
    Man kan få bokser der omformer høyttaler utgangen til line-level signal, altså så man kan koble på effektforsterker, som i en bil, men jeg anbefaler virkelig ikke disse: Speaker to RCA Line Level Converter Adaptor High Low | eBay
    De fleste er beregnet til biler men søker du finder du sikkert noen bedre.
    Nei altså, den forblir helt lik som den er nå, eneste forskjellen er at tape-out følger volumstyringen, kort sagt; blir pre-out.
    Holder det med bi-amp med V4.0, eller bør jeg peise på med V2.0 på diskantene og to v4.0 brokoblet på bassene?

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lagt fra meg planene om Abrahamsen V4.0, da dette blir for dyrt iforhold til ytelsen. Tror det blir noe i retning av Emotiva eller Advance Acoustic isteden, men hvordan vil dette spille med V2.0 som pre-amp?
    Hva anbefaler dere?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt RF-62 og RF-63 selv og benyttet følgende:

a) V2.0
    b) V3.0 + V4.0
    c) V3.0 + 2 stk. V4.0

Sweetspot er b). Men, ikke nødvendig strengt tatt. Du trenger ikke mer enn en V2.0 hvis du skal spille normalt høyt på RF-63. Kongematch.

Gamle fordommer i denne tråden med at "du trenger super-duper-monsterpower" til Klipsch. Det du trenger er rett lydsignatur.

BTW: Takk for tipset om volumstyring via modifisert tape-out.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har hatt RF-62 og RF-63 selv og benyttet følgende:

a) V2.0
    b) V3.0 + V4.0
    c) V3.0 + 2 stk. V4.0

Sweetspot er b). Men, ikke nødvendig strengt tatt. Du trenger ikke mer enn en V2.0 hvis du skal spille normalt høyt på RF-63. Kongematch.

Gamle fordommer i denne tråden med at "du trenger super-duper-monsterpower" til Klipsch. Det du trenger er rett lydsignatur.

BTW: Takk for tipset om volumstyring via modifisert tape-out.
    Okei, så du synes jeg har et bra oppsett slik som det er nå?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Husk imidlertid at RF-63 er i en helt annen liga lydmessig enn RF-62. Veldig stor forskjell.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ja.

Husk imidlertid at RF-63 er i en helt annen liga lydmessig enn RF-62. Veldig stor forskjell.
    Hva tenker du på, at 63 er mye bedre?

Savner litt effekt, har lyst å spille høyt med klar lyd, så må nok litt mer krefter til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •