Klipsch spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch spørsmål

Hei, jeg vurder å kjøpe klipsch rf 63,63 eller 82 noe i den duren og lurer på hvordan dette vil gå sammen med min HK 3490 forsterker. har hørt at man trenger dyr elektronikk for å drive disse høyttalerne og får at det skal høres bra ut. vil det da bli helt huleboer med min forsterker eller kan det funke? er ikke veldig erfaren med lyd enda, men synes det er spennende. takk for svar

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at Klipsch trenger dyr elektronikk for å fungere er en overstatement de luxe, men de trenger dyr elektronikk for å fungere optimalt.

Fordelen med Klipsch er at de er ekstremt lettdrevne og låter overraskende godt selv med elektronikk i normale prisklasser.

Det viktigste er dog at forsterkeren er strømsterk og det er HK så absolutt så jeg ser ingen grunn til at du ikke skal kunne gå for ett av disse alternativene. Pluss at du da får en høytaler som blir enda bedre om du oppgraderer forsterkeren en gang i fremtiden
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K er strømsterkt ja, men jeg har enda til gode å høres H/K på Klipsch med bra resultat for å si det sånn. Synes ihvertfall ikke lydsinaturen passer på Klipsch, men for alle del, er ikke alle som har lik smak til meg :-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer litt an på hvor høyt du skal spille også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller du ved normale lyttenivåer så kan sikkert HK funke greit på Klipsch men skal du spille mye høyt, bør du finne en forsterker/reciver som matcher bedre med Klipsch. Aldri hørt HK på Klipsch selv men de fleste sier at HK er noe som funker mindre bra på Klipsch så kan godt hende den blir for skarp, slik jeg syns Pioneer også er f.eks.

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt RF62mkII på HK980 og syntes det låt vanvittig bra til prisen.
    3490 er ikke på langt nær like strømsterk som 980, men har den samme signatur burde den fungere rimelig greit hvis du ikke skal spille monsterhøyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil feks rf 82 II være i forhold til rf 63 ?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine ører er ihvertfall RF-63 en helt annen verden. Ett stort steg opp fra RF-82 og også mk.II modellen av RF-82.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tråden her vil jo være atter et krutegodt eksempel på at lyd til et visst punkt er subjektivt

Jeg skal si meg enig i at for meg så er ikke HK en optimal match, men jeg synes absolutt ikke at det er en direkte mismatch som gir lytteren evigvarende sår i sjelden; det finnes langt "verre" produkter man kan parre Klipsch med.

Når det er sagt så handler jo dette om hva trådstarter har i dag, hva han har mulighet til å investere i med dagens budsjett og hva han vil sikte seg inn mot i fremtiden. Sånn sett bør Klipsch til hans HK være et mer enn godt nok valg.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at RF 82 vokser noe voldsomt på bedre strøm og kvalitet. Og i mine ører låter HK bra på disse, men det forutsetter at rommet er akustisk behandlet. Ellers vil det låte litt lyst og spisst. Men anbefaler deg å prøve med denne først. Mye av gleden er jo å oppdage bedring av en høyttaler gjennom en lengre periode. Først innspilling på noen hundre timer, for så litt akustisk demping av rommet, og er du fremdeles ikke fornøyd; prøv litt annen elektronikk. Koster ikke mye for en god DAC, eller en effekt amp som har mye strøm. Lykke til
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Min erfaring er at RF 82 vokser noe voldsomt på bedre strøm og kvalitet.
    + 1! Har hatt de på mc602 og ble slått i bakken over det som faktisk bor i de med tanke på prisen
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    I mine ører er ihvertfall RF-63 en helt annen verden. Ett stort steg opp fra RF-82 og også mk.II modellen av RF-82.
    Ja, det er et steg opp, men ikke "en annen verden". Dog er jo andre verdner nokså nær hverandre i hifiverden. En DAC til 4000 og en til 15 000 låter jo mye mer likt enn ulikt og forskjellene er forsvinnende små i grunn.

Jeg har selv fått RF-52 i hus nu og synes de låter overraskende godt mtp pp hvor små de er jf. med RF-63. Sistnevnte har selvsagt en annen skala, spl og litt mer dynamisk kontrast, men en annen verden, tja...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ja, det er et steg opp, men ikke "en annen verden".
    Vi har selvsagt alle forskjellige oppfatninger. Har hatt innom RF82, RF82mk.II, RF63, RF83 og RF7 for å nevne de i den serien her i stua. Har på alle disse hatt bra pre og effekt, og aldri mangel på strøm. Har alikevel vært litt forskjellige merker opp igjennom. Joda, ikke tvil om at 82 leverer enormt for pengene, men jeg synes steget opp til 63 og 83 var ganske brutalt. Dette betyr ikke at 82 er en dårlig høytaler, men i mine ører ihvertfall så låter de mye kjipere enn sine storebrødre.

Det som jeg er enig i som mange av dere sier er at RF-82 vokser masse med bra elektronikk. Dette er jeg helt enig i. Forskjellen på hva høytalerene leverer fra en kjip 5x50w receiver til ordentlig pre og effekt (god integrert) er enorm.

Kan jo avslutte med at jeg mye heller ville hatt RF82 med skikkelig elektronikk, enn jeg ville hatt f.eks RF63 med kjip elektronikk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kommer først og fremst til å bruke høyttalerne til film. hva er deres tanker rundt det?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en god sub så legger du pengene i center. Du hører svært lite forskjell på fronthøyttalerne om du har en god center og sub.

Klipsch har anbefalinger liggende på sine sider.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •