Hvordan få cdkvalitet eller bedre kun ved bruk av digital media?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få cdkvalitet eller bedre kun ved bruk av digital media?

Hei.

Hvordan gjør hifi entusiastene det idag, bruker dere CD/vinyl alltid ved lytting?

Jeg har en cdsamling på 200 plater idag ca, men har lyst å samle musikken digitalt også spille musikk frå en digital tjeneste men det må være på høyde med cdkvalitet eller bedre. Er iTunes store og Sonos et alternativ kvalitetmessig?

Jeg har en Samsung Galaxy S3, fint om jeg kan bruke denne til å styre systemet. Hadde også vært fint om jeg fikk synkronisert CD samlingen min.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...re-guiden.html
    Jeg har ikke spilt en cd i vel 6 år nå, all musikken ligger på pc`en.
    Mange veier fører til Rom, avhenger av hvor avansert/enkelt du vil ha det.
    ITunes Store har ikke noe å gjøre med digitalisering/streaming av din samling å gjøre egentlig, men du kan rippen din cd samling med ITunes, gå inn i Innstillinger/Generelt/Importinnstillinger, huk av for Apple Lossless og Feilkorrigering og du får en kopi 100% lik originalen, denne legges automatisk i biblioteket, albumbilde lastes ned, og du er klar for neste rip, kan ikke være enklere.
    Men, jeg har en fornemmelse av at du kanskje ikke er Apple tilhenger?
    Husk å lag en, helst to backups og lagre disse en separat plass.
    Streaming av musikk fra nettet, da kan du abonnere på Wimp eller Spotify f.eks.
    Til å formidle streamingen trenger du en mottaker der kan formidle strømmingen til din H300 sin digitale inngang, dette kan være en stasjonær enhet a la Pioneer, Cambridge, Naim, Sonos eller Squeezebox Touch (kjøp en før de er utsolgte !, denne kan du koble til din dac), Argon har også en variant du kan styre med iPad : Produkter fra Denon, NAD m.fl som har streaming muligheter | Hi-Fi Klubben ellers er der Audio Pro f.eks. har en trådløs utgave variant du kobler til din pc, TrÃ¥dløs lyd , der er masser av muligheter derute.
    Om du kan bruke din Samsung til fjernstyring av disse produkter vet jeg ikke, du kan søke litt.

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...re-guiden.html
    Jeg har ikke spilt en cd i vel 6 år nå, all musikken ligger på pc`en.
    Mange veier fører til Rom, avhenger av hvor avansert/enkelt du vil ha det.
    ITunes Store har ikke noe å gjøre med digitalisering/streaming av din samling å gjøre egentlig, men du kan rippen din cd samling med ITunes, gå inn i Innstillinger/Generelt/Importinnstillinger, huk av for Apple Lossless og Feilkorrigering og du får en kopi 100% lik originalen, denne legges automatisk i biblioteket, albumbilde lastes ned, og du er klar for neste rip, kan ikke være enklere.
    Men, jeg har en fornemmelse av at du kanskje ikke er Apple tilhenger?
    Husk å lag en, helst to backups og lagre disse en separat plass.
    Streaming av musikk fra nettet, da kan du abonnere på Wimp eller Spotify f.eks.
    Til å formidle streamingen trenger du en mottaker der kan formidle strømmingen til din H300 sin digitale inngang, dette kan være en stasjonær enhet a la Pioneer, Cambridge, Naim, Sonos eller Squeezebox Touch (kjøp en før de er utsolgte !, denne kan du koble til din dac), Argon har også en variant du kan styre med iPad : Produkter fra Denon, NAD m.fl som har streaming muligheter | Hi-Fi Klubben ellers er der Audio Pro f.eks. har en trådløs utgave variant du kobler til din pc, TrÃ¥dløs lyd , der er masser av muligheter derute.
    Om du kan bruke din Samsung til fjernstyring av disse produkter vet jeg ikke, du kan søke litt.
    Hmm.. Vil du si at Wimp og Spotify har samme kvalitet som CD? Trodde det var mye dårligere..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært diskutert mye her på forum, der har også blitt laget tester her på forum hvor man blev oppfordret til å lytte på en del spor og da tippe hvilket format dette var innspilt i. Som du sikkert mistenker var det uhyggeligt vanskeligt når man i utgangspunktet ikke viste hvilket format, og i hvilken kvalitet sangen var konvertert/innspilt i.
    Spotify er 320 kbps og du kan selv teste om du hører forskjell på en sang derfra og en cd.
    Kvaliteten, teknisk, er selvfølgelig dårligere, men det er likevel uhyggelig vanskeligt å høre forskjell på lossless (cd) og 320 kbps.
    Man kan ha all sin musikk rippet i lossless på en pc, da har man en rett kopi av sine cd`er, samtidig kan man abonnere på Spotify for 99,- per måned og få ubegrenset tilgang til nær sagt alverdens musikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •