Sub på reciever og forforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub på reciever og forforsterker

Har en Onkyo reciever jeg bruker til film og en Cambridge forforsterker til musikk, jeg bruker bypass sånn at begge bruker samme effektforsterker. Det jeg og har lyst til er å kunne ha den ene subben som er koblet til Onkyo til å spille med Cambridgen. Fins det noen måte å få dette til på sånn at subben spiller uavhengig på begge? Jeg har sub inngang på forforsterker men vet ikke helt hvordan dette kan gjøres og om det kan gjøres i det hele tatt, tips?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden ingen av subbene har høynivå inngang kan du kjøpe en liten separat kildevelger, husker ikke i farten hva en sånn egentlig heter, men mener B-Tech lager de bl.a.
    Det er en box hvor du kobler til sub rca kablen fra Onkyo receiveren og subwoofer kablen fra Cambridge, og da kobler du til en rca kabel ut fra boksen og til subwooferen, da kan du velge med en bryter fra hvilken kilde signalet skal komme. Det ville være kjekkt med en volumontrol på den boksen for ut signalet fra Cambridge er sikkert ikke likt det fra Onkyo.
    Egentlig kan du også bruke en billig forforsterker, a la Nad, til dette. Begge kabler fra kilder inn i linjeinngangene på Nad, ut kablen til sub på PreOut, eller om du vil ha fast signal ut kan du bruke Tape Out. Da bare velger du kilde på Nad`en.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sånt?

3-Way Audio Input Control - Controls - Products - B-Tech International

Du har et godt poeng med volumkontroll for kan ikke drive å justere volum på subben. En forforsterker blir vel den beste løsningen her.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde problemer med å finde den, men der er den jo. Tror den kan bestilles via Komplett, Expert el. lign., men vet ikke pris.
    Tror vel det skal fungere ja, da kan du faktisk bruke begge subwoofere om du vil, da bare setter du en splitter på utttaket.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ca 150kr på Ebay. Nytter vel ikke å koble subkabelen inn på rød på denne boksen, må vel ha y split?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem å koble på rødt - det gjelder bare å ta ut-signalet fra den røde kontakten også - så går dette helt utmerket. Ellers har Clas Ohlson - og antageligvis ganske mange av hifi-butikkene slike kildevelgere som Niels Nielsen foreslår. F.eks. denne: RCA-veksler | Clas Ohlson

Men B-Tech er bra saker, det - jeg hadde en slik B-Tech-kildevelger for en 10-15 år siden - fungerte som det skulle. Det finnes for øvrig også slike kildevelgere med fjernkontroll, men de blir fort litt dyrere.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •