Trenger hjelp til å sette sammen Surroundanlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å sette sammen Surroundanlegg.

Først vil jeg bare si at dette forumet(som jeg akkurat har funnet frem til) virker meget informativt, og regner med at det er mange som kan hjelpe meg her. Dette forumet virker meget spennende og jeg har virkelig lett etter noe slikt for å gjøre valgene mine lettere.

Jeg sliter litt med hva jeg skal velge av utstyr, siden jeg er helt nybegynner innen surround og DVD. Jeg har kjøpt meg en Panasonic TH42-PA30 og en Panasonic DMR-E85HEBS DVD-opptaker. Jeg vil etterhvert kjøpe meg B&W VM1 høytalere til å plassere på vegg, og en B&W AS1 subwoofer.
    Det jeg lurer på er hva jeg bør velge av receivere og kabler.
    Jeg har foreløpig kommet frem til at jeg ønsker enten en
    Onkyo TX-SR702E
    eller en Denon AVR-3805.
    Er dette et bra valg? Hva slags kabler bør jeg velge til dette?

Jeg lurer også på en annen ting.
    Jeg har hørt at komponentkabler skal være bedre enn Scart, så jeg kjøpte tre Monster-kabler som jeg kjører fra DVD-opptakeren og inn i TV-en. Problemet er da at jeg ikke helt har funnet ut hvordan dette fungerer. Jeg har stilt inn TV-en slik at den kan operere med komponentkabler, men jeg får ikke TV-bilder uten bruk av Scart. Kan man bare bruke komponentkablene til å se DVD? Kan man bruke både Scart og komponentkabler samtidig, eller "stjeler" den ene fra den andre?

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å bruke så mye penger på dette, men fant ut at jeg heller vil ha et skikkelig anlegg når jeg først har kjøpt slik en dyr TV. Har jo egentlig alltid drømt om å ha en skikkelig TV og surround.