Trenger hjelp til å sette sammen Surroundanlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å sette sammen Surroundanlegg.

Først vil jeg bare si at dette forumet(som jeg akkurat har funnet frem til) virker meget informativt, og regner med at det er mange som kan hjelpe meg her. Dette forumet virker meget spennende og jeg har virkelig lett etter noe slikt for å gjøre valgene mine lettere.

Jeg sliter litt med hva jeg skal velge av utstyr, siden jeg er helt nybegynner innen surround og DVD. Jeg har kjøpt meg en Panasonic TH42-PA30 og en Panasonic DMR-E85HEBS DVD-opptaker. Jeg vil etterhvert kjøpe meg B&W VM1 høytalere til å plassere på vegg, og en B&W AS1 subwoofer.
    Det jeg lurer på er hva jeg bør velge av receivere og kabler.
    Jeg har foreløpig kommet frem til at jeg ønsker enten en
    Onkyo TX-SR702E
    eller en Denon AVR-3805.
    Er dette et bra valg? Hva slags kabler bør jeg velge til dette?

Jeg lurer også på en annen ting.
    Jeg har hørt at komponentkabler skal være bedre enn Scart, så jeg kjøpte tre Monster-kabler som jeg kjører fra DVD-opptakeren og inn i TV-en. Problemet er da at jeg ikke helt har funnet ut hvordan dette fungerer. Jeg har stilt inn TV-en slik at den kan operere med komponentkabler, men jeg får ikke TV-bilder uten bruk av Scart. Kan man bare bruke komponentkablene til å se DVD? Kan man bruke både Scart og komponentkabler samtidig, eller "stjeler" den ene fra den andre?

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å bruke så mye penger på dette, men fant ut at jeg heller vil ha et skikkelig anlegg når jeg først har kjøpt slik en dyr TV. Har jo egentlig alltid drømt om å ha en skikkelig TV og surround.
    Etter hva jeg har lest meg frem til, så tror jeg at jeg har funnet to receivere som passer til mitt formål, men jeg lurer litt på hvilken jeg skal velge.
    Høytalerene har jeg valgt fordi jeg så i et hjemmebesøk i DVD&Hjemmekino at de spilte meget bra, også synes jeg designet er meget bra og passe diskré.

Jeg har jo ikke så veldig mye peil på dette enda, så jeg lurer på om jeg kanskje skulle kjøpt en dyrere DVD-opptaker?
    Jeg har veldig lyst til å ha en av samme merke som TV-en og de fordeler det fører med seg, Qlink etc. Foreløpig synes jeg at jeg har meget imponerende kvalitet, men så har jeg jo akkurat begynt og forskjellen er jo fantastisk stor fra en Mark 32" med Samsung kombinert DVD og Video, hehe. Har jeg gjort et bra valg sålangt, eller er dette noe dere tror jeg vil angre på?

Edit: ehh..nå ser jeg at jeg har postet i feil kategori. Dette ordner kanskje moderator?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR-3805 skal være en ganske så god match til B&W, den er strømsterk og skyver godt! Denne går nok god for mer enn det du har valgt til høyttalere, men for å være på den sikre siden. Er det alltids godt å ha litt guff på lager i tilfellet du vil oppgradere høyttalerne 8)

Monster er bra i massevis, vi snakker vel ikke high-end her
    Men du får kjøpt komplette komponentkabler til overføring av bilde, men er du sikker på om TV`en din har denne tilkoblingen bak??
    For Komponenttilkoblinger er grønn, blå og rød, det som er rød, hvit og gul er ikke det samme, dette er for overføring av både lyd og bilde av dårlig kvalitet men sjekk denne for mer lære om bildeoverføring:
    http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_dvd_tv.asp

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR 3805 til B&W VM1 ?
    Det er vel overkill så det holder

Har hatt B&W sammen med DENON før, synes det fungerte meget bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •