Yamaha rx-a2010 sub crossover

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha rx-a2010 sub crossover

Får ikkje til å stille crossover på sub kanalen. Kjem ikkje opp noke valg på det. Når eg kjører auto setup står det heller ikkje ka den er delt på:/
    Noke feil med min receiver?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet den til LFE er det vel fast 120 hz eller noe sånt. Har du fronter som small eller large og har du aktivert "double bass" funksjon eller hva nå den heter på Yamahask når man vil ha subwooferen til å spille i stereo også?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Har du koblet den til LFE er det vel fast 120 hz eller noe sånt. Har du fronter som small eller large og har du aktivert "double bass" funksjon eller hva nå den heter på Yamahask når man vil ha subwooferen til å spille i stereo også?
    Front er large og har på "Extra bass" funksjonen. Men har prøvd uten ekstra bass funksjonen, men det fungerer ikkje då heller:/
    Heller ikkje om eg setter front til small:/ Må vere noke feil?

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du setter fronter til "small", så kan du velge hvor langt ned i frekvens de skal spille, dette blir også da automatisk crossover til sub
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ConCon
    Hvis du setter fronter til "small", så kan du velge hvor langt ned i frekvens de skal spille, dette blir også da automatisk crossover til sub
    Okay skjønner. Men då er vel crossover 80hz på sub`n når fronter er satt til "Large" eller? Det er vel det som er thx standard? På de andre receiverane eg har hatt så har eg kunne velge det manuelt uansett.
    Om eg f.eks ville at sub skulle spille til 150hz mens frontene skulle spille fra bunn, så hadde det ikkje vore mulig? Merkelig:/

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Okay skjønner. Men då er vel crossover 80hz på sub`n når fronter er satt til "Large" eller? Det er vel det som er thx standard? På de andre receiverane eg har hatt så har eg kunne velge det manuelt uansett.
    Om eg f.eks ville at sub skulle spille til 150hz mens frontene skulle spille fra bunn, så hadde det ikkje vore mulig? Merkelig:/
    Har samme reciver og du kan velge xover på den. Les boka. Står greit forklart der.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom
    Har samme reciver og du kan velge xover på den. Les boka. Står greit forklart der.
    Har lest i manualen. Men eg får det ikkje til. Har faktisk styrt på ei god stund med det:/ Gidd du å forklare korleis det funka på din? Enten så er det eg som har gått glipp av noke, eller noke tull med min receiver.
    Setter pris på svar

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Har lest i manualen. Men eg får det ikkje til. Har faktisk styrt på ei god stund med det:/ Gidd du å forklare korleis det funka på din? Enten så er det eg som har gått glipp av noke, eller noke tull med min receiver.
    Setter pris på svar
    Setter du alle høyttalere til small og x-over til f.eks 80 hz,så spiller suben fra 80 hz og nedover - det er ikke verre enn det !
    I tillegg så spiller suben hele LFE sporet på film !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Setter du alle høyttalere til small og x-over til f.eks 80 hz,så spiller suben fra 80 hz og nedover - det er ikke verre enn det !
    I tillegg så spiller suben hele LFE sporet på film !
    Det har eg fått med meg. Men ka står crossoveren til på subkanalen når front står som large? Eg får ikkje til å stille inn noke crossover på subkanalen. Det står heller ikkje ka den er delt på.
    Men eg får berre bruke crossover på sjølve sun`n då, sida det ikkje funka på receiver.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du prater hele tiden om høyttalerne som "large", de der har svart deg skriver du må sette høyttalerne til "Small", har du prøvd det?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du prater hele tiden om høyttalerne som "large", de der har svart deg skriver du må sette høyttalerne til "Small", har du prøvd det?
    Ja har prøvd det. Kan altså stille inn alt frå 40-160hz når høgtalarane er satt til small. Men det som er problemet er at eg vil ha frontene som large fordi eg vil at dei skal spele heile frekvensområdet. Men når dei står som large kan eg ikkje stille noke delefrekvens for sub`n. Altså kor høgt i hz eg vil at den skal spele før den dropper ut.

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bruke høyttalerne som large må du eventuelt stille inn crossover manuelt på selve suben (hvis den har mulighet for det) :wink:
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ConCon
    Hvis du skal bruke høyttalerne som large må du eventuelt stille inn crossover manuelt på selve suben (hvis den har mulighet for det) :wink:
    Okay. Då har eg fått svar på det. men på dei tidligare receiverane eg har hatt frå yamaha, så har det gått an å stille crossover på sub uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •