Signalkabel til aktive ht

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signalkabel til aktive ht

Hei

Har akkurat satt opp et par Dynaudio Focus 110A og trenger kabling til dette. Det er strekk på ca 13 og 5m fra Sonos til hver av høyttalerne. Har noen tips til hvor jeg kan finne passende kabler i riktig lengde? De må også være hvite og helst av den litt tynnere sorten. Det er snakk om rca-rca.

Må også ha nye strømkabler, mest for å få de hvite og litt lengre. Hvordan tverrsnitt bør man ha? Tar gjerne imot forslag her også.

Har ikke ønske om å bruke mer penger enn man må.

Bjørnar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjelmert
    Hei

Har akkurat satt opp et par Dynaudio Focus 110A og trenger kabling til dette. Det er strekk på ca 13 og 5m fra Sonos til hver av høyttalerne. Har noen tips til hvor jeg kan finne passende kabler i riktig lengde? De må også være hvite og helst av den litt tynnere sorten. Det er snakk om rca-rca.

Må også ha nye strømkabler, mest for å få de hvite og litt lengre. Hvordan tverrsnitt bør man ha? Tar gjerne imot forslag her også.

Har ikke ønske om å bruke mer penger enn man må.

Bjørnar
    Signalkablene er her det viktigste. Gå i en butikk som selge studio utstyr o.l. Feks Prolyd. Da får du RCA-RCA som er ment for å legges over lange strekk uten å plukke opp støy.

Strømkabler får du på Clas Ohlson. Tverrsnitt har ikke noe å si da det ikke er snakk om noen effekter i denne sammenhengen. 0.75 holder i massehvis. Derimot er jording et stikkord her. Om det lar seg gjøre så koble begge strømkablene til samme jordede stikk.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ønsker du hvite kabler så kan du kjøpe hvite strømper og krympeslanger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrikjakobsen
    Signalkablene er her det viktigste. Gå i en butikk som selge studio utstyr o.l. Feks Prolyd. Da får du RCA-RCA som er ment for å legges over lange strekk uten å plukke opp støy.

Strømkabler får du på Clas Ohlson. Tverrsnitt har ikke noe å si da det ikke er snakk om noen effekter i denne sammenhengen. 0.75 holder i massehvis. Derimot er jording et stikkord her. Om det lar seg gjøre så koble begge strømkablene til samme jordede stikk.
    Hei Fredrik

Denne tanken har rett og slett ikke streifet meg. Noe som nesten er litt flaut, da jeg har drevet mitt eget firma i over 10 år som driver med prolyd :P Det eneste som bekymrer meg litt her er fargen. Har et par ruller med svart kabel i garasjen, men hvit strømpe vil da gjøre den ganske mye vanskeligere å håndtere. Får sjekke opp litt på mandag om noen leverandører har hvit kabel.

Har bestilt et par strømkabler, men de mangler euro pluggen som skal inn i høyttalerne. Har tenkt å kjøpe de på elfa eller noe, om ikke noen har et bedre alternativ på en bra og ikke så dyr plugg?

Bjørnar

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe erfaring med å bruke sub kabler som vanlig rca til fulltone? Lurte på å bruke denne: Supra Cables Sublink 12 M White Signalkabler | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Er vel ikke noe større forskjell på disse kablene? Ser ikke at det skal være noe annet enn eventuelt bedre skjerming på lengre subkabler..?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe erfaring med å bruke sub kabler som vanlig rca til fulltone? Lurte på å bruke denne: Supra Cables Sublink 12 M White Signalkabler | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Er vel ikke noe større forskjell på disse kablene? Ser ikke at det skal være noe annet enn eventuelt bedre skjerming på lengre subkabler..?
    Noen som vet tykkelsen på disse supra kablene?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kan prøve å svare litt.

Du nevner "EURO plugg" inn til høyttaler, jeg aner faktisk ikke hva du mener nå. Er det C13/C14 du tenker på?
    IEC 60320 - Wikipedia, the free encyclopedia

Og ja, du kan like fint bruke en subwoofer kabel til fulltone, det er en coaxial kabel med samme resistanse, den gjør akurat samme jobben!

Ønsker du billig og bra kabel så se på bluejeans, de har kablene i hvit utførsel. ønsker du to lengre strekk så kjøp subwooferkablene deres. Prisen er ferdig fortollet inn til norge.

Stereo Cables at Blue Jeans Cable

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Tja, kan prøve å svare litt.

Du nevner "EURO plugg" inn til høyttaler, jeg aner faktisk ikke hva du mener nå. Er det C13/C14 du tenker på?
    IEC 60320 - Wikipedia, the free encyclopedia

Og ja, du kan like fint bruke en subwoofer kabel til fulltone, det er en coaxial kabel med samme resistanse, den gjør akurat samme jobben!

Ønsker du billig og bra kabel så se på bluejeans, de har kablene i hvit utførsel. ønsker du to lengre strekk så kjøp subwooferkablene deres. Prisen er ferdig fortollet inn til norge.

Stereo Cables at Blue Jeans Cable
    Takk for svar. Er C13/14 jeg tenker på ja. Har sett på Bluejeans tidligere, men skal ta en titt igjen. Husker jeg ble litt forvirret av at de la på mva.. Men da har jeg jo fått bekreftet at dette ikke blir lagt på igjen hvertfall

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Er C13/14 jeg tenker på ja. Har sett på Bluejeans tidligere, men skal ta en titt igjen. Husker jeg ble litt forvirret av at de la på mva.. Men da har jeg jo fått bekreftet at dette ikke blir lagt på igjen hvertfall
    Schoku til C13 kjøper du hos clas ohlson eller en annen netthandel. De kan du og finne på ebay til en lavere pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Schoku til C13 kjøper du hos clas ohlson eller en annen netthandel. De kan du og finne på ebay til en lavere pris.
    ja, clas ohlson eller elfa som var tanken. Men tenkte kanskje det fantes noe av hakket bedre kvalitet til en ok pris.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, clas ohlson eller elfa som var tanken. Men tenkte kanskje det fantes noe av hakket bedre kvalitet til en ok pris.
    Er ikke noe kvalitetsforskjell, den standarden er så billig å produsere pga utbredhet at alle pluggene er like på milimeteren, og lederne er 2.5mm kobberkabel av PN type, alt støpt inn i solid plast.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe kvalitetsforskjell, den standarden er så billig å produsere pga utbredhet at alle pluggene er like på milimeteren, og lederne er 2.5mm kobberkabel av PN type, alt støpt inn i solid plast.
    Takker for gode råd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel til sub og fullfrekvens høyttalere er i utgangspunktet nøyatig det samme.

Skjerming kan eventuelt være eneste forskjellen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrikjakobsen
    Kabel til sub og fullfrekvens høyttalere er i utgangspunktet nøyatig det samme.

Skjerming kan eventuelt være eneste forskjellen.
    Ja, og de er det samme også!
    Om en kabel er skjermet har ikke noe med hva markedsavdelingen har skrevet på pakken den kom i.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •