Spiller du demolåtene fra Spotify?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 197
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spiller du demolåtene fra Spotify?

Eller evt andre streamingtjenester, når du skal nyte godlyden eller evt imponere kompiser?
    I såfall, hvorfor når komprimert "drit" ikke kan måle seg med den egentlige inspillingen?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget mitt spiller så SINNSYKT bra at selv komprimert drit imponerer

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Anlegget mitt spiller så SINNSYKT bra at selv komprimert drit imponerer
    Skal vi se, du har Klipch så det sier seg selv at det du sier nå er svada

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører "desverre" mer og mer på Spotify til vanlig, men hvis noen er kommet for og høre på hva annleget egentlig duger til er det alltid cd det går i!
    Men er på sett og vis litt enig med mr chill, "avrage Joe" blir som oftest kjempe imponert uansett hva jeg setter på. :-D

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke klipsch lenger, men noe i samme klasse ja (JBL SVA 2100).

Hva som er bra for meg er nok ikke nødvendigvis hva som er bra for deg. Jeg spiller mye hiphop, elektronika og house. Om du skal komme her og si at Klispch eller JBL er dårlige komponenter til avspilling av den type musikk jeg liker høre på så har ikke vi lenger noe prate om i denne tråden hvertfall.

Jeg får imponert vennene mine like mye med Spotify som jeg gjør med høyoppløst materiale. Er vel mer innspillingen på opptaket som har noe si kontra om det er MP3 eller FLAC eller hva det skulle være. Har hørt digitalinnspillinger som høres helt elendig ut. Om du syns Spotify spiller elendig på oppsettet ditt ville jeg vel heller vurdert nytt oppsett

PS! Spill av Yello - Planet dada (Flamboyant mix) på spotify, skal mye til ikke få kompisene til å trekke på smilebåndet av den låten. Med mindre man er fiolingnukker og vil høre på pling plong.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Projectionist
    Hører "desverre" mer og mer på Spotify til vanlig, men hvis noen er kommet for og høre på hva annleget egentlig duger til er det alltid cd det går i!
    Men er på sett og vis litt enig med mr chill, "avrage Joe" blir som oftest kjempe imponert uansett hva jeg setter på. :-D

Joda, men det er vel ikke på AVforum man forventer å finne han der Joe som blir imponert uansett hvis man evner å spille musikk.
    Til forskjell fra de fleste her, går jeg ut fra, husker jeg godt revolusjonen vi ble lovt når CDen ble lansert. Fantastisk skulle det være. Men nei..

30år senere en MP3 fantastisk, svaret er fortstsatt nei..

Bruk gjerne 28 timer i døgnet på å krype rundt med DB folkens, men det funker dårlig hvis man leter etter noe som ikke er der..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke klipsch lenger, men noe i samme klasse ja (JBL SVA 2100).

Hva som er bra for meg er nok ikke nødvendigvis hva som er bra for deg. Jeg spiller mye hiphop, elektronika og house. Om du skal komme her og si at Klispch eller JBL er dårlige komponenter til avspilling av den type musikk jeg liker høre på så har ikke vi lenger noe prate om i denne tråden hvertfall.

Jeg får imponert vennene mine like mye med Spotify som jeg gjør med høyoppløst materiale. Er vel mer innspillingen på opptaket som har noe si kontra om det er MP3 eller FLAC eller hva det skulle være. Har hørt digitalinnspillinger som høres helt elendig ut. Om du syns Spotify spiller elendig på oppsettet ditt ville jeg vel heller vurdert nytt oppsett

PS! Spill av Yello - Planet dada (Flamboyant mix) på spotify, skal mye til ikke få kompisene til å trekke på smilebåndet av den låten. Med mindre man er fiolingnukker og vil høre på pling plong.

Vet du hva HI-FI betyr?

Vi som likte Yello fra starten syns muligens dette er demolåta:

The Race by Yello on Spotify

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High Fidelity.......er jaggu kjedelige greier om man skal holde seg til LP-plater .. :P

Anyways, om jeg skal imponere folk med anlegget, setter jeg enkelt og greit på en Blu-ray med HD Master lydspor eller lignende, og en film jeg vet har bra lydspor. Da er det kvalitet som blir pøst ut, og det høres veldig bra ut.

Har blandede opplevelser med Spotify men stort sett går det greit. Alle andre alternativer for å høre på musikk er rett og slett for tungvindt og tregt spør du meg. Kommer det no nytt, vil jeg høre det med en gang, og det får jeg via Spotify.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler på noen av dere hadde klart å peke ut cd-en i en blindtest mot spotify. hvertfall ikke med variert musikk!
    de fleste utgivelser er ikke i nærheten av å utnytte formatet, eller komprimerte filer for den del.
    og spotify er ikke mp3, men ogg vorbis

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Vet du hva HI-FI betyr?

Vi som likte Yello fra starten syns muligens dette er demolåta:

The Race by Yello on Spotify
    Yepp. Men det du lurte på i starten var vel hvorfor vi brukte spotify og ikke høyoppløst materiale til å imponere kompiser. Var det underlagt at de kompisene skulle være hi-fi interesserte? Mener du at ingen blir imponert av hva som spilles på spotify, eller var du bare i utgangspunktet ute etter å starte en tråd som skapte debatt og krangling? Er vel tråd nummer 1000 her inne som dekker akkurat det samme temaet.

Men skal trekke meg ut allerede nå, fordi våres preferanser er åpenbart så annerledes at for oss to diskutere dette blir som å få en kristen til å overbevise en muslim...nemlig dødt løp :P

Happy debattering videre

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    tviler på noen av dere hadde klart å peke ut cd-en i en blindtest mot spotify. hvertfall ikke med variert musikk
    de fleste utgivelser er ikke i nærheten av å utnytte formatet, eller komprimerte filer for den del.
    og spotify er ikke mp3, men ogg vorbis

Jeg er veldig fristet til å si at det sier mer om deg enn øret til folk flest.
    Lett å bli vant til ting, men jeg spiller aldri komprimert hverken mp3cder eller streaming.
    Merkelig nok (syns jeg ikke) så syns kompiser som er er på random besøk at lyden hos meg blir bedre etterhvert som månedene går. På tross av at jeg fremdeles ikke har forandret noe.

MP3/ ogg uansett.. Så lenge det høres dritt ut driter jeg i det..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Sonos sammen med Spotify på ipad2. Bare det at folk kan bla og finne sin egen favorittmusikk på sekundet øker gleden for folk på demo.

At det går såpass fort å finne sanger gjør at man kjøre mange spor man vet låter bra på relativt kort tid. For å si det på en litt annen måte kan man fort bli sett på som litt "freak" hvis folk på demo ikke kan høre på den musikken de vil eller bare utvalgte cd-er fordi de ikke låter optimalt på anlegget.

Ja, den Yello plata som ble nevnt låter fett. Subbene får vandret godt der. Har også en video av subbene av sangen Junior B på YouTube av subbene som vandrer laaaangt.
    Hadde jeg hatt mer "Fidelity" folk på demo kunne jeg alltids ha spilt Stockfish plater med svært høy kvalitet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepp. Men det du lurte på i starten var vel hvorfor vi brukte spotify og ikke høyoppløst materiale til å imponere kompiser. Var det underlagt at de kompisene skulle være hi-fi interesserte? Mener du at ingen blir imponert av hva som spilles på spotify, eller var du bare i utgangspunktet ute etter å starte en tråd som skapte debatt og krangling? Er vel tråd nummer 1000 her inne som dekker akkurat det samme temaet.

Men skal trekke meg ut allerede nå, fordi våres preferanser er åpenbart så annerledes at for oss to diskutere dette blir som å få en kristen til å overbevise en muslim...nemlig dødt løp :P

Happy debattering videre

Nei.

det jeg lurte på var om du selv er fornøyd med money spent der du sitter og hører på en brøkdel av hva artisten originalt spilte inn.

Hva er preferansene dine da? NRKMP3?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Jeg er veldig fristet til å si at det sier mer om deg enn øret til folk flest.
    Lett å bli vant til ting, men jeg spiller aldri komprimert hverken mp3cder eller streaming.
    Merkelig nok (syns jeg ikke) så syns kompiser som er er på random besøk at lyden hos meg blir bedre etterhvert som månedene går. På tross av at jeg fremdeles ikke har forandret noe.

MP3/ ogg uansett.. Så lenge det høres dritt ut driter jeg i det..
    høres ut som du gir spotify dårlige arbeidsbetingelser. evt. bruker et par plater i sammenligningen istedenfor variert musikk. eller placebo?
    les litt om blindtester foretatt på området. hifisentralen hadde en omfattende en. de klarte ikke engang peke ut 128kbit mp3 fra original!

og når man er på tema er de originale utgivelsene ofte komprimert så det holder, voldsomt dynamisk komprimert faktisk! hjelper lite om du har cd eller mp3 da

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    høres ut som du gir spotify dårlige arbeidsbetingelser. evt. bruker et par plater i sammenligningen istedenfor variert musikk. eller placebo?
    les litt om blindtester foretatt på området. hifisentralen hadde en omfattende en. de klarte ikke engang peke ut 128kbit mp3 fra original!

og når man er på tema er de originale utgivelsene ofte komprimert så det holder, voldsomt dynamisk komprimert faktisk! hjelper lite om du har cd eller mp3 da

Bør jeg gi spotify gode betingelser da?
    Selvsagt ikke.. Noen som ikke klarer å skille 128k fra feks flac gidder jeg ikke engang å forholde meg til, om det så var på AVforum eller gudene vet.
    DA har de lite peiling da..

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd og høre forskjell på enkelte cd`er jeg har med 320kb mp3 av det samme musikk,og hører ikke så stor forskjell må jeg siDet må jo være noe galt med meg da
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skal ikke påstå hverken det ene eller det andre.
    Hverken om ørene eller om stereoen til folk..
    Men la meg nå påstå en ting før diskusjonen evt fortsetter, det fins et begrep kalt holografi..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cd høres mye bedre ut en Spotify her i gården :-)

Om det er no demo fra Spotify, så må det være noen basslåter

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg demonstrere anlegget er det cd eller vinyl det går i.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største audiofile problemet med Spotify (i Windows), er mangel på muligheter å forbikoble windows sin interne lydbehandling. Uten full kontroll på avspillingskjeden kan man ikke lenger garantere bitperfect avspilling.

Har likevel kjørt flere demospor fra Spotify, fortrinnsvis når jeg mangler låtene på FLAC/CD.

Side 1 av 10 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •