Spiller du demolåtene fra Spotify? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 197
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Cd`en er jo nesten død og bra er det. Tiderne endrer seg, og de der mener en cd er noe helligt og verdens 8. vidunder krymper i antall.
    Markedet reguleres etter tiderne og desverre ser jeg ikke noen lys fremtid for cd spillere. Mobilen har også tatt over som kalkulator, kamera, videokamera, diktafon, walkman, rolodex og fasttelefon. Har noen sett en cd-walkman nyligt?
    Når Spotify kanskje i fremtiden tilbyr lossless streaming, da er det også et helligbrøde, skandaløst, dårlig lyd og et endda større svik mot de hellige musikere, da tar diskusjonen av igjen.
    Tråden handler om man spiller demolåter fra Spotify og jeg ser ikke problemet med det. Noen spiller half speed master lp`er fra en platespiller/pickup kombo kjøpt på et loppemarked for 300,-, det er jo endda verre. Fy fy.
    Jeg har kjøpt musikk på cd og lp i over 30 år, men jeg har ALDRIG hatt så mye glede av musikk som jeg har hatt siden jeg opprettet konto på Spotify. Musikken jeg lytter til der er både musikk jeg selv eier på cd, og musikk som jeg aldrig har hørt før, eller ikke kjøpt fordi jeg ikke ville ha en cd med 2-3 gode låter og resten crap. Uansett, jeg føler ingen trang til å kjøpe noe av den musikken jeg oppdager på Spotify på cd. Er det noe konen vil ha i bilen kan jeg kjøpe det i iTunes Store, eller laste ned fra Spotify, sånn er det bare, sorry. Kvaliteten på Spotify er mer enn god nok for meg, og mange andre, ferdig med saken.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Cd`en er jo nesten død og bra er det. Tiderne endrer seg, og de der mener en cd er noe helligt og verdens 8. vidunder krymper i antall.
    Markedet reguleres etter tiderne og desverre ser jeg ikke noen lys fremtid for cd spillere. Mobilen har også tatt over som kalkulator, kamera, videokamera, diktafon, walkman, rolodex og fasttelefon. Har noen sett en cd-walkman nyligt?
    Når Spotify kanskje i fremtiden tilbyr lossless streaming, da er det også et helligbrøde, skandaløst, dårlig lyd og et endda større svik mot de hellige musikere, da tar diskusjonen av igjen.
    Tråden handler om man spiller demolåter fra Spotify og jeg ser ikke problemet med det. Noen spiller half speed master lp`er fra en platespiller/pickup kombo kjøpt på et loppemarked for 300,-, det er jo endda verre. Fy fy.
    Jeg har kjøpt musikk på cd og lp i over 30 år, men jeg har ALDRIG hatt så mye glede av musikk som jeg har hatt siden jeg opprettet konto på Spotify. Musikken jeg lytter til der er både musikk jeg selv eier på cd, og musikk som jeg aldrig har hørt før, eller ikke kjøpt fordi jeg ikke ville ha en cd med 2-3 gode låter og resten crap. Uansett, jeg føler ingen trang til å kjøpe noe av den musikken jeg oppdager på Spotify på cd. Er det noe konen vil ha i bilen kan jeg kjøpe det i iTunes Store, eller laste ned fra Spotify, sånn er det bare, sorry. Kvaliteten på Spotify er mer enn god nok for meg, og mange andre, ferdig med saken.
    Amen to that!8)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke vert mere enig
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Og uansett hvor mye eller lite mas det er er det ikke verdt det, om det så er i bilen eller hjemme. Det er selvsagt bedre lyd fra en CD enn en telefon.
    Her må du begrunne. Hvorfor skal ikke et lite digitalt underverk fra 2012 kunne fungere like bra som drivverk som en gammel mekanisk snurrepipe fra midten av 80-tallet?
    --
    Thorbjørn

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cd`en er jo nesten død og bra er det. Tiderne endrer seg, og de der mener en cd er noe helligt og verdens 8. vidunder krymper i antall..........

Kvaliteten på Spotify er mer enn god nok for meg, og mange andre, ferdig med saken.
    Langt på veg enig.

Men det er flere enn meg herinne som har en del SACD/DVD-A/BD (musikk) som tilbyr glimrende lyd i multikanalopplevelse. Det er nok lenge til vi får multikanal/HD lyd gjennom streamingtjenester.
    Her vil nok en dedikert SACD-spiller, eller en kombispiller ala Oppo/Cambridge, fremdeles ha en fremtid.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det består sånn hovedsaklig av en Cdspiller, en DAC, noen høyttalere og noen forsterkere.
    Hmm, da skjønner jeg også at demo avspilling av spotify fungerer dårlig....

Selv har jeg i Audio og Video en ja takk begge deler innstilling, og pleier å skille mellom god og dårlig lydkvalitet ut fra det jeg hører, og ikke nødvendigvis teknologien som benyttes.

Kan derfor bruke DAT, Vinyl, CD, SACD, BD, HDDVD, PC med Spotify, Flac, Ogg, MP3 osv. som kilde for musikken jeg liker å høre på i anleggene.

Går helt fint å kjøre demo med dette. Litt lettere å finne musikk som forskjellige lyttere er kjent med fra før osv. også. Det at lytteren liker musikken som spilles pleier jo ikke skade for lytter opplevelsen ved demo heller...

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Her må du begrunne. Hvorfor skal ikke et lite digitalt underverk fra 2012 kunne fungere like bra som drivverk som en gammel mekanisk snurrepipe fra midten av 80-tallet?

Antagelse fra min side, men underverket er en telefon og snurrepipen en innretning som kun har som formål å lese informasjonen på musikkplater.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Hmm, da skjønner jeg også at demo avspilling av spotify fungerer dårlig....

Selv har jeg i Audio og Video en ja takk begge deler innstilling, og pleier å skille mellom god og dårlig lydkvalitet ut fra det jeg hører, og ikke nødvendigvis teknologien som benyttes.

Kan derfor bruke DAT, Vinyl, CD, SACD, BD, HDDVD, PC med Spotify, Flac, Ogg, MP3 osv. som kilde for musikken jeg liker å høre på i anleggene.

Går helt fint å kjøre demo med dette. Litt lettere å finne musikk som forskjellige lyttere er kjent med fra før osv. også. Det at lytteren liker musikken som spilles pleier jo ikke skade for lytter opplevelsen ved demo heller...

Ja, i tillegg er jeg jo også innehaver av en stasjonær pc med koaks til DACen, en PS3 og en laptop hvor alle disse steamer segimellom hvis jeg ønsker det. Så jeg hører ikke nødvendigvis spotify på høytaleren i telefonen, men spørsmålet var hva anlegget består av og disse ser jeg ikke på som deler av dette.
    Ikke det at jeg driver å kjører så mye demoer akkurat, men de gangene jeg har hatt besøk som ville "lytte" har vi i de ca 20 årene jeg har hatt interessen alltid hatt musikk med felles krysningspunkter som gjorde at jeg kan spille fra en kilde jeg er 100% sikker på ikke er det svakeste leddet i kjeden..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, i tillegg er jeg jo også innehaver av en stasjonær pc med koaks til DACen, en PS3 og en laptop hvor alle disse steamer segimellom hvis jeg ønsker det. Så jeg hører ikke nødvendigvis spotify på høytaleren i telefonen, men spørsmålet var hva anlegget består av og disse ser jeg ikke på som deler av dette.
    Ikke det at jeg driver å kjører så mye demoer akkurat, men de gangene jeg har hatt besøk som ville "lytte" har vi i de ca 20 årene jeg har hatt interessen alltid hatt musikk med felles krysningspunkter som gjorde at jeg kan spille fra en kilde jeg er 100% sikker på ikke er det svakeste leddet i kjeden..
    Hei hva består anlegget ditt av ?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at jeg er lett å angripe, og jeg forstår det langt på vei.
    Er heelt enig i at streaming tilfører noe vi ikke hadde før når musikk kun lot seg skaffe på vinyl eller kassett, men la oss si at du feks hadde både LPen og originalkassetten med Boney M - Nightflight to venus. Hørte du forskjell ja?
    Dårlig sammenligning ja?
    En høvelig godt designet CDspiller er konstruert for å enten konvertere signalet fra digitalt til analogt med så lite støy og forringelser som mulig, eller sende det videre digitalt med de samme premissene.
    En pc er i utgangspunktet en stor kalkulator, og det er lite fysisk som har forandret seg siden da. Teknologien har gjort at det kan regne ut mer på samme tid etterhvert men den er fremdeles full av potensielle "støykilder" som overhodet ikke har noe med lydoverføringen å gjøre.

Så nei, tråden handler ikke først og fremst om du spiller demolåtene fra spotify eller ikke for de som ikke har lest mellom linjene ennå.
    Den handler om at alle teknologiske nyvinninger som gjør ting enklere ikke nødvendigvis gjør dem hverken like gode eller bedre..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det består sånn hovedsaklig av en Cdspiller, en DAC, noen høyttalere og noen forsterkere.
    Samme som heromdagen.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsåvidt enig i at man prøver å få et så godt kildemateriale som mulig ved finlytting, for som du er inne på være sikker på at ikke det er det svakeste leddet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Qrt mener at man har mye høyere feilrate på overføringen av et digitalt signal mellom f.eks en pc og en dac enn hva som oppstår ifra cd-drevet og til samme dac! Alt begrunnet med at en pc er en kalkulator og cd-spilleren et musikalt mesterverk.

Sterke argument...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En pc er i utgangspunktet en stor kalkulator, og det er lite fysisk som har forandret seg siden da. Teknologien har gjort at det kan regne ut mer på samme tid etterhvert men den er fremdeles full av potensielle "støykilder" som overhodet ikke har noe med lydoverføringen å gjøre.

Så nei, tråden handler ikke først og fremst om du spiller demolåtene fra spotify eller ikke for de som ikke har lest mellom linjene ennå.
    Den handler om at alle teknologiske nyvinninger som gjør ting enklere ikke nødvendigvis gjør dem hverken like gode eller bedre..
    Så hvis vi ikke streamer spotify fra en PC så er det greit? Hvis man har en viftefri, dedikert musikkavspiller som f.eks Sonos eller Squeezebox så er vi godkjent?
    --
    Thorbjørn

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, både og. Spotify kan brukes, men ikke seriøst. Om de seriøse bruker Spotify til seriøse formål tyder det på dobbeltmoral og da kan man ikke ta de seriøst.
    Begge mine pc`er brukes trådløst når de kalkulerer bits, det funker bra, men seriøst bra blir det sikkert aldrig. Nå har jeg så dårlige ører at jeg ikke hører forskjell på Cambridge BD751 digital ut og Squeezebox digital ut til samme dac så da gidder jeg ikke styrte rundt etter cd`er når jeg har alle cd`er tilgjengelig med et tastetrykk, og lat er jeg også gitt. Nå ligger også nesten alle cd`er i esker i kjelleren faktisk.
    Jeg hadde sikkert brukt BD751 mer som cd spiller om dens dac hadde vært bedre enn min Bryston. BD751 er veldig god, men heldigvis forsvarer Bryston investeringen.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Så Qrt mener at man har mye høyere feilrate på overføringen av et digitalt signal mellom f.eks en pc og en dac enn hva som oppstår ifra cd-drevet og til samme dac! Alt begrunnet med at en pc er en kalkulator og cd-spilleren et musikalt mesterverk.

Sterke argument...
    Problemet med å sette en PC som kjører Spotify inn i signalveien er vel først og fremst å vite om man får den beste oppnålige kvaliteten ut av spotify sitt kildemateriale. (Der er vel en CD spiller litt mindre komplisert å bruke optimalt)På en PC, er det vel ofte en del innstillinger som kan forringe resultatet, tenker på kvalitets valg, og om spotify skal tilpasse volum osv. (bilde kopiert fra preferenses i spotify)
    -spq-jpg
    (hva gjør f.eks enable hardware acceleration med datastrømmen?)
    Videre må man vel også vite hvordan operativ system, drivere osv behandler de digitale signalene videre før de kommer inn i den DAC man bruker i HIFI anlegget. Har man oversikten på det, så burde det vel være grei "skuring"...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Så hvis vi ikke streamer spotify fra en PC så er det greit? Hvis man har en viftefri, dedikert musikkavspiller som f.eks Sonos eller Squeezebox så er vi godkjent?

Mja, jeg mener jo fremdeles at feks 900 kbps er å foretrekke foran 320.
    At jeg ikke heelt deler gleden over at pcer er i ferd med å overta for fysiske medier (altså cd/vinyl) som er komprimert i minst mulig grad betyr ikke at spotify blir dritbra på telefonen.

Forøvrig er det i grunn litt gøy at tråden langt på vei hovedsaklig består av angrep på meg etterhvert, det er jo en kjent taktikk når man vet man "er på tynn is"

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu

Sterke argument...

Ser at du ikke quoter meg på utsagnet, og det har jo en naturlig forklaring..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og btw, lurer litt på dette og det her må jo være plassen på internett å få svaret. Hvor henter spotify sine kilder fra? Går ut fra at de ikke har kjøpt alle cdene i verden og skalert de ned til 320kbps?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og btw, lurer litt på dette og det her må jo være plassen på internett å få svaret. Hvor henter spotify sine kilder fra? Går ut fra at de ikke har kjøpt alle cdene i verden og skalert de ned til 320kbps?
    Fra plateselskapene. Hvilket format disse leverer i varierer nok, men det er naturlig å anta at de må levere i minimum 320kbps, det gir lite mening å "upscale" et dårligere format. Forhåpentligvis er det lossless
    --
    Thorbjørn

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •