Spiller du demolåtene fra Spotify? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 197
    Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan være placebo effekt fra min side, men har et par cder som høres mykje betre ut på cd en på wimp\spotify, melissa horns "såg inte til meg" føler eg har stor forskjell fra cd til streaming.

Men som sagt så har komponenten mykje og sei, tror nok at min blu-ray spiller har betre lydutgang en hva min pc har.. så vill si at kompontene har størst innvirkning.

men nå det er sagt så tror er jo det forskjell på kvaliteten mellom wimp og spotify. har hørt låter som har bedtre lyd på spotify en wimp og vise versa (hugser ikkje spesifike låter.)

Men den aller størrste forskjellen ligger nok i kvaliteten på innspillinga.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    En med litt bedre høyttalere enn deg vil også få bedre lyd med Spotify fra sitt anlegg enn du får med CD fra ditt. Så hvorfor ikke fokusere penger og energi der hvor det monner?

Høytalerne mine har jeg pga at jeg liker akkurat de høytalerne, ikke pga at jeg ikke hadde råd til noen andre, så det er langt fra sikkert at jeg ville vært enig med han karen du snakker om..

Og nå var jo ikke poenget med tråden å hverken rakke ned på eller skryte av det vi har i stua, der er smaken/bruken for variert.
    Men heller en refleksjon over om verden etterhvert har blitt så makelig anlagt at vi ikke gidder å gå bort å bytte plate og vite at vi hører musikken "som den ble spilt inn" og i stedet trykker på en knapp på pcen og ser oss fornøyd med den lydkvaliteten vi måtte få..

Jeg for min del har funnet mesteparten av favorittmusikken min ved å spille lp/cd som jeg har kjøpt mest pga den ene låta man umiddelbart liker, og så er det andre som utmerker seg etterhvert som man hører på plata, og det er en bonus jeg mener man langt på vei går glipp av på feks spotify.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte min dyre Cary spiller med litt "pokker hva er det jeg gjør" følelse? Men i ettertid har jeg aldri angret på det og nå er det sjalden jeg spiller av CD siden det er så enkelt å finne på Mac´en. Det som har overrasket litt er hvor mye jeg spiller fra Spotify. Har jeg den oppe spiller jeg heller av derfra enn fra egen harddisk. Jeg har ikke klart å høre forskjell mellom egne lossless filer og komprimert Spotify. Jeg synes at CD muligens hadde en anelse mer trøkk i bassen, men merket ingen andre forskjeller.

Nei, lydformat og komprimering (så lenge det ikke er for hardt) har minimal påvirkning og andre faktorer som innspilling/miksing/mastring er et hav viktigere. Så svar på spørsmålet: No problem.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg har ikke klart å høre forskjell mellom egne lossless filer og komprimert Spotify. Jeg synes at CD muligens hadde en anelse mer trøkk i bassen, men merket ingen andre forskjeller.

Nei, lydformat og komprimering (så lenge det ikke er for hardt) har minimal påvirkning og andre faktorer som innspilling/miksing/mastring er et hav viktigere. Så svar på spørsmålet: No problem.
    Men, hvis du mangler trøkk i bassen vel det jo si at du går glipp av noe..
    Om du evt savner det blir i grunn det samme som å si at jeg syns dama er dritstygg og gir meg juling men jeg velger det enkleste og beholder henne.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor var det morro?

Fins jo loads of Qsound demoer på nett som har bedre innhold enn digitale lyder..

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Høytalerne mine har jeg pga at jeg liker akkurat de høytalerne, ikke pga at jeg ikke hadde råd til noen andre, så det er langt fra sikkert at jeg ville vært enig med han karen du snakker om..

Og nå var jo ikke poenget med tråden å hverken rakke ned på eller skryte av det vi har i stua, der er smaken/bruken for variert.
    Men heller en refleksjon over om verden etterhvert har blitt så makelig anlagt at vi ikke gidder å gå bort å bytte plate og vite at vi hører musikken "som den ble spilt inn" og i stedet trykker på en knapp på pcen og ser oss fornøyd med den lydkvaliteten vi måtte få..

Jeg for min del har funnet mesteparten av favorittmusikken min ved å spille lp/cd som jeg har kjøpt mest pga den ene låta man umiddelbart liker, og så er det andre som utmerker seg etterhvert som man hører på plata, og det er en bonus jeg mener man langt på vei går glipp av på feks spotify.
    Jeg vet av erfaring at de høytalerne du har er ekstremt bra, etter min mening bedre en veldig mye av dagens til godt over 30 000,-. Men det er som du sier ikke poenget, poenget er hvorfor man hører forskjell, hvorfor man velger det ene fremfor det andre.

Jeg har ingen tro på at du hører forskjell med på Spotify i 320 modus og cd. Og derved heller ikke Flac. Og når vi prater om flac så prater vi om den samme enkelheten ved å lytte så det har ingen ting med latsakp å gjøre.

Sansynligvis er grunnen til at mange audiofile ikke mener at Spotify er bra, nettop fordi de har blitt fortalt nettop dette. Og da er man rett og slett ikke seriøs nokk, om man sitter å hører på Spotify.

Selv hører jeg på både mine gamle cder (som er lastet ned til flac), LP plater, og spotify. Og jeg koser meg med alle formater, og lydforskjellene er ikke store på noen av dem. Og de fleste sanger jeg har testet i Spotify mot flac har jeg ikke klart å høre forskjell på. Om det har vært på B&W Matrix 802, KEF 207/2 eller Selah audio "The next step".

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Jeg har ingen tro på at du hører forskjell med på Spotify i 320 modus og cd. Og derved heller ikke Flac. Og når vi prater om flac så prater vi om den samme enkelheten ved å lytte så det har ingen ting med latsakp å gjøre.
    .

Det gjør jeg, og dacen er så elskverdig å skru på en diode som sier at den syns bitraten er ok.
    Jeg brenner all musikk på cd, bruker alltid burrn og hører likevel forskjell på cdene. Snodige greier?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bachelor i trolling, Qrt? Eller var det master?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Har du bachelor i trolling, Qrt? Eller var det master?

Niks, til begge.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, hvis du mangler trøkk i bassen vel det jo si at du går glipp av noe..
    Om du evt savner det blir i grunn det samme som å si at jeg syns dama er dritstygg og gir meg juling men jeg velger det enkleste og beholder henne.
    Nja, det var så lite i såfall at det hadde minimalt å si.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qrt
    Tipper du er en av de som sier de også lett hører forskjell på høytalerkabler også. 8) Har jeg rett?

Forskjellene er så minimale at hvis du ikke har hatt en switch og kunne skiftet mellom flac og spotify og samme låt, tror jeg forskjellen du hører rett å slett er placebo dessverre

Jeg har funnet ut at forskjellen er minimal mellom flac og spotify etter å hatt en enkel blindtest med noen venner, å velger derfor spotify som hoved kilde for enkelheten den gir meg til å nyte musikk, kjapt å enkelt med deling av nye låter med venner, offline, å spotify i bilen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Tipper du er en av de som sier de også lett hører forskjell på høytalerkabler også. 8) Har jeg rett?

Forskjellene er så minimale at hvis du ikke har hatt en switch og kunne skiftet mellom flac og spotify og samme låt, tror jeg forskjellen du hører rett å slett er placebo dessverre

Jeg har funnet ut at forskjellen er minimal mellom flac og spotify etter å hatt en enkel blindtest med noen venner, å velger derfor spotify som hoved kilde for enkelheten den gir meg til å nyte musikk, kjapt å enkelt med deling av nye låter med venner, offline, å spotify i bilen.

Nei, du tar feil. Høyttalerkabler er det så godt som umulig å høre forekjell på så lenge de har et visst tverrsnitt.

Har vi altså slutta å gjøre leksa før vi er eplekjekke på internett?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en antagelse jeg hadde at du var en kabelnisse mtp utsagna du har med at du mener det er STOR forskjell mellom flac og spotify.

Jeg påsto ikke du var en kabelnisse, jeg satte da et spørsmåltegn bak
    Vil nå ikke kalle meg eplekjekk da.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en antagelse jeg hadde at du var en kabelnisse mtp utsagna du har med at du mener det er STOR forskjell mellom flac og spotify.

Jeg påsto ikke du var en kabelnisse, jeg satte da et spørsmåltegn bak
    Vil nå ikke kalle meg eplekjekk da.

Å, så siden du mener at jeg har feil og du rett når det gjelder komprimert lyd gikk du ut fra at jeg var en såkalt kabelnisse..
    Som igjen vil si at du tar det som en selvfølgelighet at du har rett, selv om det stort sett kun er basert på din egen fortreffelighet.

Del nu heller med oss alle hva dine erfaringer er, og hva de er basert på..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt så hårsår du sko være, er flaska tom?

Hva har du faktisk gjort for å fastslå at forskjellen du hører ikke er placebo?

Og har du i det hele tatt endret innstillingene fra 128kb til 320kb? siden du ikke har vist at spotify er 320kb før ETTER at du startet denne tråden.

Det er vanskelig og ta en person som deg seriøst med dine utsagn, når du hakker på folk, å sier de ikke har godt nok anlegg til å hørre forskjell, at alt annet en flac er dritt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt så hårsår du sko være, er flaska tom?

Hva har du faktisk gjort for å fastslå at forskjellen du hører ikke er placebo?

Og har du i det hele tatt endret innstillingene fra 128kb til 320kb? siden du ikke har vist at spotify er 320kb før ETTER at du startet denne tråden.

Det er vanskelig og ta en person som deg seriøst med dine utsagn, når du hakker på folk, å sier de ikke har godt nok anlegg til å hørre forskjell, at alt annet en flac er dritt.

Ja, hvem hakker jeg ned på mener du? Og, tror du altså at alt du hører på spotify er i 320 kb? Da er du isåfall langt mer lettlurt enn de fleste..

Om du tar meg seriøst eller ikke, det er en sak jeg driter i det..
    Men siden du er så selvgod, om ikke annet så for å fortelle andre hvor du henter kildene til påstandene du kommer med, når sa jeg at alt annet enn flac er dritt? Og når sa jeg at anlegget til alle andre er dritt?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver inndirekte nedsettende om anlegget og hørselen til personer, siden de ikke kan høre forskjellen du mener du kan.
    Jeg tror ikke all musikk jeg hører på spotify er 320kb og er av god kvalitet, men jeg vet i det minste at det finnes en innstilling som kan endre fra 128kb til 320kb, noe som du tydelig ikke har vist.

Jeg har ingen kilder, men jeg har virkelig prøvd å utelukke evt placebo med en blindtest, å jeg spør igjen, har du gjort det?

Hvis du driter i å bli tatt seriøst, hvorfor gidde å starte en tråd om dette temaet?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så din påstand er altså at alle som hører på Spotify eller lignende, de reflekterer ikke over lydkvaliteten overhodet, de bare trykker på en knapp på PCen og er fornøyd med at det kommer lyd ut?

Det er vel heller slik (hvertfall her på avforum) at man tvert i mot HAR reflektert over lydkvaliteten og funnet ut at ikke bare slipper jeg gå å skifte CD, lydkvaliteten er også så bra at det er tilnærmet umulig å høre forskjell, derfor er det ingen som helst grunn til å slite ut stuegulvet + begrense seg til den musikken man måtte ha på fysisk medium.

Dette er et annet argument jeg hører i disse debattene, men som jeg har problemer med å forstå. Hvis du i det hele tatt har brukt Spotify, så vet du sikkert at musikken ligger organisert i album også der. Det er ikke slik at man sitter og hører på en endeløs rekke med singler.

Hvis jeg finner en låt eller en ny artist jeg liker så hører jeg selvsagt på hele albumet og kanskje også andre album fra same artist for å finne flere skatter.

Og hvis andre har et annet bruksmønster enn meg (f.eks bruker Spotify radio eller andres spillelister eller lignende), så ser jeg heller ikke problemet med dette. Det er ikke slik at den eksklusive gruppen "vi som fortsatt hører på CD-plater" har noen form for bestemmelsesrett over hva som er riktig eller best måte å høre på musikk.

Du fremstår for meg som nedlatende og bedrevitende, det synes jeg burde være unødvendig. Er ikke målet med alt dette først og fremst musikken og musikkgleden?

Hvem er du til å avgjøre om en 14-åring med dårlige øreklokker fra Skullcandy på trikken som sitter og digger Gangnam Style har en dårligere musikkopplevelse enn deg når du sitter i sofaen og hører på en CD med Dire Straits? Og når vi faktisk har fått en tjeneste som dekke behovet til både deg og 14-åringen (du har bare ikke skjønt det enda) - burde vi ikke klappe i hendene i stedenfor å sitte å surmule?

Streaming av lossless / tilfredsstillende kvalitet selv for særingene blant oss er bare et spørsmål om tid og teknisk utvikling.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det faller på sin egen urimelighet. Du kan spille albumet fullt ut på Spotify akkurat som fra en CD. Du kan skifte spor på CD spilleren akkurat som du kan det på Spotify. Noe du ikke kan med en CD spiller er å høre mye annen musikk du ellers ikke ville ha kjøpt, så for meg har Spotify utallige "bonusspor" i forhold til CD´er. Hvordan du spiller musikk ja det råder du over selv. For meg har ikke fokuset på albumer kontra enkeltlåter forandret seg noe som helst etter streamingtjenester. Men det som har forandret seg i stor grad er antallet plater som jeg spiller via Spotify som jeg ellers ikke ville ha hørt på fordi jeg ikke ønsker å kjøpe alt mulig av plater (jeg handler bare inn jeg vet blir favorittplater og ikke støvsamlere).

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •