Spiller du demolåtene fra Spotify? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 197
    Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker glatt en Spotify-sang som demo sang sålenge jeg har flere demosanger som flac lett tilgjengelig.

Indigo Children av Puscifer er en av disse.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Ja, jeg skal ikke påstå hverken det ene eller det andre.
    Hverken om ørene eller om stereoen til folk..
    Men la meg nå påstå en ting før diskusjonen evt fortsetter, det fins et begrep kalt holografi..
    Sjekk ut "Melody Gardot - Over the rainbow" før du uttaler deg så bastant

Selvom man bare sitter igjen med 1/16-del av masterinnspillingen, er det grunninnspillingen som avgjør hvordan det låter. Holografi er fortsatt fullt mulig med spotify (via sonos for min del).

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fristet til å si at det sier mer om deg enn øret til folk flest.
    Lett å bli vant til ting, men jeg spiller aldri komprimert hverken mp3cder eller streaming.
    Merkelig nok (syns jeg ikke) så syns kompiser som er er på random besøk at lyden hos meg blir bedre etterhvert som månedene går. På tross av at jeg fremdeles ikke har forandret noe.

MP3/ ogg uansett.. Så lenge det høres dritt ut driter jeg i det..
    Hehe så mye bullshit du klarer og lire av deg på engang hva består anlegget ditt av ?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skal ikke påstå hverken det ene eller det andre.
    Hverken om ørene eller om stereoen til folk..
    Men la meg nå påstå en ting før diskusjonen evt fortsetter, det fins et begrep kalt holografi..
    Lal, Qrt. Nå har du startet en tråd hvor du uten tvil har tatt deg vann over hodet. Dersom du ikke får god holografi når du hører på låter via spotify så får du heller ikke god holografi når du setter på høyoppløst materiale. Holografi handler ikke om filstørrelse, det handler om produksjonsteknikk.

Forøvrig synes jeg det er dårlig av deg å starte en tråd kun for å rakke ned på andre.

Eller evt andre streamingtjenester, når du skal nyte godlyden eller evt imponere kompiser?
    I såfall, hvorfor når komprimert "drit" ikke kan måle seg med den egentlige inspillingen?
    Vet du hva? Når jeg fotograferer så får jeg typisk filstørrelser på rundt 25mb pr bilde (RAW .cr2 format). Så åpner jeg disse filene i Photoshop og retusjerer, får bilde til å se bedre ut og så lagrer jeg som jpg og bildene tar en brøkdel av størrelsen, men alikevel ser de jaggu like bra ut! Hvordan er det mulig mon tro? Kanskje det har noe å si med at man ikke trenger absolutt all informasjonen som er i materialet for å fremstille et perfekt produkt? Kanskje all den ekstra informasjonen som ligger i materialet er overflødig? (Og tro meg dette er noe jeg vet ettersom jeg jobber med foto daglig og musikkproduksjon flere ganger i uka).

Jeg setter pris på høyoppløst materiale for det er i visse tilfeller veldig nyttig, men man må skille studiobruk og det å lytte til det endelige produktet. Det er ikke det at høyoppløste filer nødvendigvis låter bedre, det handler om at disse filene tåler å bli manipulert i større grad uten at man får hørbare artifakter osv.

Forøvrig så kan jeg fortelle at du Qrt nå har opptrådd som et forumtroll i denne tråden, kanskje du selv er uvitende men nå er det nå slik.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

det jeg lurte på var om du selv er fornøyd med money spent der du sitter og hører på en brøkdel av hva artisten originalt spilte inn.

Hva er preferansene dine da? NRKMP3?
    Selvfølgelig er jeg fornøyd med money spent. Bare komme høre om du vil ha demo. Anlegget mitt spiller langt tøffere enn mye annet jeg har hørt på messer til x antall ekstra nuller på prislappen. Men igjen har jeg også hørt slike anlegg som spiller mye bedre. Men der er det utrolig mange andre faktorer og preferanser som kommer inn.

Hører aldri på NRK MP3 eller noen form for radio annet enn når jeg sitter i bilen. Jeg bruker så og si bare spotify, det er lettere og det høres både bra og tøft ut.

Jeg kan høre på Lee Ritenour's - 6 String Theory både på spotify og FLAC og det er ikke den sinnsyke forskjellen som du skal ha det til, det er litt, men ikke noe sinnsykt og langt ifra bare en liten brøkdel. Og hvertfall ikke noe problem imponere kompiser med

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi virkelig ha den diskusjonen igjen da?
    Mange her har sagt de ikke hører forskjell på flac og Spotify, og Spotify har selvfølgelig tilstrekkelig kvalitet til å spille såkaldte demolåter.
    Noen nevner vinyl, skal det gås i dybden er vinyl med alle sine begrensnnger og forvrenging ikke bedre enn Spotify men som alle vet nyter ørene denne lyden og vi syns det lyter himmelsk.
    Jeg kan bruke en såkaldt demolåt spilt fra kassettbånd om det passer meg, blir ikke flau over det, lyder fantastisk det også.
    Skal vel nevnes at jeg nesten aldrig spiller de demolåter alle hifi butikker bruker, de som de troende sverger til, Patricia Barber, Hugh Masakela osv., syns det er forferdelig musikk mye av det og jeg skjønner ikke all hypen.

Anlegget dikterer aldrig hvilken musikk jeg skal spille, jeg har et anlegg der får meg lyst til å spille det jeg vil høre.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kloke ord Niels Nielsen, særlig den siste setningen der!

Samtidig er jeg litt enig i Qrt at det er synd at vi selger og rydder unna cdsamlingen og bruker kun streamingtjenester pga. bekvemmelighet. Jeg har sammenlignet låter her hjemme og jeg foretrekker helt klart enten cd eller musikkfiler i max kvalitet. Det blir liksom mer "sprut" i anlegget i forhold til hva streamingtjenestene kan levere.

Selv om jeg helt klart husker at jeg syns cdplater låt ille sterilt i forhold til LP, den gang i -86 da jeg kjøpte meg en brukt Fisher cdspiller for hardt oppsparte midler.

Den tråden fikk meg faktisk til å gjenoppta arbeidet med å rippe cdsamlingen min, det er jo i hvert fall positivt!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fristet til å si at det sier mer om deg enn øret til folk flest.
    Lett å bli vant til ting, men jeg spiller aldri komprimert hverken mp3cder eller streaming.
    Merkelig nok (syns jeg ikke) så syns kompiser som er er på random besøk at lyden hos meg blir bedre etterhvert som månedene går. På tross av at jeg fremdeles ikke har forandret noe.

MP3/ ogg uansett.. Så lenge det høres dritt ut driter jeg i det..
    Det verste er jo at einis er rimelig spot on her. Du hadde nok slitt utrolig med å hørt forskjell på CD og spotify. Jeg har ihvertfall testet frem og tilbake og kan noen ganger høre litt flising i toppen, men jevnt over ikke.

Jeg skulle kunne tatt et SACD-spor og nedsamplet til 320 kbps mp3 og vekslet mellom dem og du hadde slitt med å velge hvilken som var highres og hvilken som var standard.

Men det kommer jo også an på om man er audiofil eller utstyrsofil. Jeg klarer å kose meg med mp3 på en smarttelefon i lomma uten problemer så lenge musikken er bra.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Selvfølgelig er jeg fornøyd med money spent. Bare komme høre om du vil ha demo. Anlegget mitt spiller langt tøffere enn mye annet jeg har hørt på messer til x antall ekstra nuller på prislappen. Men igjen har jeg også hørt slike anlegg som spiller mye bedre. Men der er det utrolig mange andre faktorer og preferanser som kommer inn.

Hører aldri på NRK MP3 eller noen form for radio annet enn når jeg sitter i bilen. Jeg bruker så og si bare spotify, det er lettere og det høres både bra og tøft ut.

Jeg kan høre på Lee Ritenour's - 6 String Theory både på spotify og FLAC og det er ikke den sinnsyke forskjellen som du skal ha det til, det er litt, men ikke noe sinnsykt og langt ifra bare en liten brøkdel. Og hvertfall ikke noe problem imponere kompiser med
    Fy ****! Spiller 6 string akkurat nå og hvilken lyd og for et sykt trykk.hele sofaen beveger seg

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Fy ****! Spiller 6 string akkurat nå og hvilken lyd og for et sykt trykk.hele sofaen beveger seg

Hehe, du får holde deg fast eddie

Dette er et meget bra album som spilles ofte hos meg :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig hører ikke store forskjellen hjemme hos meg, men når jeg besøkte Ambiance sin kino, merket vi stor forskjell mellom dårlig format og bra format på samme sang med samme innspilling!
    Min tråd

Newcomer Erthor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte spotify før, uansett om det var venner eller bare kos alene.
    Har gått over til franskmennene sin streaming tjeneste. Lite prat om programmet, litt synd egentlig! Ikke like stort utvalg som spotify, men ikke langt unna. De kan også skryte på seg å ha all musikk lagret i flac..

Bruker nå Qobuz som det heter, til alt her istede for Spotify. (Har spotify på telefon enda, da qobuz ikke finnes til windows telefoner)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erthor
    Brukte spotify før, uansett om det var venner eller bare kos alene.
    Har gått over til franskmennene sin streaming tjeneste. Lite prat om programmet, litt synd egentlig! Ikke like stort utvalg som spotify, men ikke langt unna. De kan også skryte på seg å ha all musikk lagret i flac..

Bruker nå Qobuz som det heter, til alt her istede for Spotify. (Har spotify på telefon enda, da qobuz ikke finnes til windows telefoner)
    Hei kan dette kjøres gjennom squeezeboks?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hehe, ja. Den plata er det sving i

Newcomer Erthor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på støtte fra squeezeboks sin side, ikke noe jeg selv bruker men kanskje det står noe på Qobuz.com. Kommer ikke inn på siden da den er blokkert på jobb nettet. :S. Siden er på fransk, så lettest å bruke en oversetter i nettleseren.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er altså en gjengs oppfatning blant folk her at Spotify ikke står tilbake for cd'er på noe måte?

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify er 320kbps, ikke 128 (Premium)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Det er altså en gjengs oppfatning blant folk her at Spotify ikke står tilbake for cd'er på noe måte?
    Varierende kvalitet men det som er bra holder seg veldig tett på cd, nå kommer det jo litt ann på dac etc også

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Spotify kan kjøres gjennom squeezeboksen, denne bruker jeg digitalt fra inn i dac. Bruker også noen ganger MacbookPro digitalt inn i dac for Spotify, det er faktisk endda bedre, mer gain.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at selv om man bruker Spotify Premium må man selv velge i menyen at man skal ha Extreme streaming 320kb. Dreit meg ut på dette selv en periode.

Niels, jeg tror de diskuterer om den "franske spotify" er kompitabel med SB.

Jeg lurer på noe i denne sammenhengen som jeg aldri har fått svar på av noen.
    Naboen er en datanerd og mente at han har klart å få Spotify direkte fra de sin server og ikke har 320 kb, men i FLAC. Fikk ikke tid til å se dette selv før jeg reiste på jobb og ferie i 8 uker. Men har noen andre hørt om dette? Er det bare svada og misforståelse fra han sin side?

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •