Nytt hus, ergo hjemmekino?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt hus, ergo hjemmekino?

Da har jeg gått til det skrittet og kjøpt meg hus.
    Der er det et koselig rom, passelig for en hjemmekino.

Jeg har et budsjett på ca 20 000,- som går i utsyrspotten i denne omgang, oppussing kommer utenom.

Dette tenker jeg skal dekke reciver, front, center og prosjektor med lerret.
    Jeg har sett en del på nettet, og begynner å bli litt rådvill. Det er så mye at jeg trenger noe veilledning. Jeg ønsker heller noe kvalitet i det jeg kjøper, så om alt ikke kommer med nå er det helt ok

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel noe optimistisk å håpe på svar da det sikkert florrerer med slike poster på forumet:roll:

Jeg har gjort en del research og funnet ut at jeg går enten for JBL sin 5-serie, eller XTZ 99.26 MKII. SUB kjøper jeg fra SVS hoss lsound uansett hvilket oppsett jeg går for :wink:

JBL kjøper jeg hoss JBL Studio 5 høyttalerpakke - Sort
    XTZ kjøper jeg hoss Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Noen som har erfaring fra disse seriene, og kan anbefale en av dem, eller bør jeg gå for noe helt annet med tanke på den prisklassen? Uansett pakke blir det vel rundt 20 000,- med SUB.

Jeg må jo selvfølgelig ha meg en brukbar prosjektor og reciver også, samt kabler og annet for å fullføre jobben

Hvilken reciver bør jeg gå for? Har tenkt litt på denne Onkyo TX-NR616 THX-sertifisert 7.2 hjemmekinoreceiver
    Når det kommer til prosjektor har jeg ingen aning, har ikke gjort så mye research på dette. Totalt for reciver og prosjektor har jeg satt meg på ca 15 000,-
    Jobber natt offshore for tiden og er ikke så giret på timer forran PC, og håper dere kan hjelpe meg med mine viktige valg til min dedikerte hjemmekino

Uansett svar eller ikke. Ha en fin dag8)

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har dessverre ikke mye erfaring mer ulikt utstyr, men jeg gjorde mye research da vi skulle bygge kinoen. 20 000,- høres for meg litt lite ut, da blir det kompromiss over hele rekka...? Vi gikk for utstyr som var relativt av høy kvalitet, 10k til receiver, 10k til PJ, 20k+ på høyttalere og subber. I tillegg kommer lerret, HTPC, eventuelt Blu-ray, møbler, m.m.. Utgangspunktet vårt var 100 000,- i budsjett på utstyr, dette ble redusert en god del da vi fant ut at vi endte opp med et dedikert rom med rom-i-rom løsning. Koster mye å bygge ;-)

Uansett lykke til og du kommer til å elske å ha en dedikert kino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Hei! Jeg har dessverre ikke mye erfaring mer ulikt utstyr, men jeg gjorde mye research da vi skulle bygge kinoen. 20 000,- høres for meg litt lite ut, da blir det kompromiss over hele rekka...? Vi gikk for utstyr som var relativt av høy kvalitet, 10k til receiver, 10k til PJ, 20k+ på høyttalere og subber. I tillegg kommer lerret, HTPC, eventuelt Blu-ray, møbler, m.m.. Utgangspunktet vårt var 100 000,- i budsjett på utstyr, dette ble redusert en god del da vi fant ut at vi endte opp med et dedikert rom med rom-i-rom løsning. Koster mye å bygge ;-)

Uansett lykke til og du kommer til å elske å ha en dedikert kino!
    Den forrige posten fra meg ble kanskje noe rotete, dette grunner nok ut i at jeg jobber natt og er noe desorientert på ettermiddagen.

Uansett så har jeg planer om å bruke en del kroner på dette. Som du kan lese koster høyttalerpakken i seg selv rundt 20 000,- så kommer reciver, prosjektor, lerret etc utenom. Regner med at jeg er oppe i totalt 40 000,- når alt er komplett. Oppussing kommer utenom

Jeg er klar over at du må opp i ganske høye summer for å få den beste opplevelsen. Men rundt 40 000,- må da vær en grei start, og kanskje noe jeg kan bygge videre på

uansett, takk for svar! og ja, jeg gleder meg til å ha en dedikert kino

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •