Firmware update Onkyo TX-NR616

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Firmware update Onkyo TX-NR616

Skulle ta en update av firmware og Onkyo TX-NR616 er koblet til trådløst nett. Det lastet ned og installerte ca 14% ERROR!! 3-89.
    Slo av og på. Fikk ingen meny på skjermen da. Så fikk jeg kjørt en gang til. Samme Error. 3 Gang gikk den gjennom. Alt kom på skjermen. Men det kom ikke en lyd i høytalleren på noen ting.
    La firmware på USB. Kjørte en gang ti. Dette skulle ta en times tid. Tok ca 2 min 2-3 min så stod det Complete. Slo den av på reciever og den skulle restarte automatisk stod det. Det skjedde ikke. Slo den på og da var det lyd også i høytallerne, men Firmware var 1100-6103-0300. Firmware jeg lastet ned og installerte var Onkyo | Firmware Update TX-NR616 (05-10-2012) Version 1141-0108-0400

Hva kan ha skjedd siden jeg ikke fikk riktig firmware? Hva gjør jeg videre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet at dette er en gammel tråd, men kom du noe lenger? Har 3-89 problemet selv på denne receiveren som jeg kjøpte i går. Tenkte å teste med USB, men leser at ikke alle har suksess med det heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

YouTube

Det ligger youtube video som tar for seg dette.
    det nevnes en del som må deaktiveres, mulig det hjelper. Har denne på tur i posten håper den da kommer med siste.

ONKYO - Firmware Update for the TXNR414, TX-NR515 & TX-NR616 via USB - YouTube

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoglars
    Det ligger youtube video som tar for seg dette.
    det nevnes en del som må deaktiveres, mulig det hjelper. Har denne på tur i posten håper den da kommer med siste.

ONKYO - Firmware Update for the TXNR414, TX-NR515 & TX-NR616 via USB - YouTube
    Kjøpte du fra Komplett? Jeg gjorde nettopp det, og den hadde ikke nyeste. Jeg klarte å få liv i min igjen ved å ta updaten via USB istedenfor over nett (selv om enheten tilbyr nettoppdatering), og det fungerte fint. Alikevel får jeg "You have a new firmware update" bla bla når den starter opp. Så litt usikker på om den faktisk ble oppdatert, men den virker hvertfall nå. Skal se litt mer på dette.

Edit: ser nå at den ikke ble oppdatert alikevel. Skal prøve litt til, men er redd for at det skal gå i dass igjen. Og det er litt kjipt å miste alle innstillingene sine gang på gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9khil
    Kjøpte du fra Komplett? Jeg gjorde nettopp det, og den hadde ikke nyeste. Jeg klarte å få liv i min igjen ved å ta updaten via USB istedenfor over nett (selv om enheten tilbyr nettoppdatering), og det fungerte fint. Alikevel får jeg "You have a new firmware update" bla bla når den starter opp. Så litt usikker på om den faktisk ble oppdatert, men den virker hvertfall nå. Skal se litt mer på dette.

Edit: ser nå at den ikke ble oppdatert alikevel. Skal prøve litt til, men er redd for at det skal gå i dass igjen. Og det er litt kjipt å miste alle innstillingene sine gang på gang.
    Gjorde du noe spesielt før du oppdaterte via usb?
    Hos meg fungerer nemlig ikke det heller...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeeeeeeright
    Gjorde du noe spesielt før du oppdaterte via usb?
    Hos meg fungerer nemlig ikke det heller...
    Gjorde følgende:
    1. koblet fra nettverkskabel og usb-blåtanndingsen bakpå.

2. Gikk inn i setup på enheten, inn på menyen for HDMI og slå av HDMI RIHD valget (var slått av fra før hos meg).

3. Formaterte en minnepenn til FAT32 og la inn filene (3 filer og 1 mappe) på rotnivå.

4. Slo av enheten, plugga USBen i front og slo på. Trykk på USB-knappen på enheten slik at det står USB (F). Deretter holdt jeg inne USB-knappen samtidig som jeg trykka èn gang på powerknappen. Da får man opp et spørsmål i displayet angående update. Nå kan du slippe det du holder inne og trykke på Enter på enheten.

Jeg trodde først at enheten ikke klarte å forstå at jeg trykka Enter, ettersom den ikke ga noen umiddelbar tilbakemelding. Men etter febrilsk trykking kom det plutselig opp "Update?" ellerno, og da var det bare å trykke enter igjen.

Rotete forklart, si ifra om du trenger mer assistanse..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyeste oppdateringen til 616 får man bare gjort med USB. Ender på 400. Gå inn på onkyo.com og velg resten av Europa som land og finn 616 enten i listen over produkter eller søk. Ligger en youtube video som forklarer fremgangsmåten. Tok en halvtimes tid ca på min.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,fekk dere til version 1141-0108-0400. med usb. Ej oppdaterte den 17.1. og fekk version 1100-9106-0300 via nett.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av olsen.2r
    Hei,fekk dere til version 1141-0108-0400. med usb. Ej oppdaterte den 17.1. og fekk version 1100-9106-0300 via nett.

Lastet ned via nettet i dag -problemfritt til nr5010

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay,viser ikke noen oppdatering me mej. Står berre Version 1100-9106-0300. Ser folk he prøvd den nyeste via usb,men etter dei e ferdige står de fortsatt Version 1100-9106-0300. Skreiv til Onkyo so håper dei veit nokke.

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olsen.2r
    Okay,viser ikke noen oppdatering me mej. Står berre Version 1100-9106-0300. Ser folk he prøvd den nyeste via usb,men etter dei e ferdige står de fortsatt Version 1100-9106-0300. Skreiv til Onkyo so håper dei veit nokke.
    Har samme problem som deg bare at hos meg står det 1100-6106-0300. Fikk du noe svar?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Session
    Har samme problem som deg bare at hos meg står det 1100-6106-0300. Fikk du noe svar?
    Jepp, her: Hello Tor, the latest FW version is 114101080400. Please download it onto FAT 32 formated USB stick and than unzipped to your AVR LINK ---> http://www.eu.onkyo.com/en/articles/firmware-update-tx-nr616-05-10-2012-81061.html

Dei fleste har Fat 32 format trur ej. Dette kan du sjå på youtube korleis du finner ut og eventuelt formaterer. Gjekk veldig bra,å oppdateringen var velykket Må huske å unzippe filene. Ligger filmer korleis du går fram på onkyo sine sider også.
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Tror jeg dreit meg ut skikkelig da jeg kjøpte denne Onkyo. Tull nesten fra dag 1. Tenkte jeg skulle installere nyeste update, den som slutter på 400, men som så mange andre har erfart, er det ikke så enkelt. Har gjort alt som beskrevet: lastet ned, unzippet, mappe med 3 filer på FAT32 formatert USB pinne, pinne i front på receiver, lyser og blir funnet av receiveren, men når jeg går inn i Firmware update, får jeg ikke noe valg/alternativ om å oppdatere via USB, kun nåværende firmware, (den som slutter på 300)

Etter å ha trålet gjennom utallige forum sider, har jeg funnet at vi er mange som sliter med denne forsterker. Nesten alle tråder om dette problem, ender med at moderator (Onkyo) henvider til telefon support. Dette er slett kundeservice.

Finnes det noen her inne som har samme problem, og som evt har funnet en løsning?
    Steen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •