Kjøpe anlegg! :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Kjøpe anlegg! :)

Heii

Etter lang tid å søking kom jeg fram til dette forumet. Lagde meg en bruker og ja nå sitter jeg her å skriver.

Tenkt å kjøpe meg anlegg.. Har lyst å kjøpe noke jeg kan ha litt fremmover å ikke bere no. [Fjortizzanlegg]

Linker de her å skriv meningene deres er ikke redd for negative kommentarer. Skal oppgradere med Dali Zensor 7 etter komfirmasjon.

DENON AVR-1713 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

DALI ZENSOR 1 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

DALI ZENSOR VOKAL Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben

DALI SUB E-12 F Subwoofer | Hi-Fi Klubben

Og Sonos <3 SONOS CONNECT + BRIDGE bundle | Hi-Fi Klubben

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Zensor 5/7 når du allerede er inne på Zensor-serien? Har bare gode erfaringer med subben iallefall. Er ikke så kjent med Zensor 1... Ellers hadde du det klart! Ettersom du er98-er(?) så hadde jo Cerwin vært det beste for deg...? Proson og Dynavoice synes jeg har mye fint til en billig penge. Har bestandig vært fornøyd med begge merkene Vurderer du ikke å kjøpe en Yamaha receiver med pre-out for alle kanaler istedet for en tørr å kjedelig Denon? Er bestandig en fordel å ha større forsterker og pre-out for alle kanaler dersom du ska pøse på med en effekt etterhvert

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackDragon98
    Heii

Etter lang tid å søking kom jeg fram til dette forumet. Lagde meg en bruker og ja nå sitter jeg her å skriver.

Tenkt å kjøpe meg anlegg.. Har lyst å kjøpe noke jeg kan ha litt fremmover å ikke bere no. [Fjortizzanlegg]

Linker de her å skriv meningene deres er ikke redd for negative kommentarer. Skal oppgradere med Dali Zensor 7 etter komfirmasjon.

DENON AVR-1713 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

DALI SUB E-12 F Subwoofer | Hi-Fi Klubben

Og Sonos <3 SONOS CONNECT + BRIDGE bundle | Hi-Fi Klubben
    Blir nok et knall anlegg dette.

En bedre subb er kansje eneste ankepunktet. Knall når det føles som om parketten vrir seg og bølger på seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hva med Zensor 5/7 når du allerede er inne på Zensor-serien? Har bare gode erfaringer med subben iallefall. Er ikke så kjent med Zensor 1... Ellers hadde du det klart! Ettersom du er98-er(?) så hadde jo Cerwin vært det beste for deg...? Proson og Dynavoice synes jeg har mye fint til en billig penge. Har bestandig vært fornøyd med begge merkene Vurderer du ikke å kjøpe en Yamaha receiver med pre-out for alle kanaler istedet for en tørr å kjedelig Denon? Er bestandig en fordel å ha større forsterker og pre-out for alle kanaler dersom du ska pøse på med en effekt etterhvert
    Yamaha er pittelitt vurdert, men synest dei e so stygge.. vil gjerne ha spotify osv som er pa denoen, mn vist du finner en bedre med alle eller flere funksjoner i samme prislapp eller mindre blir den kjopt!

Kommer ikke til å kjøpe Cerwin Vega pga vil bruke film, tv og musikk med bass på lavt volum som jeg ikke kan på min brors sine ve-12.

Vist du leser fyrste post står de at jeg kjøper Zensor 7 etter Komf. I mai..

Kommer ikke til å bli sponset som de fleste andré småunger... Må jobbe for mine egne penger så prislappen burde helst vere under 10k.....

SRY FOR LEIFS LIGGER PÅ MOBIL

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Blir nok et knall anlegg dette.

En bedre subb er kansje eneste ankepunktet. Knall når det føles som om parketten vrir seg og bølger på seg.
    Skulle gjerne hatt større sub men bur i bygd med nabier 10meter unna... Har tenkt på større , mn kommer ikke til å få lov..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben treng ikkje alltid stå på full pupp Med betre sub, har du i alle fall muligheten å få litt ekstra, dersom naboene er på ferie feks...

Eg har 2 Epik empire og nabo 5meter i frå. Det er ingen problem.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo

Jeg har PB 13 ultra, og frykter at naboene 50 meter unna blir plaget.

Blir snop å pakke denne frem igjen. Den har vært lagret i ett år nå.

Edit: Det får nå være måte på skryting.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben treng ikkje alltid stå på full pupp Med betre sub, har du i alle fall muligheten å få litt ekstra, dersom naboene er på ferie feks...

Foreldre da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei dei bur i andre enden av landet, så dei høyrer det nok heller ikkje

Men ein god sub har du i maaaange år framover. Det er ikkje noko større problem å ha ein god sub enn ein dårlegare. Nok lyd til å irritera foreldra dine får du frå begge.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok nå er jeg veldig forvirret...

Er subben dårlig?? Såg film med dette [usikker på forsterker] igår hos en veninne...

Burde jeg ta en annen forsterker? Kaslags..

PS: Lurer litt på cross.. [Yamaha Yz 125] får se hva eg får lov til. Dere blir holdt oppdatert. Vist jeg kjøper anlegg kommer de bilde av de og når jeg har sett de opp...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda mer gira innen hifi og hjemmekino nå!!! ;O

SEtt litt på sofa til 7tusen inkl. frakt ;O Hva trur dere om denne? Link ligger under her :P

Kinosofa - 2 seter AMERICAN - Hjemmekinomøbler | Fnky furniture | Fnky

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vurderte den typen sofa når eg bygde kjellarstova mi. Men dei tok for stor plass ift antal sitteplassar (har smalt rom). Har du plass og råd, ville eg definitivt gått for ein av tresetarane. Bohus og har ein meget god tresetar (Las Vegas) som kanskje er mogleg å få billig. Det er kjekt å ha meir enn 2 seter, dersom ein av og til er meir enn to stk. som skal sjå film.

Dali subben er ikkje dårleg. Men kjøper du brukt, får du betre for same pris. Zensor 7 er i mine øyrer meget gode høgtalarar i den prisklassen. Eg har høyrt Yamaha på dei, og syns det var god match. Denon har eg desverre liten erfaring med. Men med såpass store høgtalarar, og 5 stk. til saman, bør du og vurdera effektforsterkar etterkvart. Ein receiver i 3 000 - 4 000 kronersklassen vil fint driva høgtalarane dine, men slit på høgare volum. Derfor trur eg det er lurt å velja ein receiver med pre out (trengs for å kopla til effektforsterkar seinare), uansett kva merke du veljer. Det ser det desverre ut som den denonen du linka til manglar...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Eg vurderte den typen sofa når eg bygde kjellarstova mi. Men dei tok for stor plass ift antal sitteplassar (har smalt rom). Har du plass og råd, ville eg definitivt gått for ein av tresetarane. Bohus og har ein meget god tresetar (Las Vegas) som kanskje er mogleg å få billig. Det er kjekt å ha meir enn 2 seter, dersom ein av og til er meir enn to stk. som skal sjå film.

Dali subben er ikkje dårleg. Men kjøper du brukt, får du betre for same pris. Zensor 7 er i mine øyrer meget gode høgtalarar i den prisklassen. Eg har høyrt Yamaha på dei, og syns det var god match. Denon har eg desverre liten erfaring med. Men med såpass store høgtalarar, og 5 stk. til saman, bør du og vurdera effektforsterkar etterkvart. Ein receiver i 3 000 - 4 000 kronersklassen vil fint driva høgtalarane dine, men slit på høgare volum. Derfor trur eg det er lurt å velja ein receiver med pre out (trengs for å kopla til effektforsterkar seinare), uansett kva merke du veljer. Det ser det desverre ut som den denonen du linka til manglar...
    Ja, er litt i tvil jeg og om effekt, men snakker med en her nå om denon avr2808 8) Kommer de til å blomstre med den? 7.1 og 110watt i kver kanal :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2312 på Zensor 7, men kunne tenkt meg en kraftigere reciever egentlig.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    nei fykj, selv om det er alderen så er ikke CV alltid det beste, gå for Zensor eller noe du! rette veien :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    nei fykj, selv om det er alderen så er ikke CV alltid det beste, gå for Zensor eller noe du! rette veien :-D

Var derfor jeg hadde et spørsmålstegn bak der

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men Zensor 7 er ganske tungdrevne, klipsch der i mot er ikke det, så ser på de heller

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    men Zensor 7 er ganske tungdrevne, klipsch der i mot er ikke det, så ser på de heller
    Zensor 7 er kansje tungdrevne, mn 110watt er ikke d nukk?

Er 14 år ja.. 98 modell

[Broren min har ve-12f så kan bruke de vist jeg har lyst så kjøper ikke CV

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein receiver er nok alltid svakare enn det som står oppgitt. Spesielt med 5 eller 7 kanalar i drift. Ein brukbar receiver vil fint greia å driva Zensor 7, men du vil få betre oppleving med effektforsterkar i tillegg.

Men kjøper du ein receiver med pre out, så er du sikra. Då kan du evt. byggja på med effektforsterkar seinare, om du ønskjer det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein receiver er nok alltid svakare enn det som står oppgitt. Spesielt med 5 eller 7 kanalar i drift. Ein brukbar receiver vil fint greia å driva Zensor 7, men du vil få betre oppleving med effektforsterkar i tillegg.

Men kjøper du ein receiver med pre out, så er du sikra. Då kan du evt. byggja på med effektforsterkar seinare, om du ønskjer det.
    Ja.. Pre-out er altid kjekt å ha

Snakket litt med mamma over telfonen nå og facebook siden hun er i campingvogna... Hun vil heller hjelpe meg litt med penger enn att jeg kjøper en 3år gammel reciver i sølv siden jeg helst vill ha i svart :]

Planen nå er :

DENON AVR-2312 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •