effekt forsterker til min reciver ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effekt forsterker til min reciver ?

hej jeg bare lurte på om vis jeg koblet til en effekt forsterker te min reciver kommer frontene fortere opp i volum ? utn at volum kontrollen på recivern er oppe på så høye nivåer ? for vis jeg skal få onklig kick mens jeg ser på film så må jeg ligge på rundt -11 på min reciver ? har det noe og si hvor den ligger ? før volumet kommer opp i onklige høyder ? den reciveren skal jo i utgangs punktet vere sterk nokk i masse vis da . men bare lurer på hva som skjer med volumet vis jeg kobler til en effekt forsterker en gang i framtia

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags receiver og hvilke høyttalere?

Og sleng gjerne på noen punktum, komma og store bokstaver når du svarer så slipper folk å lese så mange ganger for å forstå spørsmålene dine ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mosino22
    hej jeg bare lurte på om vis jeg koblet til en effekt forsterker te min reciver kommer frontene fortere opp i volum ? utn at volum kontrollen på recivern er oppe på så høye nivåer ? for vis jeg skal få onklig kick mens jeg ser på film så må jeg ligge på rundt -11 på min reciver ? har det noe og si hvor den ligger ? før volumet kommer opp i onklige høyder ? den reciveren skal jo i utgangs punktet vere sterk nokk i masse vis da . men bare lurer på hva som skjer med volumet vis jeg kobler til en effekt forsterker en gang i framtia
    Det har da vel ikke noe og si hva volumet står på vel!

Om du får høyere nivå på frontene med effekt-trinn kommer jo an på hva slags gain det er på effekten!
    Uansett , så blir jo nivået på frontkanalen satt ned/opp, sånn at det passer med nivået til de andre kanalene når du kjører auto opsettet på receiver!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan nok si at i utgangspunktet får du ikke høyere volum ved tilkobling av et effekttrinn. Antall db øker ikke nødvendigvis med mer krefter ved et gitt volum på receiver, men du vil kunne trekke høyttalerne dine lengre og fortsatt beholde kontrollen over lydbildet.
    Noe forskjell kan det bli om gain på effekttrinnet er høyere enn på receiver, men det gir kun små utslag.
    Uansett betyr det jo lite hvilket tall som står i displayet på receiveren når du får det lydnivået du ønsker så lenge både forsterker og høyttalere klarer brasene uten klipping etc......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Man kan nok si at i utgangspunktet får du ikke høyere volum ved tilkobling av et effekttrinn. Antall db øker ikke nødvendigvis med mer krefter ved et gitt volum på receiver, men du vil kunne trekke høyttalerne dine lengre og fortsatt beholde kontrollen over lydbildet.
    Noe forskjell kan det bli om gain på effekttrinnet er høyere enn på receiver, men det gir kun små utslag.
    Uansett betyr det jo lite hvilket tall som står i displayet på receiveren når du får det lydnivået du ønsker så lenge både forsterker og høyttalere klarer brasene uten klipping etc......
    ja ok så volum displayet har ikkeno og si på det nei ok da kan jeg jo bare egentlig guffe på da jeg ? er monitor audio rx8 silver med yamaha rx-a1010 men vis du sier det ikke blir noe forskjell vis jeg ikke har klipping og forstyrrelser det betyr at det ikke er nokk krefter så. kan jeg svare på at nei det gjør det ikke i det hele tatt da er vel 110 watt mer en nokk forhåpentlig vis :P?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Sted
    Bodø
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ok så volum displayet har ikkeno og si på det nei ok da kan jeg jo bare egentlig guffe på da jeg ? er monitor audio rx8 silver med yamaha rx-a1010 men vis du sier det ikke blir noe forskjell vis jeg ikke har klipping og forstyrrelser det betyr at det ikke er nokk krefter så. kan jeg svare på at nei det gjør det ikke i det hele tatt da er vel 110 watt mer en nokk forhåpentlig vis :P?
    dere snakker om auto oppsett ja men hvordan velger jeg bort det da vis det gjør det lavere ? i volumen vet ikke hakke så god peiling hva burde jeg gjøre hvordan burde jeg sette opp hjemmekinoen min ?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere snakker om auto oppsett ja men hvordan velger jeg bort det da vis det gjør det lavere ? i volumen vet ikke hakke så god peiling hva burde jeg gjøre hvordan burde jeg sette opp hjemmekinoen min ?
    Du kjører YAPO på Receiveren din i henhold til manualen!

Etterpå setter du alle HT til small,og x-over til 80 hz - det er et bra utgangspunkt !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår du leser manualen til din receiver og da går inn i menyen og justerer det du vil endre.
    Har du ikke subwoofer er dette nok en mye større lydmessig oppgradering enn en effektforsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •