2. eier

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: 2. eier

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2. eier

jeg legger merke til at folk fokuserer på hvor mange eiere det har vært på ett produkt som selges.
    Det er også noen som mener at produktet burde være billigere med flere eiere enn om det bare har vært 1 eier.
    Hva kommer dette av? Noen som mener det samme så kom med noen innspill for jeg skjønner det ikke.
    Også er det original eske. skal man slå av på prisen for den og selv om man ikke vil sende produktet alikevel? F.eks. store høytalere.
    Når det gjelder kvittering så forstår jeg det. Her kommer jo garanto osv videre inn men den viktigste grunnen jeg ser er at det bekrefter alderen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo flere eiere, jo mer har utstyret blitt flyttet inn og ut av leiligheter og biler....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulik bruk av flere ulike eiere.

Alt ifra musikk type, noen spiller moderat og andre spiller høyt, barn/ dyr i familie, kino eller bare stereo, hvor mye det har blitt brukt.

Noen syns vel at den andre eier ikke burda ta det som en selvfølge å videreselge
    et produk tmed noe fortjeneste så lenge varen er vanlig i bruktmarkedet..

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med antall eiere - er ikke det bare et forsøk på å få produktet til å fremstå i 1) et gunstig lys fra selgers side hvis det er snakk om få eiere, 2) et mindre gunstig lys fra kjøpers side hvis det er snakk om mange eiere? Et slags forhandlingsspill, om man vil - uten at det nødvendigvis har det aller minste å si. Mange av boksene mine har fått mye røffere behandling av testing og ommøblering her hjemme enn de ville ha fått ved å bli solgt en håndfull ganger. For ikke å snakke om min årlige storrengjøringsrunde - hvor jeg kobler fra og omplasserer alle boksene, støvsuger rack og bokser, for så å koble alt opp igjen.

Trolig er det mer skadelig for utstyret å stå trangt og varmt, eller i røykfylte rom, enn det er å bli flyttet litt på. Men slikt får man sjelden vite noe særlig om.

Originalemballasje er kjekt å ha i garantitiden - men også når utstyr skal på service - og selvfølgelig hvis man ser for seg at man kan komme til å selge produktet videre. Samt for dem som liker å ta med greiene sine rundt til hifivenner for testing i andre omgivelser. Jeg er en hund etter originalemballasje når det gjelder elektronikk, litt mer avslappet for høyttalere - og helt uinteressert når det gjelder kabler. Prismessig er det et forhandlingsspørsmål - manglende emballasje er etter min vurdering et minus for den som skal kjøpe.

Kvitteringer er viktig av hensyn til garantien, men kan også være kjekt å ha for å dokumentere at utstyret kjøpt i Norge. Enkelte butikker/serviceverksteder nekter å reparere utstyr som er parallellimportert.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg vil nå si at jo flere eiere jo billigere vare.

1. Betaler fullpris (-evt rabatt) og selger til en lavere bruktpris.
    2 eier betaler bruktpris og selger til tilsvarende pris/lavere pris enn han selv betalte
    3 eier betale bruktpris og selger med litt avslag på det han betalte
    Osv...

Alle eiere tar på en måte sin del av verditapet ved videresalg. Størrelsen på verditapet er selvfølgelig avhengig av alder og tilstand.

Prisen vil på ett eller annet tidspunkt stagnere og verditapet blir minimalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ulf, du har ett poeng med den embalasjen der. Jeg ser den.
    Når det gjelder andre eier her kan jeg ikke kjøpe dems argumenter. Det blir som du skriver at de kan få værre behandling hjemme.
    De fleste er jo forsiktige med behandlingen av produktene sine og at forkjellig bruk skal ha noe å si kan jeg ikke skjønne.
    Og martin logen mener du at det sliter mere på produktene av å spille høyt?
    Kan skjønne det til en hvis grad med høytalere men hva med en cd-spiller?
    Skjønner det har noe med antall timer men siden de ikke kommer med timeteller vet man jo ikke om en eier har spilt døgnet rundt eller om flere eiere kun har spilt noen få timer i uka.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig så vanskelig å se at sjansen er større for at det er riper og merker på ting som har byttet eier flere ganger enn ting som det bare har vært en eier på? Det syns ikke jeg.

Pleier ikke selv å opplyse om antall eiere i mine annonser, men ser ikke noe galt i at andre gjør det. Store mengder skryt om hvor bra produktet som skal selges er, gjør meg derimot litt skeptisk.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Store mengder skryt om hvor bra produktet som skal selges er, gjør meg derimot litt skeptisk.
    Hehe, ja!

-Beste jeg noensinne har hatt i hus!
    -Ingenting slår denne!
    -Absolutt referanse på tvers av prisklasser!

Gjerne etterfulgt av:
    -Selges grunnet oppgradering

Oppgradering til hva? Hva i huleste kan være bedre enn dette megaproduktet du nå selger?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riper blir jo nevt i annonsen uansett. Er den ripefri og strøken så er den ripefri og strøken. Samme hvor mange eiere den har hatt.
    Sett att det er 2 produkter ute og alder er lik slik mitt produkt var. Vi hadde begge avertert produkte likt. Han 6000,- og jeg 5900,-
    Så fikk jeg en melding at siden jeg var andre eier bød en meg 4500,-.
    Når vi tenker vanlig pruting på ca 500,- mener han altså att esken var verdt ca 900,-
    Jeg var selvfølgelig uenig og solgte den for prisantydning.

Det jeg lurer på om det er vanlig praktis å slå av 15-20 %ekstra fordi man er andre eier?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri blitt spurt om det har vært tidligere eiere på ting jeg har solgt, har heller aldri opplyst om det. Så for meg har det ikke vært tema i det hele tatt. Faktisk, det har aldri blitt opplyst på ting jeg selv har kjøpt brukt, heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv aldri brydd meg om det. Er det riktig pris for produktet så har det ikke noe å si for meg om det har vært flere eiere.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke noe galt i å tjene på brukthandel. Noen ganger kan en vare bli mer ettertraktet, selv blant elektronikk, det er riktignok ganske sjelden.

Alternativ er det varer som holder seg godt i pris og man kan selge til samme som en kjøpte.

Alt er avhengig av hva det er. Jeg hadde riktignok blitt veldig skeptisk til en bil hvor forrige eier bare hadde bilen en liten stund. Mest fordi det kan være en bakgårdsfikser som har kjøpt et vrak og pyntet med sparkel og holder bilen sammen med ståltråd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •