I stua har jeg en Mac Mini som jeg bruker til alt fra å skrive dette til å høre på musikk og å se på film. Veldig kjekt...

Systemet består av en Mac Mini koblet til en NAD T747 surroundreceiver som driver en senterhøyttaler, samt gir preout-signal til en NAD 216 effektforsterker. Det skal og bør gi veldig god lyd, men jeg syns det er litt "flatt".

Her om dagen sluttet HDMI-outputen (som gir bilde videre til TVen) å fungere, så jeg måtte sende receiveren på reparasjon. I mellomtiden koblet jeg HDMI-signalet fra Macen rett i TVen og kjørte lydsignalet via minijack-utgangen på Mac Minien og rett inn i effektforsterkeren (gud forby). "Dessverre" gir dette mye, MYE bedre lyd enn med det oppsettet som egentlig skal være veldig bra. Det gir blant annet den mye dypere bassen jeg har savnet fra det jeg får til med HDMI-oppsettet.

Noen som vet hva årsaken til dette er? Er det noen innstillinger som må gjøres på operativsystemet (OS X) for å gi "riktig" lyd ut? Må man laste ned en equalizer? Innstillinger på receiveren? Den står på "Large" høyttalere og fronthøyttalerne er B&W 684.

Driver og sikler litt på en DAC også, men liker å kunne kjøre alle kilder gjennom receiveren, samt å få DTS/Dolby Digital på filmer og serier.