Laggy AirPlay? (fra alle enheter)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Laggy AirPlay? (fra alle enheter)

Har et kanskje litt spesielt problem jeg ikke får løst med google (får bare opp ALLE mulige andre problem med airplay)

Enheter:
    Apple Airport Express (siste), AppleTV 3gen, iPad3, iPhone 4s, iPhone 4, MacBook Pro, MacBook Air, Pioneer LX85

Problem:
    Avspilling hakker (ca hver 5-10ende minutt)(og normalt er ca 2-3sec ute av sync.)
    Om det så er spotify, flac, itunes eller radio

Prøvd:
    Har prøvd telenor router, d-link router, apple airport express router, alle forskjellige macer, 5ghz og 2,4ghz bånd, sjekket airport verktøyet for instillinger, kjøpt bedre internet (av alle ting)....
    Prøvd flere optiske kabler

Har noen av dere noen innspill? tips? Løsninger?
    Alt tas imot med stor takk! :--)

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager hvis det er feil forum, isåfall håper jeg det blir flyttet til rett sted.. :-)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zathrax
    Har et kanskje litt spesielt problem jeg ikke får løst med google (får bare opp ALLE mulige andre problem med airplay)

Enheter:
    Apple Airport Express (siste), AppleTV 3gen, iPad3, iPhone 4s, iPhone 4, MacBook Pro, MacBook Air, Pioneer LX85

Problem:
    Avspilling hakker (ca hver 5-10ende minutt)(og normalt er ca 2-3sec ute av sync.)
    Om det så er spotify, flac, itunes eller radio

Prøvd:
    Har prøvd telenor router, d-link router, apple airport express router, alle forskjellige macer, 5ghz og 2,4ghz bånd, sjekket airport verktøyet for instillinger, kjøpt bedre internet (av alle ting)....
    Prøvd flere optiske kabler

Har noen av dere noen innspill? tips? Løsninger?
    Alt tas imot med stor takk! :--)

Etter min erfaring med airplay på iPad (Wimp), så er det at IPad må være i nærheten av den trådløse routeren. Helst ikke mer enn 5-6 meter unna. Ved større avstander enn dette så ser jeg at signalstyrken i displayet synker - og hakking oppstår. Man kan gjerne si dette er litt dårlig ettersom signalet på PC som har mye lengre avstand til routeren, det har jeg ingen problemer med.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for input!
    Avstanden jeg opererer med her nå, er 3,5meter (rimelig nøyaktig) og har kun et bord, en sofakrakk og ellers ingen forstyrrende elementer i veien, skal prøve å sette kabel imellom for sikkerhetsskyld!

Edit: Den klikker med kabel også! Fack... hva skal jeg prøve da? :-)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har prøvd en annen Airport Express også, mulig problemet er den?

Hos meg er det ofte forsinkelser(men det hakker ikke) på wimp fra ipad, men aldri når jeg spiller av musikk som jeg på forhånd har lagt inn på ipaden. Avstanden har ingenting å si, det oppfører seg likt om jeg bruker ipad ute eller rett ved anlegget.

Hakker det hvis du plugger et headsett rett i AE også?
    Bare for å utelukke at problemet ikke skyldes surroundforsterkeren mener jeg.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Etter min erfaring med airplay på iPad (Wimp), så er det at IPad må være i nærheten av den trådløse routeren. Helst ikke mer enn 5-6 meter unna. Ved større avstander enn dette så ser jeg at signalstyrken i displayet synker - og hakking oppstår. Man kan gjerne si dette er litt dårlig ettersom signalet på PC som har mye lengre avstand til routeren, det har jeg ingen problemer med.
    Nå vet jeg ikke hva slags router og signalstyrke du har i hjemmet. Ei heller hva slags skillevegger det er i huset ditt.

Hos meg har jeg aldri problemer med lagging (med mindre det er ekstra mye trafikk på hjemmenettverket). Vi har et forholdsvis stort hus (199m2) på èn etasje og det er både murvegger og trevegger innvendig.
    Routeren (ZyXel) står sentralt plassert midt i huset og jeg bruker iPad 2/iPhone 4 til både ATV og AE. ATV'en står lengst borte fra routeren av de to, ca 7-8 meter, og med to skillevegger imellom.

Til trådstarter: er det forskjell om du spiller sanger som er gjort tilgjengelig offline, dvs at de er lagret på enheten, og sanger du spiller "live"?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takker for svar!
    Audiomur: har prøvd zyxel modemet med 3 antenner fra telenor, en dlink med 3 antenner og da apple airport expressen (også alle komponenter med kabel)
    Signalstyrken skal være meget kurant, alt er innenfor samme rommet

Ja det hakker når jeg spiller filer fra itunes / VLC (flac) også

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zathrax
    Ja det hakker når jeg spiller filer fra itunes / VLC (flac) også
    Innenfor samme rom? Du verden. Her er det noe som ikke stemmer.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har altså ikke prøvd en annen Airport Express? Da vil mitt tips være å bytte den(eller få lånt deg en), og ta det videre derfra hvis det ikke hjelper.

Eller... ser nå at du muligens har samme hakkingen på ATV 3, da vet jeg neimen ikke.

Hmm..jeg mistenker airplayfunksjonen i surroundforsterkeren.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg mistenker airplayfunksjonen i forsterkeren.
    Bruker han det da? Da er det vel litt overflødig med AE/ATV?

AE tilkobles med optisk i receiver
    ATV tilkobles med HDMI i receiver

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurte egentlig jeg også litt på, og AE er jo også litt overflødig når man har ATV.

Forresten, pent oppsett du har Zathrax!

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen for hjelpen :-)
    Har kun testet airplay i LX85 ved en anledning, og den hakket også, så at det skal være den eller forsterkeren tror jeg ikke, for har hatt asmme problemet med annen forsterker... :-)
    Stemmer Supertramp, Jeg begynner mistenke rommet eller noe, for har samme problemet med telenor routeren?? men for sikkerhetsskyld kan jeg ta med meg en eldre airport express, bare for å teste...... :S
    Men når jeg tenker over det skal da dette forsvinne ved bruk av kabel?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg spør dumt, men hvorfor bruker du AE når du har ATV? Er det ikke bare å sende all lyd via ATV?
    Bruker du Airport Express kun som router?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun fordi pioneeren har litt funky setup som gjør det vrient å inn på menyen samtidig som man spiller lyd / bilde igjennom hdmi- mens det virker med optisk lydkilde
    Men jeg kjøpte vel kun airport express routern fordi at airplay hakket på normale routeren når jeg streamet til ATV

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Nå vet jeg ikke hva slags router og signalstyrke du har i hjemmet. Ei heller hva slags skillevegger det er i huset ditt.

Hos meg har jeg aldri problemer med lagging (med mindre det er ekstra mye trafikk på hjemmenettverket). Vi har et forholdsvis stort hus (199m2) på èn etasje og det er både murvegger og trevegger innvendig.
    Routeren (ZyXel) står sentralt plassert midt i huset og jeg bruker iPad 2/iPhone 4 til både ATV og AE. ATV'en står lengst borte fra routeren av de to, ca 7-8 meter, og med to skillevegger imellom.
    Har en Thomson TG789ivn bredbåndsruter fra NGT, 30 mb linje.

5-6 meter var kanskje litt knapt, men på 7-8 meter begynner problemene å melde seg. Jeg ser på iPaden at den veksler mellom 2 og 3 "stolper", altså signal i grenseland. Så holder meg nærmere enn dette.

Men når jeg tenker meg om, så var aldri Wimp helt fri for dropouts når jeg hadde Airport Express. Kan gjerne stemme at det kom et lite klikk hvert 5-6 min. Etter at jeg byttet til til en receiver med innebygget Airplay, så har det vært helt stabilt og fint. Ingen dropouts.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også litt samme problem... Det er noen sekunders forsinkelse, så det funka ikke noe særlig å leke med GarageBand over airplay... Men sånn skal det visstnok være etter hva jeg har hørt-

Men slet også en god del med masse hakking, det løste jeg ved å re-installere AirFoil (som er kjekt for meg med 4-5 AirPlay-mottagere)...

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lag tror jeg nesten det er umulig å unngå helt i Airplay, ettersom signalet skal prosesseres, sendes og mottas over nettverket. Hakkingen virker på meg, etter å ha testet mange produkter med Airplay, å være et resultat av at Airplay-standarden er kranglete. Noen ganger funker den, andre ganger ikke. Noen produkter kan snakke greit med hverandre, andre ikke.

Før sommeren opplyste Apple at de hadde problemer med Airplay, så fikset de det relativt kjapt, men tydeligvis ikke godt nok. Forhåpentligvis kommer det en skikkelig oppdatering til Airplay snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Här går det igenom 3 betongväggar och i vart fall 15 meter från ipad till atv3 eller Zeppelin. Har aldrig haft tilstymmelse till lag eller hacking. Finn en stabil kanal på det trådlösa och slå av DHCP om det är möjligt och använd fasta ip adresser.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm Takkaer for inputs :-)

Nå har det seg sånn at jeg koblet appletven på gamlerouter, og streamet til appletv med 3,5meters avstand, da hakket den en gang (og det tror jeg bare var at jeg drev og tuklet med NAS server)
    Skal teste mer ikveld, men isåfall har jeg en ødelagt airport express router

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •