Ulyd i anlegget fra projektor(?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer ErikE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ulyd i anlegget fra projektor(?)

Hei folkens.

I kinoen min har jeg en pipelyd ut av høyttalerne mine som jeg mener kommer projektoren. Grunnen til at mistanken har falt på projektoren er at det er ingen pipelyd før denne slåes på og lyden er konstant. Frekvensen endrer seg med intensiteten på bildet (som for eksempel når forskjellige menyer blir lastet inn i bildet, mye lys) men er der konstant. Alle komponentene i kinoen henter strøm fra samme kurs.

Min projektor er en BenQ PE 8720. Kan det ha noe med fargehjulet å gjøre? Håper noen her kan kaste lys på dette problemet for meg.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    Hei folkens.

I kinoen min har jeg en pipelyd ut av høyttalerne mine som jeg mener kommer projektoren. Grunnen til at mistanken har falt på projektoren er at det er ingen pipelyd før denne slåes på og lyden er konstant. Frekvensen endrer seg med intensiteten på bildet (som for eksempel når forskjellige menyer blir lastet inn i bildet, mye lys) men er der konstant. Alle komponentene i kinoen henter strøm fra samme kurs.

Min projektor er en BenQ PE 8720. Kan det ha noe med fargehjulet å gjøre? Håper noen her kan kaste lys på dette problemet for meg.
    Dette er antakeligvis HDMI-relatert.

En bekjent slet tidligere med kombinasjonen av plasma-tv<hdmi>prosessor<rca>effektforsterker.

Prøv å koble fra hdmi-kabelen og se om problemet er der ennå. Prøv å sett projektoren på en annen strømkurs.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Dette er antakeligvis HDMI-relatert.

En bekjent slet tidligere med kombinasjonen av plasma-tv<hdmi>prosessor<rca>effektforsterker.

Prøv å koble fra hdmi-kabelen og se om problemet er der ennå. Prøv å sett projektoren på en annen strømkurs.
    Jeg har prøvd projektoren på en annen kurs, med samme resultat.
    Skal teste ut forslaget ditt ang. HDMI kabelen, så får vi se hvordan det går.
    Ville vært fint å få se en film uten og irritere seg grønn over denne pipe lyden.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært nede og dratt ut HDMI kabelen når anlegget og projektor er på. Lyden ble borte.

Vet du, eller hvem som helst i grunn, hvordan man fikser dette? kabelen ligger ikke inntil noen strømkabler, men den ligger sammen med HT kabler, men dette skulle vel ikke ha noe å si? HDMI kabelen min er en 10m til ca 1000 kr, så den skal jo ha skjerming.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikE
    Da har jeg vært nede og dratt ut HDMI kabelen når anlegget og projektor er på. Lyden ble borte.

Vet du, eller hvem som helst i grunn, hvordan man fikser dette? kabelen ligger ikke inntil noen strømkabler, men den ligger sammen med HT kabler, men dette skulle vel ikke ha noe å si? HDMI kabelen min er en 10m til ca 1000 kr, så den skal jo ha skjerming.
    Om du har mulighet til å teste en annen HDMI-kabel ville jeg gjort det, det handler ikke om innstrålt støy, men heller elektriske signaler som overføres via HDMI-kabelen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen kabler som er lange nok til og kunne prøve en annen, så jeg må vel kjøpe meg en ny...

Takk for all hjelp, satte pris på det. Falt meg ikke inn at det kunne være kabelen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •