Et lite bytte - Bygge videre eller bytte ut?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et lite bytte - Bygge videre eller bytte ut?

Heisann.

Sitter her å vurderer å gjøre et bytte, akkurat nå har jeg Yamaha 1067, Klipsch RF-62 MK1 og SVS PC12-NSD DSP. Liker dynamikken og punchen til Klipsch, men savner åpenheten.

Dessverre litt for høy lyttetretthet, noe som fører til at det blir lite musikk. Når jeg først hører på musikk, liker jeg å høre på musikk på moderat volum.

Annet bruk er mye TV-serier og film. Savner mye av det samme der.

Har sett litt på:

Monitor Audio SX2, BX5
    System Audio Aura 1
    Dynaudio DM 2/7
    Noe Tannoy kanskje?

Forsterker er jeg forsåvidt veldig usikker, kunne gjerne tenkt meg en med preout. Ellers er det lite preferanser.

Er student så vil jo helst ikke bruke så altfor mye, men ser for meg at jeg kan få litt for 10.000-12.000. Litt budsjett hifi

Vanskelig å orientere seg når det er så veldig subjektivt. Dessverre lite man får hørt på her i Tromsø, har både Soundgarden og Hifi-Klubben men bare de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir også lyttetrett når det blir for skarpt i toppen. Jeg har ikke så mye å bidra med på høyttalerfronten, for jeg bruker Vienna, men det er over det du skal bruke (sonus faber skal også være litt avslappet).
    Til PCen har jeg Dali Concept 1 som drives av Cambridge Audio A300. For meg blir det for skarpt, og jeg er selv på utkikk etter billig forsterker som er litt mer "laid back". Har hørt litt og lest en del og kommer frem til at både Marantz og NAD er mer tilbakelente og begge lager bra relativt rimelige forsterkere. NAD har mye punch og Marantz åpenhet? :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser på stadig vekk men vanskelig å finne noe, har ikke bestemt meg for noe ennå. Blir sikkert vanskelig å finne noe som spiller engasjerende på lavt volum, med et snev av åpenhet til en vettig pris.

Redd for at det kan bli for kjedelig, liker jo å høre på det meste Får se hva man ender opp med

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Tannoy og er veldig fornøyd med det. Synes du bør skjekke det ut

PS! Ble faktisk litt glad for at jeg leste Tannoy i tråden din.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bygge videre...bygg selv! kiker du litt rundt finner du nok noe interesant

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med effektforsterker i oppsette ditt,kan jo være det hjelper:smile:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Jeg har Tannoy og er veldig fornøyd med det. Synes du bør skjekke det ut

PS! Ble faktisk litt glad for at jeg leste Tannoy i tråden din.
    Tannoy ser jo veldig interesant ut, hadde vært morsomt å kunne hørt de i nærheten av Tromsø.

Sitat Opprinnelig postet av einis
    bygge videre...bygg selv! kiker du litt rundt finner du nok noe interesant
    Man finner altfor mye interesant når man kikker litt rundt, har jo lyst på alt!

Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har du prøvd med effektforsterker i oppsette ditt,kan jo være det hjelper:smile:
    Etter det ble lite musikkavspilling og mest musikk koblet jeg til en Classic 2.0, forferdelig lys i toppen til musikk men var ikke så altfor ille til film.

Var jo på vei til å kjøpe meg RC62, RB61 og RS42 fra salget til Akustisk Bureau, fikk beskjed om at de skulle sende meg info med betaling og frakt. Hørte ikke noe fra de, ikke etter jeg purret etter en uke heller.

Får bruke tiden fremover å se litt, så blir det vell en julegave til meg selv Helst litt før tiden

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med brukt?

da har du jo disse i tromsø med nypris 13 lapper men til en langt mer studentvennlig bruktpris:
    Audio Pro Blue Diamond m/ 10" sub i sort pianolakk - FINN Torget

(ikke hørt disse så kan ikke uttale me om hvordan de høres ut - syns bare de så spennende ut)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivara
    hva med brukt?

da har du jo disse i tromsø med nypris 13 lapper men til en langt mer studentvennlig bruktpris:
    Audio Pro Blue Diamond m/ 10" sub i sort pianolakk - FINN Torget

(ikke hørt disse så kan ikke uttale me om hvordan de høres ut - syns bare de så spennende ut)
    De er meget interesant, spesielt til den prisen. Men passer dessverre ikke på rommet her, sidevegg rimelig nært ved begge høytalerne. Sjekker torget/finn ofte om det er noe brukt i nærheten, er absolutt villig til å kjøpe brukt. Vet forsåvidt hvem som eier de, de er nok grisespilt på fest siden han kjøpte de

Nesten sånn at jeg sikler på en Cambridge 851 og gulvstående Monitor Audio, blir litt mer enn forventet men man klarer det mest utrolige om man vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får tak i en Hegel H200 for en god pris nå, vurderer virkelig Tannoy DC6T. Noen som har hørt de sammens?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var forforsterker og forsterker bestilt! Ble Cyrus XPD Pre v2 og Cyrus X Power, veldig spent på disse. Tok en råsjans da man aldri har hørt Cyrus før, men fikk de til nesten halv pris og veldig bra oppfølgning.

Kan bare anbefale Hordaland HIFI, raske og utfyllende svar hver eneste gang og det ble noen mail frem og tilbake.

Skal høre litt på Dynaudio hjemme når disse kommer, om det ikke står til stil har jeg et par andre kandidater i nærheten og langtlangt borte.

God helg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •