Hegel HD20 - USB eller optisk??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel HD20 - USB eller optisk??

Endte opp med en Hegel HD20 i dag! Bruker den som pre-amp (erstattet Rotel RC-980) med Rotel RB-980. Lydkilden er en PC.

Skulle tro dette var en solid oppgradering fra 980'n?
    Jeg har ikke sammenlignet lyden utover hva jeg kan huske, men jeg ble ikke akkurat slått i bakken. Ser at den skal spilles inn, vil jeg virkelig merke forskjell etter 100(vis) av timer? Lyden er sikkert bedre, men om det er placebo eller ikke kan jeg ikke si noe om.

Skal sies at jeg ikke har "Hi-Fi ører", men oppsettet er mer rydding og teknisk sett er dette ihvertfall mye bedre enn før.
    Mulig jeg bør koble til 980'n igjen og sammenligne litt.

MEN, til spørsmålet:
    Akkurat nå går lyden fra HDMI utgangen på skjermkortet til TV'n (Samsung 8 serie) derfra går lyden optisk videre til Hegel'n(!). Alternativt så kan jeg kjøre lyden gjennom USB. Jeg har testet begge deler og merker at volumet blir vesentlig høyere med HDMI/optisk varianten, men om lyden blir bedre eller dårligere er veldig usikkert.
    Hva ville dere gjort? Vil noe endre seg etter at den er spilt inn? (veldig skeptisk til det)

Ser at jeg egentlig burde bruke coax 1 inngangen for best lyd fra PC. Som kjent har ikke vanlige pc'er slikt, hva burde jeg gjøre? Vil jeg kunne høre forskjell? Og da mener jeg merkbar forskjell
    Hva trenger jeg hvis jeg vil koble PC og Hegel'n sammen med en coax kabel?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har brukt den en del både med USB og COAX 1 direkte fra PC. Jeg liker lyden gjennom COAX bittelitt bedre, om det er placebo eller faktisk bedre lyd vet jeg ikke. Lyden vil ikke endre seg drastisk, den er ganske nøytal og gir ingen spenstig presentasjon av lyden selv om detaljnivået er bra. Kan hende at den ikke er noe for deg, finnes mange gode alternativer der ute du kan teste ut før du ombestemmer deg.

Skulle jeg kjøpt en ny DAC i dag hadde jeg utvilsomt kjøpt Furutech ADL Espirit, jeg har ADL GT40 og elsker den. Vurderer faktisk å kvitte meg med min HD20 og kjøpe Espirit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •