Stereoanlegg stjålet i innbrudd - forsikring. Kvitteringer etc? Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Stereoanlegg stjålet i innbrudd - forsikring. Kvitteringer etc? Hjelp!

Jeg kom hjem i natt til en rundstjålet leilighet, hvor de har brutt seg inn vinduet som ligger på bakkeplan og stjålet alt bortsett fra høyttalere og PC(heldigvis). Jeg bruker If og har en forsikringspakke med reise- ulykke- og innbo i ett.

Jeg er nervøs for hva de kommer til å si om det stjålne utstyret, når jeg ikke har kvitteringer til noen av komponentene? Alt er kjøpt på brukten og det er jo ikke mye man får gjort med det.

Noen som kan snakke av erfaring? Hadde vært veldig fint med litt hjelp her til å roe meg ned.

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, kan forestille meg følelsen med å komme hjem til ribbet hus...
    Hvis du har bilder av anlegget som viser at du har hatt det i huset, vil det vel hjelpe litt, ellers blir det vel å ta runden med de du har kjøpt det av for å klare å legge frem bevis.
    En kompis av meg var ute for at leiligheten brant og klarte å få erstattet alt ved hjelp av bilder på det han ikke hadde kvitteringer på, da de fleste av disse også gikk med i brannen.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bilder av hele anlegget. Det er min måte å bevise hva jeg eier. Har du bilder eller kviteringer så rekker det somregel. Husk og at det blir lagrethos selger hvasom blir solgt til hvem hvis det er et firma som selger det ut, og de su selger det hos fremdeles har sit navn registert i deres register. Du kan kontakte akutuelt firma og få kopi av salgskvitering eller verdivurdering.

men ikke regn med å få mer en utregnet vidresalgsverdi hvis det er snak om HiFi som ikke har vært i salg på en stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er kjipe greier. At ikke folk kan la andre sine ting være i fred :evil:
    Har hørt at det skal holde hvis man har bilder av de tingene som har blitt stjålet.
    Får håpe det ordner seg, og at du får igjen det du skal. Forsikringsselskaper er vel desverre ikke kjent for å være så lette å ha med å gjøre bestandig. Men som IF sier : Don't you worry about a thing så ordner seg nok

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk bilde av forsterkerne som jeg tok for å vise en kompis. Håper ikke de er helt nazi på det og forlanger bilder av alt som har forsvunnet.

Parasound Halo A21, NAD S100, Hegel HD10, nesten helt nytt Samsung 46" LED. Disse er jo ikke så veldig gamle ting, blir interessant å høre hva de sier. De åpner kundeservice'n sin klokka 12..

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Jeg har faktisk bilde av forsterkerne som jeg tok for å vise en kompis. Håper ikke de er helt nazi på det og forlanger bilder av alt som har forsvunnet.

Parasound Halo A21, NAD S100, Hegel HD10, nesten helt nytt Samsung 46" LED. Disse er jo ikke så veldig gamle ting, blir interessant å høre hva de sier. De åpner kundeservice'n sin klokka 12..
    Hold oss informert!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble frastjålet rubbel og bit, utenom kablene, for noen år siden. Hadde kvittering på mye av det. Noen av kvitteringene fikk jeg av butikker. Noe ble bevis med bilder og noe tok de på at jeg snakket sant om alt utstyret.
    La frem så mye som mulig når jeg sendte inn saken.

De tok avslag på en del av det pga alder. Forsikringsselskapet var svært medgjørlige. Jeg tok kontakt med en butikk og fikk en god kvantumsrabatt der. Forsikringsselkapet gikk god for summen og betalte direkte til butikken.
    Jeg tapte ca 50.000 kr av ca nysum på 150.000, men kvantumsrabatten + la mellom noe selv gjorde at jeg ikke kom så galt ut av det likevel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •