Hvordan få best lyd fra pc.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få best lyd fra pc.

kasserte nettop et defekt internt lydkort. kjører nå HDMI fra skjermkortet (GTX 480) til forsterkeren (VSX-921).
    dette var en god og meget ryddig løsning, og det funker bra til 5.1 oppsettet (German maestro linea heidelberg), men er intressert i å få best mulig lyd (musikk i stereo) med det oppsettet jeg har.

Hva er beste løsning av alle de alternativene man har ang PC ?

HDMI, optisk, lydkort + DAC ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dac

Hei, jeg mener Dac kan være en god invistering i ditt tilfelle.

Den erstatter lydkortet som er i pc, tv, Etc. (kommer an på hvordan en kobler den)

Pc - Usb - Dac.
    (invistering i lydkort i Pc treng ikke vis en har Dac)

Jeg bestemte meg får å invistere i en Dac for 1 år siden da jeg ikke var serlig imponert av lyden mellom Laptopp og stereoen gjennom Phono utgang.

Hang on (two fingers)
    René

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wee323
    kasserte nettop et defekt internt lydkort. kjører nå HDMI fra skjermkortet (GTX 480) til forsterkeren (VSX-921).
    dette var en god og meget ryddig løsning, og det funker bra til 5.1 oppsettet (German maestro linea heidelberg), men er intressert i å få best mulig lyd (musikk i stereo) med det oppsettet jeg har.

Hva er beste løsning av alle de alternativene man har ang PC ?

HDMI, optisk, lydkort + DAC ?
    HDMI som du bruker er helt kurant å bruke faktisk - både til stereo og multikanals lyd!

Da benytter du receiverens innebygde DAC,og det er den er av helt grei kvalitet !
    Skal du bruke en ekstern dac (tvilsomt om det er verdt det),så forutsetter det hvertfall at du bruker "pure direct" lydmodus , med de begrensinger det fører med seg ! Dvs ingen sub og ingen romkorreksjon !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at du vil ha bedre lyd med det oppsettet du har. Jeg vil anta at det utelukker innkjøp av noe mer utstyr utover det du nevner.

Som Torolan skriver så har du en DAC i receiveren din, som i de fleste tilfeller er god nok. Har du forsøkt å skru på "pure direct" på receiveren din?

Det er selvfølgelig mulig å låne seg en USB-dac og se om det gir noe bedre lyd, men personlig hadde ikke jeg brukt penger på en DAC, da man gjerne må ut med noen tusenlapper for å få noe muligens gir deg en bedre lytteopplevelse.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv akkurat innvistert i en Hegel HD2. Rimelig og god DAC.
    Hegel HD2 DAC D/A-konverter - Sort
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god DAC.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, hadde ikke tenkt å invistere i mer utstyr nei. lurter bare på hva som evt var den beste løsningen.
    hva gjør "pure direct" funksjonen ?
    skal ikke "klage" over lyden, spiller meget bra

virker som måten det er satt opp nå er optimalt iht svar.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar siden du sier PC at du er i Windows-verden. En potensielt stor kilde til støy/interferens er Windows' interne lydmikser. Dette gjelder også for Windows 7. I steden for å bruke penger på - enda en - lydburke, ville jeg ha brukt tid på å sette opp lyden fra PC'en tilnærmet "bitperfect". Da må du kjøre lyden utenom lydmikseren innebygget i Windows. Pure Direct i receiver betyr nada når det den blir matet med av signal har blitt tuklet med (gain, AD, DA) av M$.

En guide på hvordan du gjør det ved hjelp av foobar (gratis mediaspiller) og WASAPI drivere finner du her:
    HOW TO...Setup Foobar2000 to use WASAPI | whathifi.com

Mer generell snacks om WASAPI og PC-lyd:
    Optimising Windows Audio Playback | whathifi.com

Dette er ikke så komplisert som det høres ut som, og det trengs bare å gjøres en gang.

EDIT: Just for good measure, knutihns rippe/brenne/kopiere digitalmusikktråd - http://avforum.no/forum/generelt-aud...re-guiden.html

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Pure Direct i receiver betyr nada når det den blir matet med av signal har blitt tuklet med (gain, AD, DA) av M$.
    Siden du nevner det, så MÅ vi jo alle nyte denne her:

[YOUTUBE]nfqEcG7EZMo[/YOUTUBE]

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0