Betale full pris for utstillingsmodell?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Betale full pris for utstillingsmodell?

Hei

Jeg solgte min gamle XTZ forsterker og trengte derfor en ny. Jeg har lenge vurdert forsterkerbytte. På mine lokale elkjøp butikk hadde de en Marantz PM K1 Pearl Lite. Jeg har lenge lyst til å prøve Marantz. Med 30 dagers returrett er ikke det noe problem. De hadde selvfølgelig ikke på lager, så jeg fikk kjøpe utstillingsmodell.
    Jeg må si at jeg liker forsterkeren veldig godt, og liker lyden.
    Jeg kunne godt tenke meg å beholde forsterkeren. Men...
    Jeg betalte full pris. Er ikke det vanlig å få litt avslag når man kjøper utstillingsmodellen? Jeg fikk ikke med eska da de hadde kastet den. Dette gjør det vanskelig hvis jeg eventuell skal selge senere. Jeg vurderer derfor å returnere den, og se etter noe brukt. Jeg har jo kjøpt en brukt forsterker til full pris... Hva synes dere?

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lever den tilbake på 30-dagers returretten, og si at etter litt grubling synes du ikke det var greit å betale full pris for en utstillingsmodell, og hvertfall ikke når du ikke får med eska engang.

Jeg blir overrasket hvis de ikke gir deg rabatt i form av penger tilbake.

I verste fall leverer du den tilbake, og sender den mest breikjefta kompisen din neste dag for å kjøpe den, selvfølgelig til sterkt rabattert pris, siden det er en demo8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på samme forsterker å fikk 2 k i avslag da jeg sa de ikke kunne ta full pris for en utstillingsmoell vel !? Tilbudet sto til dagen etterpå, men det ble ikke kjøp for min del.

En får ofte ikke noe om en ikke spørr, eller er litt freidig.

Edit : Hvordan matcher så denne til dine SA mantra ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Hei

Jeg solgte min gamle XTZ forsterker og trengte derfor en ny. Jeg har lenge vurdert forsterkerbytte. På mine lokale elkjøp butikk hadde de en Marantz PM K1 Pearl Lite. Jeg har lenge lyst til å prøve Marantz. Med 30 dagers returrett er ikke det noe problem. De hadde selvfølgelig ikke på lager, så jeg fikk kjøpe utstillingsmodell.
    Jeg må si at jeg liker forsterkeren veldig godt, og liker lyden.
    Jeg kunne godt tenke meg å beholde forsterkeren. Men...
    Jeg betalte full pris. Er ikke det vanlig å få litt avslag når man kjøper utstillingsmodellen? Jeg fikk ikke med eska da de hadde kastet den. Dette gjør det vanskelig hvis jeg eventuell skal selge senere. Jeg vurderer derfor å returnere den, og se etter noe brukt. Jeg har jo kjøpt en brukt forsterker til full pris... Hva synes dere?

Her er det bare og "forlange" det er heilt normat og få rabatt på demovarerder, her er det bare elkjøp\selgern som skal få mest for varen vare ta den tilbake og sei du syns det er super forsterker men syns det er litt for mye og betale for en demo vare

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min yamaha rxv2067 på elkjøp ifjor. Nypris da ca 13000,-. Fikk Demo`n for 5000,-

Kjøpte Fazon F5 demo modell til 15 % rabatt på hifiklubben forrige uke...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Så på samme forsterker å fikk 2 k i avslag da jeg sa de ikke kunne ta full pris for en utstillingsmoell vel !? Tilbudet sto til dagen etterpå, men det ble ikke kjøp for min del.

En får ofte ikke noe om en ikke spørr, eller er litt freidig.

Edit : Hvordan matcher så denne til dine SA mantra ?
    Synes den er fantastisk. Har ikke mye å sammenligne med, men har prøvd XTZ og Lyngdorf TDAI2200 på Mantra. Jeg har lest at det er begrenset bass i tester av Marantz, men synes den spiller mye bedre en XTZ. Testen også forsterkeren på mine gamle Klipsch F1 og ble skikkelig imponert. Spesielt over dypbassen.
    Marantz forsterkeren veier mye mindre enn XTZ, er oppgitt til 70W (mot XTZ 180W) og er fysisk mindre. Den blir nesten ikke varm og spiller både høyere og klarere med skikkelig bass, enn XTZ gjorde. Høyttalerterminalene tar ikke bananplugger, derfor får jeg ikke benyttet de dyre Xindac høyttalerkablene mine, og bruker nå vanlige høyttalerkabler fra elkjøp. Som kilde bruker jeg Hegel HD11 koblet til med RCA, da forsterkeren ikke har balansert inngang. Uansett med billige kabler ble det en stor lydmessig oppgrading. Blir nok å ha denne i 30 dager å levere inn. Drømmen er Marantz PM-11S2. Den er nok littegrann utenfor budsjett akkurat nå.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uakseptabelt å betale full pris! Jeg syns hifi klubben ikke er billig nok på utstillings modelene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at du har 30 dagers returrett på denne? Jeg var på Elkjøp og kjøpte en utstillingsmodell selv på mandag, fikk for øvrig 1000 kr i avslag (kostet egentlig 4000 kr). På kvitteringen min står det at 30 dagers returrett ikke gjelder pga at det er utstillingsvare.

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg Kjøpte/lånte høyttalere fra elkøp så gjalds det selv om det var utstillings modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den er fantastisk. Har ikke mye å sammenligne med, men har prøvd XTZ og Lyngdorf TDAI2200 på Mantra. Jeg har lest at det er begrenset bass i tester av Marantz, men synes den spiller mye bedre en XTZ. Testen også forsterkeren på mine gamle Klipsch F1 og ble skikkelig imponert. Spesielt over dypbassen.
    Marantz forsterkeren veier mye mindre enn XTZ, er oppgitt til 70W (mot XTZ 180W) og er fysisk mindre. Den blir nesten ikke varm og spiller både høyere og klarere med skikkelig bass, enn XTZ gjorde. Høyttalerterminalene tar ikke bananplugger, derfor får jeg ikke benyttet de dyre Xindac høyttalerkablene mine, og bruker nå vanlige høyttalerkabler fra elkjøp. Som kilde bruker jeg Hegel HD11 koblet til med RCA, da forsterkeren ikke har balansert inngang. Uansett med billige kabler ble det en stor lydmessig oppgrading. Blir nok å ha denne i 30 dager å levere inn. Drømmen er Marantz PM-11S2. Den er nok littegrann utenfor budsjett akkurat nå.
    Er du sikker på at den ikke tar bananplugger? Jeg mener da bestemt å ha sett at det går fint. Mulig det sitter noen "propper" i hullene i høyttalerterminalene du må nappe ut først?

Ellers er det vel ikke vanlig at man betaler full pris på en utstillings modell nei...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

det er kanskje ikke en veldig hemmelighet at jeg har en viss bransjetilhørighet.

Etter å ha jobbe i ett par forskjellige butikker har jeg selv en rutine på hvordan jeg selger utstillingsvarer.

1. Om du som kunde kjøper utstilling, fordi det er bestillingsvare. Da gir jeg ikke rabatt, da jeg må kjøpe inn en ny og sette i utstilling. Dog får du muligheten til å låne utstillingen til ny vare kommer.

2. Jeg gir ikke rabatt på utstillingsvare om du ikke spør.
    3. Jeg gir ikke rabatt på utstillingsvare om jeg allerede har den beste prisen på varen jeg skal selge. Husk utstillings-varen har full garanti, iallefall de stedene jeg har jobbet.
    4. Jeg gir vesentlig høyere avslag på hjemmekinoutstyr, da dette foreldes hurtigere enn stereoutstyr.

=)

Syntes du forresten det var nok kraft i Marantzen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Hei

det er kanskje ikke en veldig hemmelighet at jeg har en viss bransjetilhørighet.

Etter å ha jobbe i ett par forskjellige butikker har jeg selv en rutine på hvordan jeg selger utstillingsvarer.

1. Om du som kunde kjøper utstilling, fordi det er bestillingsvare. Da gir jeg ikke rabatt, da jeg må kjøpe inn en ny og sette i utstilling. Dog får du muligheten til å låne utstillingen til ny vare kommer.

2. Jeg gir ikke rabatt på utstillingsvare om du ikke spør.
    3. Jeg gir ikke rabatt på utstillingsvare om jeg allerede har den beste prisen på varen jeg skal selge. Husk utstillings-varen har full garanti, iallefall de stedene jeg har jobbet.
    4. Jeg gir vesentlig høyere avslag på hjemmekinoutstyr, da dette foreldes hurtigere enn stereoutstyr.

=)

Syntes du forresten det var nok kraft i Marantzen?
    Hvis en utstillingsvare selges til full pris bør den jo vitterlig leveres komplett også, dvs alt av emballasje osv bør være med. Jeg har omsatt en del på bruktmarkedet opp gjennom årene og har merket at originalemballasje er en ting som trekker i positiv retning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haber
    Hvis en utstillingsvare selges til full pris bør den jo vitterlig leveres komplett også, dvs alt av emballasje osv bør være med. Jeg har omsatt en del på bruktmarkedet opp gjennom årene og har merket at originalemballasje er en ting som trekker i positiv retning.
    Om du får valgmuligheten, vent i 2 dager på ny vare komplett i eske. Eller ta utstillingen som den står til fullpris. Så er det vitterlig opp til den enkelte å ta stilling til det selv.

Om det derimot faktisk er en b-vare. En gammel vare som ikke kommer inn igjen kan man få en hyggelig pris.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man synes det er greit å betale full pris på en utstillingsvare får jo være opp til hver enkelt å avgjøre der og da. Selv velger jeg da heller å stå over det kjøper. Er ikke emballasje med hadde jeg uansett ikke kjøpt varen da det er uhyre tungvindt om den skal selges videre senere.
    At Elkjøp kaster eskene finner jeg merkelig. Det kan jo ikke gagne senere salg for dem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg hadde i alle fall aldri betalt full pris for utstillingsvare utan embalasje. Gjer meg normalt ingenting, men kjøper ikkje utan såpass rebatt at eg er nøgd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Om du får valgmuligheten, vent i 2 dager på ny vare komplett i eske. Eller ta utstillingen som den står til fullpris. Så er det vitterlig opp til den enkelte å ta stilling til det selv.

Om det derimot faktisk er en b-vare. En gammel vare som ikke kommer inn igjen kan man få en hyggelig pris.

Ja, selvsagt, det er jo helt frivillig om man vil kjøpe en utstillingmodell i det hele tatt, og evt om man vil kjøpe den til full pris. Jeg har aldri kjøpt en utstillingsmodell til full pris, og kommer neppe til å gjøre det heller . Men, det er meg, andre gjør som de vil

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av haber
    Ja, selvsagt, det er jo helt frivillig om man vil kjøpe en utstillingmodell i det hele tatt, og evt om man vil kjøpe den til full pris. Jeg har aldri kjøpt en utstillingsmodell til full pris, og kommer neppe til å gjøre det heller . Men, det er meg, andre gjør som de vil
    Jeg har heller aldri selv handlet utstillingsvare til fullpris.

Bare setter scenarioet der noen ønsker å handle utstilling, fordi de ikke klarer å vente til varen kommer på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har muligheten til å kjøpe storebror, PM-K1 Pearl til ca 15.000,-
    Denne er brukt 6 måneder. Med emballasje. Er det stor forskjell mellom denne og Lite tro? Ny koster jo denne 24900,-
    Vurderer å kjøpe den når jeg får lønning, og levere inn Lite. Ja, selger bekreftet at returretten gjaldt, selv om det var utstillingsvare.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerterminalene tar ikke bananplugger, derfor får jeg ikke benyttet de dyre Xindac høyttalerkablene mine, og bruker nå vanlige høyttalerkabler fra elkjøp.
    Hei! Ville bare informere om at terminalene tar bananplugger. Problemet er at det er et hekkan å få ut beskyttelsestuppene. Du må dytte ut de tuppene fra innsiden og ut. Først vrir du terminalene slik at de går maksimalt ut, deretter stikker du et flat skrujern inn i hullet fra siden, og så må du klare å få dyttet tuppen ut fra innsiden. Når du har en følelese at du har fått t il å dytte den litt, men du vrir terminalen tilbake, for å så dra tuppen ut med tang fra utsiden.

Håper du forstod, det tok laaaang tid før jeg skjønte det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Hei! Ville bare informere om at terminalene tar bananplugger. Problemet er at det er et hekkan å få ut beskyttelsestuppene. Du må dytte ut de tuppene fra innsiden og ut. Først vrir du terminalene slik at de går maksimalt ut, deretter stikker du et flat skrujern inn i hullet fra siden, og så må du klare å få dyttet tuppen ut fra innsiden. Når du har en følelese at du har fått t il å dytte den litt, men du vrir terminalen tilbake, for å så dra tuppen ut med tang fra utsiden.

Håper du forstod, det tok laaaang tid før jeg skjønte det.
    På mange forsterkere borrer man et lite hull i pluggen, skrur inn en skrue, og napper den ut. Mange har et lite hull i pluggen allerede.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •