RCA-veksler som går andre veien?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RCA-veksler som går andre veien?

Hei

Jeg trenger en RCA-veksler hvor jeg kan koble til én inngang, og velge mellom to utganger, slik at jeg kan velge hvor jeg skal "sende" signalet. Bor i Oslo, men kan vel bestille på nett også. I utgangspunktet ville jeg trodd den saken som Clas Ohlson selger skulle duge, selv om den (og alt annet jeg finner) er oppgitt som flere innganger og én utgang, altså motsatt av det jeg trenger. Det skulle jo duge med bare en passiv, mekanisk bryter som velger hvilken ledning som har elektrisk kontakt. Men ifølge "eksperten" til Clas Ohlson, går visst ikke det:

RCA-veksler | Clas Ohlson

(trykk på "eksperten svarer"). Han sier at "inngangene kan kun brukes som innganger, strømmen går bare en vei". Jeg skjønner ikke dette, men la gå. Når det gjelder resten av svaret hans er det ikke relevant for meg, jeg skal bruke den til line-level signaler.

Det trenger ikke være RCA, det kan også være 1/4" mono-jack-tilkoblinger. Da går det vel kanskje også å bruke en boks med stereo-jack, og bare putte inn mono-jack plugger?

Uansett: Jeg vil ha én lydkilde, og velge mellom flere "mottagere" av denne lyden. Jeg trenger kun to utganger.

Forøvrig, hvis noen har en av Clas Ohlsons vekslere, og har prøvd eller kan tenke seg å prøve den motsatt vei hadde det vært veldig hyggelig.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok en eller flere dioder inni der som bare sender en vei, derfor kan de ikke brukes begge veier
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne vil vel funke til ditt bruk:
    1 In 4 Out 3 RCA Audio Video AV DVD PS3 HDTV Game Splitter | eBay
    Men du kommer vel like langt med 2 Y-kabler, ettersom den ikke "veksler"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke sett innmaten i den veksleren fra Clas Ohlson, men er villig til å sette noen kroner på at den kan fungere slik du vil. Ser ikke for meg at det er noen form for elektronikk der inne som bestemmer "hvilken vei strømmen skal gå". Den har ingen tilkobling av ekstern spenning som jeg ser, er rimelig sikker på at dette er en ren mekanisk sak som veksler mellom de forskjellige inngangene og toil utgangen, og som vil funger utmerket motsatt vei.

Denne vil kanskje være "god nok" til det du skal bruke den til? RCA-veksler | Clas Ohlson
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpa, folkens. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre, kanskje jeg skal skru sammen min egen boks, med deler fra Elfa. Jeg trenger nemlig forskjellige typer anslutninger: Jack + phono. Ellers må jeg kjøpe adaptere i tillegg. Men jeg tipper Clas Ohlson-dingsen bør virke. Får se hva jeg gjør. Takk takk!

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dioder kan det jo ikke være. Audio er velkselstrøm, dioder ville fullstendig ødelegge signalet.
    Pussig med det "ekspertsvaret". Ville tro at dette bare er en mekanisk bryter.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Dioder kan det jo ikke være. Audio er velkselstrøm, dioder ville fullstendig ødelegge signalet.
    Pussig med det "ekspertsvaret". Ville tro at dette bare er en mekanisk bryter.
    lenge siden jeg gikk på elektro, så husker muligens feil.
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •