Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 216
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg?

Fikk ideen til denne trådens tema igår kveld, når jeg satt og hørte musikk på anlegget i ro og fred sammen med en god kompis som var innom. Springsteens live utgivelse satt som en kule, og jeg fikk flere tanker rundt hva som gjør at jeg er stolt av mitt eget oppsett. Fikk forskjellige tanker, både rundt det lydmessige og rundt det estetiske/tekniske. Hva prioriterer man når det gjelder kvaliteter i lyden? Hva gjør deg glad i hverdagen med anlegget ditt?

Spørsmålet mitt til deg blir da som følger av trådstartens overskrift: Hva er du aller mest kry av (eventuelt hvilke egenskaper setter du mest pris på)når det gjelder eget anlegg?Så da blir dette forhåpentligvis en interessant informasjons og meningsutvekslingstråd hvor man får mer innsikt i hva de enkelte AVforummedlemmer setter pris på hos anlegget sitt Vi trenger en god stemning tråd nå etter rabalderet i Klipschtråden

Får begynne med meg selv og jeg er aller mest stolt av den utrolige vokalgjengivelsen FST mellomtonen fra mine CM7 gir parret med Marantz forsterkeren min.

Estetisk så er det utseende på forsterkeren som jeg setter mest pris på. Et smykke! Ved fremtidig oppgradering på forsterkerfronten fatter jeg ikke hvordan jeg skal greie å matche utseende på PM15S1

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tråd.

Det jeg setter pris på når jegkjøper meg høyttalere, så er det hvor skarp diskanten er. Jeg tester gjærne på flere forsterkere. Har selv tatt med meg egen forsterker før jeg har kjøpt. Sånn at jeg vet hva som passer best sammen med mitt eget elektronikk. Når det kommer til bassen, så ser jeg helst at den går litt dypt. Gjærne dypt uten subwoofer i tillegg. Det var en av grunnene til at jeg valgte nettopp mine Revolution R3. Mellomtonen er jeg også litt avhengig av. Har merka ved flere høyttalere (og subber) at det tar med seg ting som jeg føler ikke skal være der sammen med feks. Pink Floyd.

Når det kommer til "prylare" i mitt eget system, så er det hvor godt frontene (Tannoy Revolution R3) leverer. Dette er høyttalere jeg har hatt rundt 2 år nå, og kommer ikke til å bli bytta med det første. Er fullstendig klar over at dette ikke er høyttalere til en sky høy pris, men er mest fornøyd med de. Er også imponert over hva Yamaha-en klarer å gi de. (har ikke testa det i større rom). Synes den klarer seg svært bra sammen med tungdrevne fronter og litt mindre bakhøyttalere.
    Da er jeg altså mest fornøyd med frontene.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg elsker hvor steril og klar lyd det kommer ifra mine B&W 805D, men også dynamikken som gir meg ofte gåsehud når jeg koser meg med fks soundtracks ifra diverse filmer.

En ligger å slapper av og det er engasjerende og detaljrikt, og når en ikke trodde det skulle bli mer lyd og gøy så bare eksploderer det i forskjellige instrumenter rundt meg....

Er veldig glad i høyttalerne mine, og dem er sååå pene

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At jeg har punch, dypbass, rytmisk og engasjerende spillestil, og det helt uten Klipsch
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utsende på B&w CM9ène mine og ikke minst lyden

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At bokhylden er fyldt med bøker og ikke cd`er.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    subben, eller receiveren hos meg
    xtz 12.18 ice og Yamaha RX-1067.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    og det helt uten Klipsch

Hehe! Den likte jeg!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fornøyd med alt, men penest og gjevest er vel XTZ stativhøytalerne med båndiskant. Nydelig lyd for prisen.

Ellers liker jeg Denon blurayspilleren godt Denon dbp 2010, den brukes kombinert som CD spiller og bluray/dvd avspiller. Spiller med meget ren og god lyd særlig i pure direct. Ellers liker jeg godt også XTZ effekten og at den har valg mellom A og AB forsterkning.

Yamaha Rxv 1900 begynner å bli gammel, men det er først de siste par årene med effekt at jeg virkelig har fått dreis på musikklytting i pure direct.

Ellers pga dårlig råd og mer ønske om stereo, så er det trolig at jeg selger kinodelen og fokuserer mer på XTZ i stereo.

Vi får se hva som skjer....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Estetisk må det vera at eg la høgtalarkablane til alle surroundane skjult når eg pussa opp rommet. I tillegg syns eg surroundhøgtalarane mine (RS-62) er ganske pene. Eg likar halvsirkelformen, og dei gir meg litt følelse av gamal kinosal av ein eller anna grunn.

Men det eg liker aller best med anlegget mitt, er at eg gliser når eg tenkjer på det

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest fornøyd med stereo oppsettet med MCD301, RB1090 og ikke minst IMF RSPM MKIV. Med gode innspillinger, gjerne på SACD, fremstår dette oppsettet som en svært god match. Dette er ikke et anlegg som kamuflerer/unnskylder halvdårlige innspillinger, så de er det bare å styre unna. Det er vel dessverre ikke mange som har hørt disse formidable transmisjonslinje høyttalerne, synd at produksjonen opphørte i sin tid.

Merket forøvrig stor forskjell på lydmessig autoritet da jeg oppgraderte fra en hundrewatter til RB1090'en med 2x380 watt.

Og når det gjelder kilde så er det jo bare McIntosh som er Mcintosh. Med variable utganger kan signalet kjøres rett til effekt trinnet og unngår veien om preamp.
    Med tiden kan det muligens tenkes at jeg oppgraderer på forsterkersiden til en McIntosh poweramp.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'Uendelig' Headroom og dynamikk.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Livefølelsen og den enorme dynamikken.
    Kjenner pulsen øker, får jeg skrur opp volumet, bare i respekt for hva komboen serverer uten anstrengelser 8-)

Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    At jeg har punch, dypbass, rytmisk og engasjerende spillestil, og det helt uten Klipsch
    Jeg synes slike sleivspark er helt unødvendige, spesielt med tanke på at TS prøver å starte en tråd med god stemning. Flåsete kommenterer kan man fortsette med i chitchat-trådene ;-)
    Her er vel poenget å dra frem hva man selv besitter og setter pris på. Jeg kan ikke se at om du er fornøyd uten Klipsch har noe med saken å gjøre.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Mest fornøyd med stereo oppsettet med MCD301, RB1090 og ikke minst IMF RSPM MKIV. Med gode innspillinger, gjerne på SACD, fremstår dette oppsettet som en svært god match. Dette er ikke et anlegg som kamuflerer/unnskylder halvdårlige innspillinger, så de er det bare å styre unna. Det er vel dessverre ikke mange som har hørt disse formidable transmisjonslinje høyttalerne, synd at produksjonen opphørte i sin tid.

Merket forøvrig stor forskjell på lydmessig autoritet da jeg oppgraderte fra en hundrewatter til RB1090'en med 2x380 watt.

Og når det gjelder kilde så er det jo bare McIntosh som er Mcintosh. Med variable utganger kan signalet kjøres rett til effekt trinnet og unngår veien om preamp.
    Med tiden kan det muligens tenkes at jeg oppgraderer på forsterkersiden til en McIntosh poweramp.

Høres spennende ut utifra dine beskrivelser Kan du beskrive mer hva du mener med kun Mcintosh er Mcintosh? (For en som er lite bevandret i dette merkets verden).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange som er innom spør hva som er rosinen i pølsa og hvilket komponent/ledd jeg verdsetter høyest. Fryktelig vanskelig å svare på.
    Gjester synes at senteren er den mest brutale estetisk og vekker mest oppsikt siden denne er meget stor.

Selv synes jeg at det er vanskelig å velge, men synes nok at det er lyden og designet i frontene som står høyest.

Slenger også med et bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Høres spennende ut utifra dine beskrivelser Kan du beskrive mer hva du mener med kun Mcintosh er Mcintosh? (For en som er lite bevandret i dette merkets verden).
    Sikkert at de har en herlig særegen klang med et FETT design :-) Jeg også vil ha en vakker dag :-)

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det kommer lyd
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    At det kommer lyd
    +1!

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er enkelt hvis man skal følge tittelen i tråden.

Selvølgelig madammen som bærer over med hobbyen og lar meg holde på selv om store tunge ting kommer inn døren.

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp solgt alt, men har kjøpt meg 46" Samsung LED (8000-serien) og Xbox. Så er vel de to tinga jeg er mest fornøyd med :P Ungkar uten hifi :-(

Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •