Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 216
    Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er nok mest fornøyd med mengde godlyd jeg har fått for pengene jeg har brukt.

Har gått ned en del kroner i oppsettet, men føler alikevel at jeg har det jeg trenger til å kunne oppleve noen hyggelige timer med musikk.

Jeg er også meget positivt overrasket på samspillet mellom Auidovector M3 Avantgarde og McIntosh Ma6300. Dette er nok den kombinasjonen av forsterker og høyttalere som jeg har hatt som har passet best sammen.

Jeg er også meget fornøyd med allsidigheten på dette systemet, spiller ingen rolle hva musikk sjanger som spiller, jeg kan sitte og kose meg uansett.

Når oppgraderingsspøkelset kommer så er det nok større McIntosh som kommer inn.

Forresten, en meget hyggelig tråd dette her. Bra å se at det er mange som er fornøyde med hva de får ut av denne "galskapen"
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Heftige monoblokker og høyttalere. Er det 2x10" i disse?
    2x8" 1x7" og 1x1,25" pr høyttaler

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Særs godt fornøyd med at som samler av gammelt norsk audiomateriell,så kan jeg bruke noe av samlingen til å bevise at lyd generellt dessverre IKKE har blitt bedre. Vel-god lyd har aldri kunnet anskaffes så billig som nå,men hva betyr det; så lenge de langt fleste av de som skal bære kunnskapen videre,har som sitt best lydgivende redskap,en Ipod,el lign! I og med.samlingen, så står det hele tiden et fullblods Tandberg 3000 anlegg her,og de "litt" yngre som hører det er ganske forbauset! - Over hvor bra lyd det kan finnes i slike dinosauristiske saker.. Bare såå synd at det ikke kan bæres rundt overalt!
    Nå finnes det mye som er minst like bra,og bedre,om man vil betale for det.Det er ikke det!
    Men,bortsett fra at jeg er strålende fornøyd med gammel Tandberg ( 2 stk brokoplede 3026A eff,3028A pre,TL-SM (høytt),så lurer jeg litt på hvordan dette skal gå med tiden.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ulfsn
    Særs godt fornøyd med at som samler av gammelt norsk audiomateriell,så kan jeg bruke noe av samlingen til å bevise at lyd generellt dessverre IKKE har blitt bedre. Vel-god lyd har aldri kunnet anskaffes så billig som nå,men hva betyr det; så lenge de langt fleste av de som skal bære kunnskapen videre,har som sitt best lydgivende redskap,en Ipod,el lign! I og med.samlingen, så står det hele tiden et fullblods Tandberg 3000 anlegg her,og de "litt" yngre som hører det er ganske forbauset! - Over hvor bra lyd det kan finnes i slike dinosauristiske saker.. Bare såå synd at det ikke kan bæres rundt overalt!
    Nå finnes det mye som er minst like bra,og bedre,om man vil betale for det.Det er ikke det!
    Men,bortsett fra at jeg er strålende fornøyd med gammel Tandberg ( 2 stk brokoplede 3026A eff,3028A pre,TL-SM (høytt),så lurer jeg litt på hvordan dette skal gå med tiden.
    Du har nok et poeng når det gjelder hette -og luefolk og deres definisjon på hva som er god nok lyd (gratis).

Men lydkvaliteten på komponentene har blitt dramatisk forbedret de siste 20 år. Det er det ingen tvil om. 20 år gammel hifi er stort sett huff huff, selv om det nok finnes ekstreme rigger som fremdeles låter bra.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sier meg at du har svært liten erfaring med eldre hifiutstyr.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Audiomur]Noe sier meg at du har svært liten erfaring med eldre hifiutstyr.[/QUOTE

Fordi - alment tilgjengelig utstyr låt like bra for 20-35 år siden?

Niks, det som kostet ei årslønn for 30 år siden, låter slett ikke bra i dag. Tandberg er nostalgi - og Nikko, Hitachi, Denon osv. Verden går videre, heldigvis. Casetter låter crap.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri sett denne tråden før, men overskriften skulle vel si det meste...
    Det jeg er mest stolt av med eget anlegg, er at jeg ikke orker å se etter den minste fiseting som kanskje ville ha forbedret anlegget noen få prosent!
    Jeg har hva jeg har, og nyter musikken, ikke den evige søken etter "feil"!
    Been there, done that!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar opp denne hyggelige tråden igjen, etter et par dager med heftig og tildels usaklig kabeldebatt

Cambridge 751 BD spiller. Trenger jeg si mer? For et bilde denne spilleren gir, og for en lyd, samme hva slags plater du forer den med.Selve definisjonen på eierglede! I am in loooovee

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Drar opp denne hyggelige tråden igjen, etter et par dager med heftig og tildels usaklig kabeldebatt

Cambridge 751 BD spiller. Trenger jeg si mer? For et bilde denne spilleren gir, og for en lyd, samme hva slags plater du forer den med.Selve definisjonen på eierglede! I am in loooovee
    Den spilleren er svært så kompetent med det den gjør, ja
    Spiller alle plater jeg kaster etter den.:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve perlen i systemet mitt er nok Squeezebox-nettverket mitt og dens muligheter.

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mest fornøyd med at jeg er fornøyd med lyden! Ikke perfekt naturligvis men innenfor mine gitte rammer så er jeg godt fornøyd.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mest fornøyd med høyttalerkablene mine....

Neida, det er nok mine kjære Hifiman HE-500 som er kronjuvelen i stua nå, ingenting er som å ligge horisentalt i sofaen, for alltid i sweetspot og bare nyte tonene som strømmer ut av disse.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er utrolig fornøyd med at jeg har bygget alle mine høyttalere selv. 5 stk Dynabel Exact + Dynabel Seas Roy sub låter dessuten fantastisk når de fores med signal fra en bjønnsterk Sherbourn PA 5-200.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mest stolt av at min "bedre halvdel" etterhvert innrømmer at min hobby med lyd og bilde er noe også hun setter pris på
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke akkurat stolt av anlegget men er fornøyd med kvaliteten på det og hva jeg har klart å bygge opp i løpet av kort tid med å kjøpe brukte komponenter. Er spesielt fornøyd med anskaffelsen og følelsen ved å få tak i Helicon 800mk2 til en særdeles overkommelig pris.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine Martin Logan SUMMIT!! En smilebånd trekker hver gang jeg ser dem...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott initiativ og hyggelig tråd! :-D

Jeg prioriterer vinylutgivelser - ikke kun av lydmessige årsaker, men også av andre estetiske grunner. Mange titler er opprinnelig utgitte som helstøpte verk, der visuelle, taktile og auditive virkemidler utgjør verkenes kunstneriske uttrykk. Musikkhistorien omfatter et eventyr av fine vinylutgivelser, og jeg er særlig glad i LP-formatet.

CD-utgivelser kommer på en solid andreplass på prioriteringslisten. Det finnes mange interessante titler som først ble utgitte som CD, evt. som både CD og vinyl. En god del CDer er helstøpte, originale utgivelser, men de kunstneriske virkemidlene skiller seg noe fra vinylens. Grunnen til at CD likevel stiller bak vinyl, på tross av at CD i og for seg kan være supert, er at jeg har funnet færre interessante utgivelser på CD enn hva jeg har funnet på vinyl. Dette har med både musikkhistoriske og personlige grunner å gjøre. CD er et yngre medium enn vinyl, både musikkhistorisk sett og i min personlige historie som musikkentusiast. Det finnes dessuten mange mislykkede oversettelser til CD fra opprinnelig vinyl, med simple nedskaleringer og fargefordreininger av bilder og tekst, samt hard komprimering og skjødesløs mastring av lydspor - rått og brutalt pakket inn i sprø og guffen plast. Slik mishandling av i utgangspunktet fine ting er mildt sagt ikke akkurat oppløftende, så en del investering av tid og penger gjør jeg for å skaffe meg vinyl i stedet for CD. Jeg er dog slett ikke ikke fanatisk og kompromissløs. Er den originale vinylen urimelig kostbar slår jeg meg midlertidig til tåls med en kjipere erstatning. Det samme gjelder for så vidt ulike pressinger og reutgivelser av vinyl.

På tredjeplass kommer utgivelser som er utgitte kun som digitale filer. Det vil si innspillinger som hverken er å få på vinyl eller CD. Det meste er rå konsertopptak som det fra kunstnerisk hold aldri har vært meningen å bearbeide noe videre. Disse konsertopptakene er i og for seg ikke så veldig viktige for meg. De fungerer snarere som en hjelp til utvidelse av horisonten, eller som et arkiv, men dette er likevel vesentlig mer interessant enn Spotify, YouTube og andre adresser på Internett hvor jeg kan finne tilfeldige og anonymt sammenraskede biblioteker av digitale filer.

På fjerdeplass kommer filmer på DVD. Jeg er bare sånn måtelig interessert i film på TV. Jeg foretrekker film på kino, men det er her oppgraderingsspøkelset lurer i bakgrunnen. En mer allsidig spiller med bedre bilde står øverst på ønskelisten.

På klar sisteplass kommer deformerte utgivelser, det vil si rippede musikkfiler og skannete/fotograferte covere av opprinnelig skikkelige utgivelser, som igjen vil si slike filer jeg finner på Internett (hovedsaklig Spotify og YouTube), eller som jeg har fått av familie og venner. Jeg er klar over at ripping og elendig coverreproduksjon har fint lite med hi-fi å gjøre, men det kan en gang iblant være kjekt å få en smakebit eller to av artister jeg er nysgjerrig på. Jeg har også rippet noen av mine egne CDer, men disse løsrevne filene hører jeg ikke over anlegget, men på reise en sjelden gang iblant.

Av det ovenstående følger at jeg setter størst pris på de egenskapene ved anlegget som gjør det mulig å spille av med brukbar lydkvalitet fra både vinyl, CD, harddisk og Internett. Jeg har vektet investeringene i forhold til de nevnte prioriteringene. Det vil si at jeg har brukt mer tid og penger på vinylriggen enn på CD/DAC-utstyret, som igjen brukes flittigere og er mer påkostet enn DVD-spilleren. Jeg har kun en Apple TV koblet til DAC som formidler fra harddisk og Internett, og som jeg altså benytter en sjelden gang iblant.

Når det gjelder lydkvalitet så er det, som flere andre her har trukket fram, allsidigheten jeg både har prioritert og setter størst pris på. Jeg er interessert i svært forskjellige sjangre, og jeg hører jevnlig med ulike volum til ulike tider av døgnet. Jeg er særlig fornøyd med at jeg kan få god innsikt i og sterke opplevelser av musikk selv på ganske lavt volum - noe som er viktig, siden jeg aldri har følt meg komfortabel med hodetelefoner. Vi har flere lytteposisjoner i stua som jeg deler med familien og venner på besøk. Vi setter derfor pris på vårt romslige og gjestfrie sweetspot. Både med hensyn til ulike volum og sweetspot har våre Dali høyttalere vist seg særdeles kompetente og vellykkede.

Anlegget vårt er funksjonelt, og hver for seg er komponentene utseendemessig helt ok, ja, platespilleren, en Rega P5, syns jeg til og med er stilig, men samlet sett ser det ut som hummer og kanari, eller kanskje helst et takras (jeg teller kjapt 12 ulike duppeditter i tillegg til kabler, rack, TV, harddisker og diverse trådløse enheter fra Apple). Jeg har ikke mye å være stolt over eller glad for der. Dette spiller liten rolle, siden dette rotet ikke bryr meg så mye, og jeg er velsignet med en vidunderlig og snill kone. Likevel, jeg kan forstå dem som setter pris på kompakte og elegante anlegg. Godt ingenørarbeid, industrielt design og stilig interiør kan være beundringsverdig nok, selv om jeg selv altså har prioritert musikk, det vil si; allsidighet, fleksibilitet og et utsøkt, velordnet platebibliotek på bekostning av minimalistisk innredning.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Mine Martin Logan SUMMIT!! En smilebånd trekker hver gang jeg ser dem...
    Ja, jeg savner Summitene mine.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Flott initiativ og hyggelig tråd! :-D

Jeg prioriterer vinylutgivelser - ikke kun av lydmessige årsaker, men også av andre estetiske grunner. Mange titler er opprinnelig utgitte som helstøpte verk, der visuelle, taktile og auditive virkemidler utgjør verkenes kunstneriske uttrykk. Musikkhistorien omfatter et eventyr av fine vinylutgivelser, og jeg er særlig glad i LP-formatet.

CD-utgivelser kommer på en solid andreplass på prioriteringslisten. Det finnes mange interessante titler som først ble utgitte som CD, evt. som både CD og vinyl. En god del CDer er helstøpte, originale utgivelser, men de kunstneriske virkemidlene skiller seg noe fra vinylens. Grunnen til at CD likevel stiller bak vinyl, på tross av at CD i og for seg kan være supert, er at jeg har funnet færre interessante utgivelser på CD enn hva jeg har funnet på vinyl. Dette har med både musikkhistoriske og personlige grunner å gjøre. CD er et yngre medium enn vinyl, både musikkhistorisk sett og i min personlige historie som musikkentusiast. Det finnes dessuten mange mislykkede oversettelser til CD fra opprinnelig vinyl, med simple nedskaleringer og fargefordreininger av bilder og tekst, samt hard komprimering og skjødesløs mastring av lydspor - rått og brutalt pakket inn i sprø og guffen plast. Slik mishandling av i utgangspunktet fine ting er mildt sagt ikke akkurat oppløftende, så en del investering av tid og penger gjør jeg for å skaffe meg vinyl i stedet for CD. Jeg er dog slett ikke ikke fanatisk og kompromissløs. Er den originale vinylen urimelig kostbar slår jeg meg midlertidig til tåls med en kjipere erstatning. Det samme gjelder for så vidt ulike pressinger og reutgivelser av vinyl.

På tredjeplass kommer utgivelser som er utgitte kun som digitale filer. Det vil si innspillinger som hverken er å få på vinyl eller CD. Det meste er rå konsertopptak som det fra kunstnerisk hold aldri har vært meningen å bearbeide noe videre. Disse konsertopptakene er i og for seg ikke så veldig viktige for meg. De fungerer snarere som en hjelp til utvidelse av horisonten, eller som et arkiv, men dette er likevel vesentlig mer interessant enn Spotify, YouTube og andre adresser på Internett hvor jeg kan finne tilfeldige og anonymt sammenraskede biblioteker av digitale filer.

På fjerdeplass kommer filmer på DVD. Jeg er bare sånn måtelig interessert i film på TV. Jeg foretrekker film på kino, men det er her oppgraderingsspøkelset lurer i bakgrunnen. En mer allsidig spiller med bedre bilde står øverst på ønskelisten.

På klar sisteplass kommer deformerte utgivelser, det vil si rippede musikkfiler og skannete/fotograferte covere av opprinnelig skikkelige utgivelser, som igjen vil si slike filer jeg finner på Internett (hovedsaklig Spotify og YouTube), eller som jeg har fått av familie og venner. Jeg er klar over at ripping og elendig coverreproduksjon har fint lite med hi-fi å gjøre, men det kan en gang iblant være kjekt å få en smakebit eller to av artister jeg er nysgjerrig på. Jeg har også rippet noen av mine egne CDer, men disse løsrevne filene hører jeg ikke over anlegget, men på reise en sjelden gang iblant.

Av det ovenstående følger at jeg setter størst pris på de egenskapene ved anlegget som gjør det mulig å spille av med brukbar lydkvalitet fra både vinyl, CD, harddisk og Internett. Jeg har vektet investeringene i forhold til de nevnte prioriteringene. Det vil si at jeg har brukt mer tid og penger på vinylriggen enn på CD/DAC-utstyret, som igjen brukes flittigere og er mer påkostet enn DVD-spilleren. Jeg har kun en Apple TV koblet til DAC som formidler fra harddisk og Internett, og som jeg altså benytter en sjelden gang iblant.

Når det gjelder lydkvalitet så er det, som flere andre her har trukket fram, allsidigheten jeg både har prioritert og setter størst pris på. Jeg er interessert i svært forskjellige sjangre, og jeg hører jevnlig med ulike volum til ulike tider av døgnet. Jeg er særlig fornøyd med at jeg kan få god innsikt i og sterke opplevelser av musikk selv på ganske lavt volum - noe som er viktig, siden jeg aldri har følt meg komfortabel med hodetelefoner. Vi har flere lytteposisjoner i stua som jeg deler med familien og venner på besøk. Vi setter derfor pris på vårt romslige og gjestfrie sweetspot. Både med hensyn til ulike volum og sweetspot har våre Dali høyttalere vist seg særdeles kompetente og vellykkede.

Anlegget vårt er funksjonelt, og hver for seg er komponentene utseendemessig helt ok, ja, platespilleren, en Rega P5, syns jeg til og med er stilig, men samlet sett ser det ut som hummer og kanari, eller kanskje helst et takras (jeg teller kjapt 12 ulike duppeditter i tillegg til kabler, rack, TV, harddisker og diverse trådløse enheter fra Apple). Jeg har ikke mye å være stolt over eller glad for der. Dette spiller liten rolle, siden dette rotet ikke bryr meg så mye, og jeg er velsignet med en vidunderlig og snill kone. Likevel, jeg kan forstå dem som setter pris på kompakte og elegante anlegg. Godt ingenørarbeid, industrielt design og stilig interiør kan være beundringsverdig nok, selv om jeg selv altså har prioritert musikk, det vil si; allsidighet, fleksibilitet og et utsøkt, velordnet platebibliotek på bekostning av minimalistisk innredning.

Takk det samme Alef! Jeg skulle ønske du skrev mer på AVforum enn du faktisk gjør, da dine reflekterende beskrivende og fortellende innlegg er en fornøyelse å lese. Du forhaster deg aldri, men legger tid og ekthet i innleggene dine, noe som jeg vil si nærmest er enestående i den grad du gjør. Kudos for det, virkelig! Føler det veldig mye på samme måte som deg vedrørende fysisk format, så akkuratt det setter jeg ekstra pris på å lese

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Niks, det som kostet ei årslønn for 30 år siden, låter slett ikke bra i dag.

Det er faktisk det dummeste utsagnet jeg noensinne har hørt/lest. Ever..

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •