Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 216
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Nå begynner virkelig denne tråden å skli ut i tomprat. Skal dere diskutere bil, så gjør det gjerne under "Generelt" Hold denne tråden til det den handler om
    Synes både topic og klimaet har vært bra, hittil. Flott tråd, egentlig.

I den grad bil er nevnt, så er det som metafor, ikke for å diskutere bil.
    Såpass bør vi tåle.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Tror du virkelig det er grunnen? Jeg tenkte umiddelbart at det er eiergleden som siktes til her, ved å eie høyttalere fra svært høyt respekterte B&W.

Jeg har det på samme måte, man kan sammenligne det litt med å kjøre/eie en BMW eller Mercedes kontra en Toyota x faktoren!

Nei, det tror jeg ikke. Jeg har både B&W og BMW som du nevner og de er kjøpt kun pga egne preferanser.
    Men stolt, nei..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Nei, det tror jeg ikke. Jeg har både B&W og BMW som du nevner og de er kjøpt kun pga egne preferanser.
    Men stolt, nei..

TS utdypet i innlegget sitt tilfredshet, også.

Tror egentlig ikke han siktet til at man kan kjøpe en 70-talls Mercedes 280 SEL til 20k, som bruker like mye olje som bensin - og deretter er "stolt" fordi man kjører Merce.

Men tilfredshet/kryhet fordi det låter bra, og fordi andre som lytter til oppsettet også får en god opplevelse - og bemerker dette.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    TS utdypet i innlegget sitt tilfredshet, også.

Tror egentlig ikke han siktet til at man kan kjøpe en 70-talls Mercedes 280 SEL til 20k, som bruker like mye olje som bensin - og deretter er "stolt" fordi man kjører Merce.

Men tilfredshet/kryhet fordi det låter bra, og fordi andre som lytter til oppsettet også får en god opplevelse - og bemerker dette.

Du kan nu umulig mene at du ville hatt en 2000 mod benz foran en70s hvis de kostet det samme?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Da er valget ditt enklere å skjønne :-)

Med design og da også eierglede er jo helt forskjellig fra folk til folk.
    Jeg hadde heller tatt design på avensis fremfor 3serie, og hadde da også gitt meg mer eierglede. Mem dette er personlig preferaanser :-)
    For en teit debatt denne siden tok. Men joda, greit det. Om du synes B&W cm serien har tapt seg og du sitter med klipsch rf serien, så sier vel det mer om din egen smak enn alle andres.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    For en teit debatt denne siden tok. Men joda, greit det. Om du synes B&W cm serien har tapt seg og du sitter med klipsch rf serien, så sier vel det mer om din egen smak enn alle andres.
    Edit: siden det har vært mye snakk om dette er et Klipsch forum og alt handler om Klipsch og "alle" har Klipsch på avforum så sier det egentlig lite om min smak vs andre smak vel? I det grad det betyr noe for valgene du tar når du velger utstyr..

På an igjen å hakke på andres smak og valg- fatter ikke at du gidder

Men ja, jeg får aldri b&w i hus igjen, det er jeg temmelig sikker på! De passet ikke min smak, og siden jeg handler til meg selv og ikke andres preferanser, så lever jeg fint med det.

Hvor har jeg sagt cm serien har tapt seg? Jeg skrev jeg hadde hatt cm8 hjemme, men de passet ikke min smak, og da hjelper det ikke hvor pen de ser ut ( høres nesten ut som jeg skrøt av designet ?) i tillegg skrev jeg at jeg var mer fornøyd med det jalla plastikk dritten jeg har nå (hørtes mer positiv ut til design på CM enn RF'ene jeg har vel?)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Det jeg er mest fornøyd med per dags dato er bakhøyttalerne mine.
    De er flyttet fram, og fått jobben som fronter etter at mine Usher 6381 ble solgt.
    Og dæven som de små Miragene spiller

Jeg er ikke stolt, men jeg er fornøyd!
    Slike opplevelser er jo alltid gøy :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror snart ikke det finnes en eneste tråd her på forumet, hvor det på en eller annet måte det blir skit kasting og kverulering rundt hva di forskjellig personer har og liker av utsyr.
    Dette forumet har virkelig tapt seg!
    Smaken er som baken, delt. Noen liker mora og andre liker dattera.
    Bare synd at mange av medlemmene her, ikke kan glede seg over andres fremgang og innkjøp.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.logan
    Tror snart ikke det finnes en eneste tråd her på forumet, hvor det på en eller annet måte det blir skit kasting og kverulering rundt hva di forskjellig personer har og liker av utsyr.
    Bare synd at mange av medlemmene her ikke kan glede seg over andres fremgang og innkjøp.
    Veldig enig, folk kan få glede seg over eget utstyr, uten at folk skal rakke ned på de. Smaken er ulik uten at det bør gi folk rett til å være negativ bare for morro skyld, slik det kan virke nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for å oppretholde tråden:
    Det jeg er mest fornøyd med, er annleggets evne til å underholde og at jeg til stadighet får meg overaskelser, over at det dukker opp lyder og instrumenter som jeg aldrig før har lagt merke til. Selvom jeg har hørt det spesielle sporet sikkert hundre ganger før.
    Og har enda ikke klart å bli lytterøtt!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Synes både topic og klimaet har vært bra, hittil. Flott tråd, egentlig.

I den grad bil er nevnt, så er det som metafor, ikke for å diskutere bil.
    Såpass bør vi tåle.

Absolutt, det er ikke bil som diskuteres, men et sidespor som metafor.

Når det er sagt så sklir dette ut i "merkekrig" nå, og det syns jeg ikke noe om. Denslags er det nok av i andre tråder tross alt

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos oss må jeg si front høyttalerene er dem som utmerker seg best. Det er tross alt dem som satte kronen på verket. Det skal også nevnes at dette ikke er ene å alene høyttalerene, men synergies gjennom oppsettet som setter sin egenartet preg på lyden!

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mest stolt av hele rommet til min hjemmekino nå . Har satt opp nye vegger og tak. Gipset og pusset ,og med god hjelp av kona er nå alt strukket med moloton og klar til å montere lamper og lys. Og så etter det er det klart for montering av anlegg og høytalere frem mot den store dagen da alt skal settes i gang igjen og prøves. Dette er jeg meget stolt av å fått til sammen med kona, og er sikker på jeg blir minst like stolt når alt har kommet på plass. Jeg vil jo at alt skal spille best mulig, men kan ikke si jeg er stolt av det tekniske jeg har, selv om jeg har fått mye skryt av det. Det blir mer en annerkjennelse på at det du har låter bra, og det er jo greit å få høre.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare synd at mange av medlemmene her, ikke kan glede seg over andres fremgang og innkjøp.
    +1
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,662
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er absolutt mest fornøyd med frontene mine - Monitor Audio GX 300:lol:

Både når det gjelder lyd prestasjoner og utseende/ finish !!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Er absolutt mest fornøyd med frontene mine - Monitor Audio GX 300:lol:

Både når det gjelder lyd prestasjoner og utseende/ finish !!
    Det er jo grise flotte ht. Og di spiller jo ikke så galt heller.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter kun med ett 5.1 sett nokså potente høyttalere pr. nå. Men leter etter ett sted å bo i "byen", og må innrømme at jeg er stolt over hvor mye anleggets plassering-muligheter betyr for valget av nevnte. Jeg er en stolt, og vask-ekte hifi nerd!

Ref. til kåseriet om å flytte med hifi som var aktuell her på avforum for ikke så alt for lenge siden.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg er enig i en del av Mr.logan sitt utsagn her, men de fleste forum på nettet fungerer på samme måte med høy sigarføring og høylytte kranglinger, hvor ens egne merker er den sanne vei & alt annet er dritt. Vel, vi vet alle at dette ikke er den fulle og hele sannhet ops: Det vil alltid komme noe som er bedre og sterkere, lengre bak. Men jeg ser også hvor Mr.logan vil, da det må kunne være mulig å kjøre noen spr. eller komme med noen utsagn, uten å bli tråkket ned slik at en må ta frem sluggerten for å ta igjen.

Personlig så gleder jeg meg på andres vegne, over at de er for nøyd med sitt oppsett, og / eller de fremganger de har i sitt oppsett i forhold til lyd eller komponenter. Eller rett å slett bare det å høre / lese at de har investert i en ny "What ever" det nye er, og håper på deres vegne at dette fungerer for dem :razz:, slev om en selv har hatt dårlige opplevelser med det samme.

Uansett om det er ditt eller datt merke, så syntes jeg det er moro så lenge den det gjelder er fornøyd med det lyd og utstyr som er tilegnet av vedkommende etter de økonomiske dispensasjoner som vedkommende har (stort sett da :razz: )

Men så setter jeg også pris på en livlig diskusjon her som sprenger diskantene og en hører bassen rumle dypt, mens mellomtonene ruller mellom linjene, slik at alle sulikker våkner opp og blir med på godt og vont. stort set så er dette bare uskyldig pissprat for å trigge opp stemningen litt

Noen liker mora og andre liker dattera.
    Liker dattera og søstera også jeg , er det lov :razz::lol:

Ha en musikalsk aften folks
    Mvh
    Arild

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Jeg er mest stolt av mengden knekkebrød og nudler jeg har fortært for å spare nok gryn til innkjøp av nåværende oppsett

Usher har vært en laaang ønskedrøm siden jeg så de første gang. I fjor gikk drømmen i oppfyllelse!

Står nå midlertidig satt opp i en crappy kjellerstue i påvente av ett tilbygg på huset som gir ny kino på ca 25 m2.
    Heftige monoblokker og høyttalere. Er det 2x10" i disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig godt fornøyd med den nydelige mellomtonen og diskanten i mine XTZ 99.36:razz: Og finishen da......:arrow:

Ellers artig å se at det debatteres friskt også i denne tråden:lol:
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •