Hva er du mest stolt av når det gjelder ditt eget anlegg? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 216
    Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Mer enn godkjent
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av UltimaNoctis
    At det er B&W merke på mine ht?

Veldig bra 8)

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du virkelig det er grunnen? Jeg tenkte umiddelbart at det er eiergleden som siktes til her, ved å eie høyttalere fra svært høyt respekterte B&W.

Jeg har det på samme måte, man kan sammenligne det litt med å kjøre/eie en BMW eller Mercedes kontra en Toyota x faktoren!
    Tenk at noen kan ha eierglede av BMW:-P de har rett og slett tapt seg veldig på design de senere år, både i ekstriør, og nå på de siste modellene også interiørt.
    At andre merker tar de igjen på materiale kvalitet (også Toyota og andre japs) er også snart en sannhet (ref "hard plast dashbordet på x1, 1-serie) men at kjøreegenskaper også blir mindre forskjeller på..

Og så var det alle feila, rustgaranti etc som trekker ned..

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Tenk at noen kan ha eierglede av BMW:-P de har rett og slett tapt seg veldig på design de senere år, både i ekstriør, og nå på de siste modellene også interiørt.
    At andre merker tar de igjen på materiale kvalitet (også Toyota og andre japs) er også snart en sannhet (ref "hard plast dashbordet på x1, 1-serie) men at kjøreegenskaper også blir mindre forskjeller på..

Og så var det alle feila, rustgaranti etc som trekker ned..

Ikke heng deg opp i BMW spesifikt da, det var kun et eksempel for å illustrere mitt poeng om X faktor på B&W

Fyll gjerne inn med Ferrari hvis det gjør poenget lettere å forstå uten kverulering

Jeg forstår godt at mange kan like spesielle merker innen hifi, for eks B&W eller Primare mye grunnet deres utsøkte design og anerkjennelse innen bransjen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke heng deg opp i BMW spesifikt da, det var kun et eksempel for å illustrere mitt poeng om X faktor på B&W

Fyll gjerne inn med Ferrari hvis det gjør poenget lettere å forstå uten kverulering

Jeg forstår godt at mange kan like spesielle merker innen hifi, for eks B&W eller Primare mye grunnet deres utsøkte design og anerkjennelse innen bransjen.
    Det var mer ment som et eksempel fra min side, ikke kverulering.

Fordi det som fremstår som flott og x-faktor for noen (BMW fra ditt eksempel) og noen "mindre bra" (Toyota i ditt eksempel) kan for andre være omvendt.

Derfor:
    Ser ikke poenget med "Merkehype", forklart mener jeg at jeg ikke skjønner at noen kan like en høytaler eller bil kun pga merket på den.
    Jeg kan derimot skjønne at noen liker designet, lyden, etc på den nevnte høytaler eller bil.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fordi det som fremstår som flott og x-faktor for noen (BMW fra ditt eksempel) og noen "mindre bra" (Toyota i ditt eksempel) kan for andre være omvendt.

Derfor:
    Ser ikke poenget med "Merkehype", forklart mener jeg at jeg ikke skjønner at noen kan like en høytaler eller bil kun pga merket på den.
    Jeg kan derimot skjønne at noen liker designet, lyden, etc på den nevnte høytaler eller bil.

Oki, slik sett, da forstår jeg bedre ditt synspunkt.

Dog er jeg ikke enig. 90 prosent+ er enig i disse tilfellene, hvor mange tror du oppriktig mener Toyota er et fetere bilmerke enn BMW? Gjennom å begeistre,glede og imponere et bredt publikum over en lang rekke år så bygger man opp et rykte, man bygger en merkevare. Slikt tar lang tid, og gir etter min mening den berømte x faktoren.

B&W er utvilsomt et slikt høyttalermerke innenfor hifi, det tror jeg også de fleste vil kunne si seg enig. (selvom de selv ikke nødvendigvis foretrekker akkuratt dette merkets lydsignatur i eget anlegg).

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, slik sett, da forstår jeg bedre ditt synspunkt.

Dog er jeg ikke enig. 90 prosent+ er enig i disse tilfellene, hvor mange tror du oppriktig mener Toyota er et fetere bilmerke enn BMW? Gjennom å begeistre,glede og imponere et bredt publikum over en lang rekke år så bygger man opp et rykte, man bygger en merkevare. Slikt tar lang tid, og gir etter min mening den berømte x faktoren.

B&W er utvilsomt et slikt høyttalermerke innenfor hifi, det tror jeg også de fleste vil kunne si seg enig. (selvom de selv ikke nødvendigvis foretrekker akkuratt dette merkets lydsignatur i eget anlegg).
    Helt enig
    Men ting kan forandre seg gjennom tidene, forsprang blir mindre, materiale kvalitet blir mindre forskjell og da sitter man igjen med "hype" altså opparbeidet sannhet, ikke aktuell sannhet.

BMW i dette eksempel lager mye bra, (de dyrere modellene) men x1, 1 serie lever på ryktet, de har absolutt ikle bedre material kvalitet enn Toyota,Mazda etc.
    Men pga merket er det likevel "eksklusivt"

Blir både riktig og galt samtidig om du skjønner?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er selvsagt grunner til at man liker et merke, det være seg design, finish, lyd etc.
    Men et eksempel for min del er:
    Jeg tar alltid som første og eneste kriterie at kun lyd bestemmer og jeg vurderer en høytaler.
    Dersom jeg liker lyd vil pris/design/plass sammen med hvor godt jeg liker lyden være avgjørende.
    -I et gitt tilfelle (hjemmekino med falsk vegg for eksempel, lytterom til dels) kunne jeg valgt en stygg høytaler med dårlig finish dersom jeg rett og slett digger lyden i de.
    - på den andre side kunne jeg aldri, aldri vurdert en høytaler som jeg synes var verdens flotteste, med perfekt finish og eksklusiv som fy, dersom de ikke låt som jeg liker/ønsker.

I de fleste tilfeller i en hjemmekino/stue vil det selvsagt være kompromiss mellom pris/design og lyd, hvor lyden for meg er det absolutt viktigste.

Er det to alternativ som stiller lik vil design være avgjørende, men dersom en høytaler som for meg var penere ville jeg valgt den som gav meg mest lytteglede dersom designet som sagt ikke var helt på jordet..

Derfor er jeg mest fornøyd med lyden i mitt oppsett, at det spiller alt jeg liker på musikk og film på en måte jeg digger. Det finnes bedre, men til en pris jeg ikke har mulighet til å oppnå pr i dag.
    Jeg koser meg til musikk enten det er koselytting, bakgrunnsmusikk, film med masse action - det er for meg gleden med lydoppsettet mitt :-)

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Derfor:
    '

Poenget var vel å understreke at for enkelte så er bilen kun et transportmiddel for å frakte personer fra A til B. Disse kjøper gjerne Toyota eller annet japsemerke. Greie nok men kjedelige å kjøre og billig bygget.

Personlig så legger jeg litt mer i det enn å bli fraktet fra A til B. Jeg vil trives mens jeg kjører og bilen må se bra ut. Derfor kjøpte jeg en ny Mini Cooper S for noen få år siden. Morsom å kjøre, ser bra ut (alle liker den) og gir mye eieglede. Smiler hver gang jeg åpner døra.

Samme med Hifi og hjemmekino. Enkelte er fornøyd med "lyd", plastkomponenter og vinyltrukne høyttalere i stua. Ikke jeg
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    '

Poenget var vel å understreke at for enkelte så er bilen kun et transportmiddel for å frakte personer fra A til B. Disse kjøper gjerne Toyota eller annet japsemerke. Greie nok men kjedelige å kjøre og billig bygget.

Personlig så legger jeg litt mer i det enn å bli fraktet fra A til B. Jeg vil trives mens jeg kjører og bilen må se bra ut. Derfor kjøpte jeg en ny Mini Cooper S for noen få år siden. Morsom å kjøre, ser bra ut (alle liker den) og gir mye eieglede. Smiler hver gang jeg ser den.

Samme med Hifi og hjemmekino. Enkelte er fornøyd med "lyd" og plastkomponenter og vinyltrykne høyttalere i stua. Jeg har forlatt dette stadiet.
    Der er folk forskjellig, jeg digger å kjøre, jobber i bransjen og har stor bilinteresse, men kunne aldri vurdert tysk what so ever.
    Har kjørt mye BMW / mini og er generelt ikke imponert før man kommer opp på Minimum 5-serie.

Har hatt BMW x1 leiebil for en lengre periode ved skade og material kvalitet i dashbordet var av så hard plast at selv japsene hadde rynket på nesen.

Men utseende er en smakssak og akkurat det skal jeg ikke legge meg borti, men material kvalitet på en bil til 400 000 +++++ var hårreisende dårlig spør du meg. Mini er en kult bil med sjarm det er jeg enig i, men at jeg hadde tatt en lengre tur hjem enn i en Honda type-r, Toyota celica/corolla t-sport (bare for å nevne liknende biler) det hadde jeg ikke gjort..

Men gleden er at folk er forskjellig og at alle har valgmuligheter?

Håper du ikke kjøper pene høytalere som
    Gir "kred" på forum bare av den grunne. Me heller pga du liker lyden i de.
    Jeg har hatt 683 og cm8 hjemme, og trives heller med jalla plastikk dritten jeg har siden b&w'ene rett og slett ikke låt slik jeg ønsket, da hjelper det lite om de ser pen ut..

Men virker som noen må være "negativ" mot feks japse biler for å fremheve sin tyske bil istedenfor å bare glede seg over sitt valg.
    På samme måte virker det som om noen må være negativ (plastikk dritt man har vokst fra) for å fremheve sitt valg, istedenfor å heller være glad for sitt valg og la andre være glad for sine valg - uten å rakke ned på andres preferanser.

Men nok OT fra min side.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du ikke kjøper pene høytalere som
    Gir "kred" på forum bare av den grunne. Me heller pga du liker lyden i de.
    Jeg har hatt 683 og cm8 hjemme, og trives heller med jalla plastikk dritten jeg har siden b&w'ene rett og slett ikke låt slik jeg ønsket, da hjelper det lite om de ser pen ut..

Men virker som noen må være "negativ" mot feks japse biler for å fremheve sin tyske bil istedenfor å bare glede seg over sitt valg.
    På samme måte virker det som om noen må være negativ (plastikk dritt man har vokst fra) for å fremheve sitt valg, istedenfor å heller være glad for sitt valg og la andre være glad for sine valg - uten å rakke ned på andres preferanser.

Men nok OT fra min side.

OK, var kanskje litt usaklig. Klart at man ikke skal rakke ned på andres preferanser. Det burde jeg skrevet. Lydkvalitet ér viktigst. Men jeg er i tillegg opptatt av design og eieglede. At andre prioriterer annerledes har jeg full forståelse og respekt for
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    OK, var kanskje litt usaklig. Klart at man ikke skal rakke ned på andres preferanser. Det burde jeg skrevet. Lydkvalitet ér viktigst. Men jeg er i tillegg opptatt av design og eieglede. At andre prioriterer annerledes har jeg full forståelse og respekt for
    Da er valget ditt enklere å skjønne :-)

Med design og da også eierglede er jo helt forskjellig fra folk til folk.
    Jeg hadde heller tatt design på avensis fremfor 3serie, og hadde da også gitt meg mer eierglede. Mem dette er personlig preferaanser :-)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget ditt enklere å skjønne :-)

Med design og da også eierglede er jo helt forskjellig fra folk til folk.
    Jeg hadde heller tatt design på avensis fremfor 3serie, og hadde da også gitt meg mer eierglede. Mem dette er personlig preferaanser :-)

Hehe, understreker at lyden er viktigst - innenfor de rammene en selv setter opp
    Og i forhold til hva som er hensiktsmessig i forhold til omgivelsene.

Joda, folk har forskjellige preferanser. Men noen ganger virker de kanskje å være litt krampaktige :wink:

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Da bor du alt for nært naboen

4 manns bolig.

4 etasjer, kjeller omformet til etasje + første etasje, og andre etasje + loftet omformet til en etasje

Jeg bor da helt øverst i 4. etasje kan du si, moren min rett under, og naboen har da kjøkken og stua under det igjen i 2. etasje, så sover han under der igjen.

Jeg så på Battleship når moren min ikke var hjemme en kveld og jeg klarte å vekke naboen fra 4 etasjer!

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du virkelig det er grunnen? Jeg tenkte umiddelbart at det er eiergleden som siktes til her, ved å eie høyttalere fra svært høyt respekterte B&W.

Jeg har det på samme måte, man kan sammenligne det litt med å kjøre/eie en BMW eller Mercedes kontra en Toyota x faktoren!

Helt sant det. Selvfølgelig så kjøpte jeg ikke B&W DM 685 *kun* fordi det har en B&W logo på dem.. Det er vel noe bare Apple fans gjør med iPhone. Jeg hadde 5000 å bruke, og jeg syntes at 685 var et godt kjøp, enda er jeg stor fornøyd med de. I forhold til dritten mine venner og familiemedlemmer kjøper kan jeg nevne egentlig alt av dybde, dypbass, diskant, lyd bilde og alt annet som imponerer. Med her på AVforum er < 5000 høyttalere ingen ting å skryte av, ikke 5.1 KEF KHT3005 heller Derfor sa jeg B&W logoen, fordi med den logoen eier jeg samme produkt som de som har brukte mange 100 tusener på anlegg. Har like mye rettighet til å legge B&W under signaturen min som f.eks QRT, Ultima (Eneste grunnen til at jeg heter UltimaNOCTIS er fordi Ultima var opptatt.. *KREMT*!!!!) osv har.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    (Eneste grunnen til at jeg heter UltimaNOCTIS er fordi Ultima var opptatt.. *KREMT*!!!!) osv har.
    Welcome to the internet :-)

Litt av morroa for meg er jo også få fronter 5k og spille 98% så bra som fronter til 3x prisen.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg er fornøyd med er Onkyo-Sherbourn-Klipsch kombinasjonen:-D
    vannvittig trykk på film8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Helt sant det. Selvfølgelig så kjøpte jeg ikke B&W DM 685 *kun* fordi det har en B&W logo på dem.. Det er vel noe bare Apple fans gjør med iPhone. Jeg hadde 5000 å bruke, og jeg syntes at 685 var et godt kjøp, enda er jeg stor fornøyd med de. I forhold til dritten mine venner og familiemedlemmer kjøper kan jeg nevne egentlig alt av dybde, dypbass, diskant, lyd bilde og alt annet som imponerer. Med her på AVforum er < 5000 høyttalere ingen ting å skryte av, ikke 5.1 KEF KHT3005 heller Derfor sa jeg B&W logoen, fordi med den logoen eier jeg samme produkt som de som har brukte mange 100 tusener på anlegg. Har like mye rettighet til å legge B&W under signaturen min som f.eks QRT, Ultima (Eneste grunnen til at jeg heter UltimaNOCTIS er fordi Ultima var opptatt.. *KREMT*!!!!) osv har.

Hehe - for sent (med god margin)

Men du de 685ene dine spiller jo utrolig bra, uansett pris. Også oser det kvalitet av dem. Har du forsøkt å parre dem med en sub som spiller stramt på musikk. Det tror jeg ville blitt magisk (brukt PV1?)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner virkelig denne tråden å skli ut i tomprat. Skal dere diskutere bil, så gjør det gjerne under "Generelt" Hold denne tråden til det den handler om
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke si et ord om hverken bil eller Klipsch.

Jeg er derimot svært fornøyd med at ingen av kantopphengene til elementene i IMF'ene viser tegn til morkning. I betraktning av at jeg har hatt de siden midt på åttitallet er jo dette et stort pre. Vet ikke hva jeg evt. skulle erstattet de med når/hvis de en gang må pensjoneres.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg er mest fornøyd med per dags dato er bakhøyttalerne mine.
    De er flyttet fram, og fått jobben som fronter etter at mine Usher 6381 ble solgt.
    Og dæven som de små Miragene spiller

Jeg er ikke stolt, men jeg er fornøyd!

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •